650-koňový spaľovák proti 460-koňovému elektromobilu. Porazí Lamborghini Urus v šprinte Teslu Model 3?
Šprinty spaľováku proti elektromobilu sú vždy veľmi zaujímavé. Najmä ak je spaľovák o niečo výkonnejší, výsledok takéhoto šprintu je len veľmi ťažké predpovedať. Na kanáli Carwow teraz proti sebe postavili Lamborghini Urus a Teslu Model 3, výsledok je pri najmenšom veľmi prekvapivý.
Lamborghini Urus je najvýkonnejšie SUV koncernu a disponuje rovnakým motorom, aký má napríklad Audi RSQ 8, avšak v „Lambe“ je naladený ešte lepšie.
Štvorlitrová V8 s dvomi turbami má výkon až 650 koní a krútiaci moment sa vyšplhal na 850 Nm. Proti tomuto monštru postavili Teslu Model 3 s výkonom 490 koní a krútiacim momentom 660 Nm.
Tesla má teda o rovných 160 koní menej, no v jej prospech hrá hmotnosť, Model 3 je oproti Urusu ľahší až o 350 kg. V neposlednom rade je tu cena, Model 3 Performance stojí okolo 70 000 €, zatiaľ čo Lamborghini Urus vyšiel až na 300 000 €.
Výsledok bol tesný
Je známe, že elektromobily majú podstatne lepšiu akceleráciu, no výkonnostný rozdiel 160 koní sa niekde prejaviť musel. Tesla Model 3 vyštartovala zreteľne lepšie, no k blížiacej sa cieľovej rovinke Urus začal Model 3 dobiehať, až ho napokon predbehol.
Rozdiel v cieli však nebol ani o jednu dĺžku vozidla, takže je to prakticky zanedbateľné. V letmom štarte už ale nedal Urus Tesle Model 3 žiadnu šancu a v cieli bolo Lamborghini jednoznačne skôr.
NEPREHLIADNI
Porazí Škoda 120 elektromobil v šprinte na 400 m? Preverili sme virálny mýtus s novou Daciou
Výkon nie je všetko
Aj keď v tomto šprinte Urus vo finále porazil Model 3, ukázalo sa, že výkon rozhodne nie je všetko, pretože rozdiel na cieľovej čiare rozhodne nebol taký veľký, ako by sme od tak odlišne výkonných vozidiel čakali.
Dokázal to aj starší šprint elektromobilov, kedy Carwow proti sebe postavil BMW iX, Teslu Model X, Audi e-tron S a Mercedes EQC 400. Všetky autá majú okolo 2,5 tony, výkon nad 400 koní a cenovo sa pohybujú na úrovni od 80 000 € do 110 000 €.
Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.
BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.
Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.
Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a ktoré začína na cene viac ako 110 000 €.
Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fyzioterapeuti odporúčajú 7 cvikov, ktoré predpovedajú dlhovekosť. Posilňujú svaly a znižujú riziko osteoporózy
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
Mladá miliardárka Lucy Guo: Budíček o 5:30, dvojitý tréning a minimum prestávok zo mňa spravili úspešnú ženu
Populárna potravina z tvojej kuchyne zlepšuje kvalitu spánku a zdravie srdca: Stačí 1 kus denne
Investuj ako Buffett a prekonaj 93 % profesionálov: Jednoduchá a nudná cesta vedie k dlhodobému bohatstvu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Benzín a nafta sú minulosťou. Čerpacia stanica prestala predávať fosílne palivá, nabiješ tu už len elektromobil
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP