Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Šéf predstavenstva automobilky Škoda, Thomas Schäfer, sa počas výročnej konferencie vyjadril k budúcemu smerovaniu českého výrobcu automobilov. Ako uvádza spoločnosť v tlačovej správe, podľa slov Schäfera je budúcnosť iba elektrická a vodík či biopalivá nepripadajú do úvahy.

Mladoboleslavská automobilka nevyvíja elektromobily v dôsledku tlaku Európskej únie, Thomas Schäfer na výročnej konferencii prezradil, že automobilka elektrickým vozidlám jednoducho verí.

Podľa jeho slov sa tento typ pohonu začína domestikovať aj na rozvojových trhoch, akým je napríklad India. Zároveň dodal, že alternatívne formy pohonu ako biopalivá či vodíkové technológie nebude Škoda nikdy vyvíjať.

Koniec plug-in hybridov

Schäfer tiež prezradil, že česká automobilka končí s vývojom plug-in hybridných motorizácií, v ktorých rovnako nevidí perspektívu. Plug-in hybrid totiž kombinuje dva druhy pohonu, a tak je takéto vozidlo príliš nákladné.

Navyše takmer vôbec nerieši otázku znižovania emisií, nakoľko majitelia plug-in hybridov nenabíjajú svoje autá tak často, ako by mali. Súčasné plug-in hybridné modely ale aj naďalej zostanú v ponuke.

Riaditeľ predstavenstva automobilky Škoda dodal, že automobilka plánuje priniesť aj elektrickú verziu najpopulárnejšieho modelu, ktorým je Octavia. Elektrický sedan/combi sa však nebude volať rovnako. Inžinieri z Mladej Boleslavy totiž elektrickými vozidlami započali úplne novú éru a tak bude nový nie len názov, ale aj dizajn.

V blízkej budúcnosti až tri nové modely

Thomas Schäfer prezradil, že v blízkej budúcnosti sa máme tešiť až na tri nové modely, ktoré budú medzi zákazníkmi populárnejšie ako elektrický Enyaq. Modulárna platforma MEB poskytuje veľmi široké možnosti. Postaviť sa na nej dá prakticky akýkoľvek elektromobil, či už ide o menšie auto do mesta na štýl konceptu ID. Life, SUV v podobe Škody Enyaq či veľkej dodávky, akou je ID. Buzz.

Škoda sa tak nemusí riadiť výlučne modelmi odvodenými od materskej automobilky VW, ale pokojne predstaviť aj niečo vlastné. S najväčšou pravdepodobnosťou ale uvidíme niečo, čo by mohlo zdieľať výrobnú linku a čo najviac komponentov s autami súrodeneckých automobiliek.

VW

Ako píše AutoCar, horúcim želiezkom v ohni je tak ID.3 prerobený na štýl Škody. Podobne tak nedávno urobila automobilka Cupra s modelom Born. Ďalším kandidátom je menší elektromobil podobný konceptu ID. Life, ktorým by Škoda zaplátala dieru po chýbajúcom modeli Citigo-e.

Názvoslovie si zachová „E“ a „Q“

Už dávnejšie si česká automobilka dala zapísať ochrannú známky na nový model „Elroq“, ktorý by mal podľa doterajších informácií zapadať do segmentu mestských crossoverov. Veľkostne by sa malo jednať o elektromobil podobný modelu Karoq.

Mladoboleslavská automobilka sa tak drží svojho názvoslovia s písmenom „Q“ na konci a v prípade elektrických modelov to je aj písmeno „E“ na jeho začiatku.

Škoda chce ďalej do budúcna zjednodušiť svoje vozidlá až o 40 %. V praxi to znamená, že variácie rôznych konfigurácií a stupňov výbavy klesnú, čo by sa ale malo pozitívne prejaviť na cenách nových vozidiel.

Schäfer ako príklad uviedol, že ich najpopulárnejší model Octavia mala za posledné desaťročie až 16 variácií volantov. Podľa šéfa automobilky je to úplná zbytočnosť, zákazníci to nijak neocenili a automobilke to nepomohlo v predajoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú