650-koňový spaľovák proti 460-koňovému elektromobilu. Porazí Lamborghini Urus v šprinte Teslu Model 3?
Šprinty spaľováku proti elektromobilu sú vždy veľmi zaujímavé. Najmä ak je spaľovák o niečo výkonnejší, výsledok takéhoto šprintu je len veľmi ťažké predpovedať. Na kanáli Carwow teraz proti sebe postavili Lamborghini Urus a Teslu Model 3, výsledok je pri najmenšom veľmi prekvapivý.
Lamborghini Urus je najvýkonnejšie SUV koncernu a disponuje rovnakým motorom, aký má napríklad Audi RSQ 8, avšak v „Lambe“ je naladený ešte lepšie.
Štvorlitrová V8 s dvomi turbami má výkon až 650 koní a krútiaci moment sa vyšplhal na 850 Nm. Proti tomuto monštru postavili Teslu Model 3 s výkonom 490 koní a krútiacim momentom 660 Nm.
Tesla má teda o rovných 160 koní menej, no v jej prospech hrá hmotnosť, Model 3 je oproti Urusu ľahší až o 350 kg. V neposlednom rade je tu cena, Model 3 Performance stojí okolo 70 000 €, zatiaľ čo Lamborghini Urus vyšiel až na 300 000 €.
Výsledok bol tesný
Je známe, že elektromobily majú podstatne lepšiu akceleráciu, no výkonnostný rozdiel 160 koní sa niekde prejaviť musel. Tesla Model 3 vyštartovala zreteľne lepšie, no k blížiacej sa cieľovej rovinke Urus začal Model 3 dobiehať, až ho napokon predbehol.
Rozdiel v cieli však nebol ani o jednu dĺžku vozidla, takže je to prakticky zanedbateľné. V letmom štarte už ale nedal Urus Tesle Model 3 žiadnu šancu a v cieli bolo Lamborghini jednoznačne skôr.
NEPREHLIADNI
Porazí Škoda 120 elektromobil v šprinte na 400 m? Preverili sme virálny mýtus s novou Daciou
Výkon nie je všetko
Aj keď v tomto šprinte Urus vo finále porazil Model 3, ukázalo sa, že výkon rozhodne nie je všetko, pretože rozdiel na cieľovej čiare rozhodne nebol taký veľký, ako by sme od tak odlišne výkonných vozidiel čakali.
Dokázal to aj starší šprint elektromobilov, kedy Carwow proti sebe postavil BMW iX, Teslu Model X, Audi e-tron S a Mercedes EQC 400. Všetky autá majú okolo 2,5 tony, výkon nad 400 koní a cenovo sa pohybujú na úrovni od 80 000 € do 110 000 €.
Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.
BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.
Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.
Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a ktoré začína na cene viac ako 110 000 €.
Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
