Elektrický Hummer je totálna beštia. Pri plnom zrýchlení sa vraj dokáže „postaviť na zadné“
Americká automobilka General Motors a elektromobilita – to je zatiaľ jedno veľké fiasko. Za posledný kvartál minuleho roka napríklad celý gigant, niekedy mimochodom najväčší výrobca vozidiel na svete, predal len 26 elektromobilov, čo pobavilo aj Elona Muska s jeho vyše 300-tisíc dodanými Teslami za rovnaké obdobie.
Prirátaj si k tomu obrovské problémy a zničenú dôveru v Chevrolet Bolt EV vďaka poruchovým batériám a akékoľvek hrozivé scenáre o budúcnosti značky ešte vyjdú ako mierne. V USA sa však tentokrát GM dostal do pozornosti médií aj v pozitívnom svetle, informuje Electrek – hoci, ako sa to vezme.
Amerika, krajina dragsterov
Dôvodom je článok o novom Hummeri EV na známom portáli venujúcom sa elektromobilite. Hummer je stelesneným americkej klasiky, ale aj absolútne nezmyselného a obrovského monštra, ktoré prejde všetko, nehľadiac na spotrebu a či ide o bulvár na Miami, alebo mínové polia v Afganistane.
Ekologické limity a stúpajúca cena benzínu však zasiahli aj USA a preto je pôvodný Hummer už vyše 20 rokov mŕtvy. GMC z koncernu General Motors ho však práve teraz vracia v čisto elektrickej podobe. Šéf inžinier značky Al Oppenheiser sa dokonca pre portál The Drive „pochválil“, že auto vo vyššej verzii Edition 1 s výkonom rovných 1 000 koní (746 kW) dokáže v špeciálnom režime „Wants to Freedom“, teda po našom „chcem slobodu“ alebo skrátene a určite nie náhodne „WTF Mode“, dokáže hrabať všetkými štyrmi kolesami naraz pri plnej akcelerácii, ako špeciál pre rally WRC.
To by ešte nebolo nič neobvyklé, Oppenheiser ale šokoval historkou s testovania, počas ktorých auto, obzvlášť na trochu naklonenom povrchu, robilo tzv. Wheelie.
Ak ťa obišli počítačové hry alebo svet motoršportu, vedz, že sa takto nazýva moment, kedy sa auto alebo motorka takpovediac postaví na zadné a predná náprava úplne stratí kontakt s vozovkou.
„Na začiatku, keď sme sa snažili vybalancovať predný a zadný krútiaci moment (elektromotorov na oboch nápravách, poz. red.), som zdvihol predok,“ spomína. To pochopiteľne možno interpretovať dvojakým spôsobom.
„Americké“ vysvetlenie by mohlo znieť, že Hummer EV je neskutočná beštia plná výkonu, pred ktorým treba sňať klobúk. To od odporcov naopak, že ide o krabicu s katastrofálnymi jazdnými vlastnosťami a tragicky nevhodným rozložením hmotnosti. Pochopiteľne, tradičnému Humvee s ťažkým 5,3-ltirovým osemvalcom by sa to nestalo, no predok elektrickej verzie, kde je iba elektromotor, je oveľa ľahší.
ZAUJÍMAVÉ:
Elektrický Hummer si Slovák s bežným vodičákom nezašoféruje, hmotnosťou prekračuje extrémne hodnoty
Z vyjadrení šéfa inžinierov GMC vyplýva, že automobilka podobnú vlastnosť v aute zrejme chcela – The Drive spomína, že auto malo byť „digitálne programované presne na to“. Zrejme po vzore Ludicrous módu v Tesle alebo s vidinou plamene šľahajúcich dragsterov súperiacich v šprinte na štvrť míle.
Nakoniec všetci prišli k rozumu
Produkčné verzie prichádzajúcej elektrickej štvorkolky ale už budú pre ostré štarty trochu priškrtené, pretože zdvihnutie prednej nápravy nevyhnutne znamená aj stratu riadenej nápravy a teda volantu s vozovkou.
Je jasné, že Hummer EV „na zadných“ by spôsobil hneď niekoľko zbytočných nehôd.
Electrek pripomína aj príbeh z úplných začiatkov Tesly, kedy sa Elon Musk krachujúcu firmu snažil zachrániť dohodou s Mercedesom. Pohon z Tesly Roadster inžinieri nainštalovali do Smartu ForTwo, z ktorého sa tak stala podobná beštia schopná stavať sa na zadné.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
USA sú pripravené ukončiť úsilie o dohodu medzi Ruskom a Ukrajinou. „Máme aj iné priority,“ povedal Rubio
Pellegrini spôsobil rozruch v Petržalke: K barberovi mal prísť v sprievode majákov. Miestni si mysleli, že horí
Rusku hrozí finančný kolaps: Moskva nebude schopná financovať vojnu. Prispeli k tomu Trumpove clá
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Gates o budúcnosti práce: AI vyrieši krízu, ktorú roky nikto nevedel zvládnuť
Zákaz sa nekoná. EÚ sa bojí prázdnych zásobníkov a ostáva pri ruskom plyne
Svetové laboratóriá čelia výzve. Musia ochrániť kľúčové genetické dáta pred kyberútokmi
OpenAI predstavilo nový model, ktorý láka na polovičné ceny. Ľudom testuje trpezlivosť
Ukrajina tlačí na Spojené štáty. Zelenskyj chce tieto zbrane zbrane, nie „prázdne slová“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
USA sú pripravené ukončiť úsilie o dohodu medzi Ruskom a Ukrajinou. „Máme aj iné priority,“ povedal Rubio
Pellegrini spôsobil rozruch v Petržalke: K barberovi mal prísť v sprievode majákov. Miestni si mysleli, že horí
Rusku hrozí finančný kolaps: Moskva nebude schopná financovať vojnu. Prispeli k tomu Trumpove clá
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené