Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Šéf mladoboleslavskej automobilky Škoda Thomas Schafer pri príležitosti predstavenia novinky Enyaq Coupé odhalil budúce plány v elektrifikácii svojich modelov. Ako informuje portál AutoExpress, v blízkej budúcnosti sa máme tešiť až na tri nové elektromobily, všetky pritom majú byť menšie než Enyaq.

Táto informácia je v skutku prekvapivá, nakoľko v rámci koncernu VW sa aktuálne pripravujeme na príchod elektrickej dodávky ID. Buzz. Ako tomu býva zvykom, koncernové automobilky zväčša predstavujú vozidlá z rovnakého segmentu tesne po sebe. Elektrická dodávka tak bude zrejme výhradne doménou automobilky Volkswagen.

Škoda

Škoda pritom už dávnejšie ukázala koncept, ako by mohla vyzerať legendárna 1203-ka v prevedení elektromobilu. Žiaden väčší model od Enyaqu ale v blízkej budúcnosti nechystá.

Bratranec ID.3 či ID. Life?

Modulárna platforma MEB poskytuje veľmi široké možnosti. Postaviť sa na nej dá prakticky akýkoľvek elektromobil, či už ide o menšie auto do mesta na štýl konceptu ID. Life, SUV v podobe Škody Enyaq či veľkej dodávky, akou je ID. Buzz.

Škoda sa tak nemusí riadiť výlučne modelmi odvodenými od materskej automobilky VW, ale pokojne môže predstaviť aj niečo vlastné. S najväčšou pravdepodobnosťou ale uvidíme niečo, čo by mohlo zdieľať výrobnú linku a čo najviac komponentov s autami súrodeneckých automobiliek.

VW

Ako píše AutoCar, horúcim želiezkom v ohni je tak ID. 3 prerobený na štýl Škody. Podobne tak nedávno urobila automobilka Cupra s jej modelom Born. Ďalším kandidátom je menší elektromobil podobný konceptu ID. Life, ktorým by Škoda zaplátala dieru po chýbajúcom modeli Citigo-e.

Názvoslovie si zachová „E“ a „Q“

Už dávnejšie si česká automobilka dala zapísať ochrannú známky na nový model „Elroq“, ktorý by mal podľa doterajších informácií zapadať do segmentu mestských crossoverov. Veľkostne by sa malo jednať o elektromobil podobný modelu Škoda Karoq.

Mladoboleslavská automobilka sa tak drží svojho názvoslovia s písmenom „Q“ na konci a v prípade elektrických modelov to je aj písmeno „E“ na jeho začiatku.

Škoda

Škoda chce ďalej do budúcna zjednodušiť svoje vozidlá až o 40 %. V praxi to znamená, že variácie rôznych konfigurácií a stupňov výbavy klesnú, čo by sa ale malo pozitívne prejaviť na cenách nových vozidiel.

Schäfer ako príklad uviedol, že ich najpopulárnejší model, Škoda Octavia, mala za posledné desaťročie až 16 variácií volantov. Podľa šéfa automobilky to je úplná zbytočnosť, zákazníci to nijak neocenili a automobilke to nijak nepomohlo v predajoch áut.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú