Šéf Škody: Autá na vodík ani biopalivá nikdy nevyrobíme, elektromobily sú jediná cesta
Šéf predstavenstva automobilky Škoda, Thomas Schäfer, sa počas výročnej konferencie vyjadril k budúcemu smerovaniu českého výrobcu automobilov. Ako uvádza spoločnosť v tlačovej správe, podľa slov Schäfera je budúcnosť iba elektrická a vodík či biopalivá nepripadajú do úvahy.
Mladoboleslavská automobilka nevyvíja elektromobily v dôsledku tlaku Európskej únie, Thomas Schäfer na výročnej konferencii prezradil, že automobilka elektrickým vozidlám jednoducho verí.
Podľa jeho slov sa tento typ pohonu začína domestikovať aj na rozvojových trhoch, akým je napríklad India. Zároveň dodal, že alternatívne formy pohonu ako biopalivá či vodíkové technológie nebude Škoda nikdy vyvíjať.
Koniec plug-in hybridov
Schäfer tiež prezradil, že česká automobilka končí s vývojom plug-in hybridných motorizácií, v ktorých rovnako nevidí perspektívu. Plug-in hybrid totiž kombinuje dva druhy pohonu, a tak je takéto vozidlo príliš nákladné.
Navyše takmer vôbec nerieši otázku znižovania emisií, nakoľko majitelia plug-in hybridov nenabíjajú svoje autá tak často, ako by mali. Súčasné plug-in hybridné modely ale aj naďalej zostanú v ponuke.
Riaditeľ predstavenstva automobilky Škoda dodal, že automobilka plánuje priniesť aj elektrickú verziu najpopulárnejšieho modelu, ktorým je Octavia. Elektrický sedan/combi sa však nebude volať rovnako. Inžinieri z Mladej Boleslavy totiž elektrickými vozidlami započali úplne novú éru a tak bude nový nie len názov, ale aj dizajn.
V blízkej budúcnosti až tri nové modely
Thomas Schäfer prezradil, že v blízkej budúcnosti sa máme tešiť až na tri nové modely, ktoré budú medzi zákazníkmi populárnejšie ako elektrický Enyaq. Modulárna platforma MEB poskytuje veľmi široké možnosti. Postaviť sa na nej dá prakticky akýkoľvek elektromobil, či už ide o menšie auto do mesta na štýl konceptu ID. Life, SUV v podobe Škody Enyaq či veľkej dodávky, akou je ID. Buzz.
Škoda sa tak nemusí riadiť výlučne modelmi odvodenými od materskej automobilky VW, ale pokojne predstaviť aj niečo vlastné. S najväčšou pravdepodobnosťou ale uvidíme niečo, čo by mohlo zdieľať výrobnú linku a čo najviac komponentov s autami súrodeneckých automobiliek.
Ako píše AutoCar, horúcim želiezkom v ohni je tak ID.3 prerobený na štýl Škody. Podobne tak nedávno urobila automobilka Cupra s modelom Born. Ďalším kandidátom je menší elektromobil podobný konceptu ID. Life, ktorým by Škoda zaplátala dieru po chýbajúcom modeli Citigo-e.
Názvoslovie si zachová „E“ a „Q“
Už dávnejšie si česká automobilka dala zapísať ochrannú známky na nový model „Elroq“, ktorý by mal podľa doterajších informácií zapadať do segmentu mestských crossoverov. Veľkostne by sa malo jednať o elektromobil podobný modelu Karoq.
Mladoboleslavská automobilka sa tak drží svojho názvoslovia s písmenom „Q“ na konci a v prípade elektrických modelov to je aj písmeno „E“ na jeho začiatku.
Škoda chce ďalej do budúcna zjednodušiť svoje vozidlá až o 40 %. V praxi to znamená, že variácie rôznych konfigurácií a stupňov výbavy klesnú, čo by sa ale malo pozitívne prejaviť na cenách nových vozidiel.
Schäfer ako príklad uviedol, že ich najpopulárnejší model Octavia mala za posledné desaťročie až 16 variácií volantov. Podľa šéfa automobilky je to úplná zbytočnosť, zákazníci to nijak neocenili a automobilke to nepomohlo v predajoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fyzioterapeuti odporúčajú 7 cvikov, ktoré predpovedajú dlhovekosť. Posilňujú svaly a znižujú riziko osteoporózy
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
Populárna potravina z tvojej kuchyne zlepšuje kvalitu spánku a zdravie srdca: Stačí 1 kus denne
Mladá miliardárka Lucy Guo: Budíček o 5:30, dvojitý tréning a minimum prestávok zo mňa spravili úspešnú ženu
Pozemok za 4 300 eur: Štát predáva nepotrebný majetok za cenu ojazdeného auta
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Benzín a nafta sú minulosťou. Čerpacia stanica prestala predávať fosílne palivá, nabiješ tu už len elektromobil
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP