Ľudia sa idú v Európe potrhať o elektrickú Daciu. Počet predobjednávok je obrovský
Trefa do čierneho, inak sa o lacnom elektromobile rumunskej automobilky ani nedá hovoriť. Dacia Spring je aktuálne najlacnejším elektrickým autom predávaným v Európe, o čom svedčia aj jej predaje. Za posledných 8 mesiacov si ju objednali desaťtisíce zákazníkov, informoval portál InsideEVs.
Malý mestský elektromobil za prijateľnú cenu je niečo, čo na európskom trhu po ukončení predaja Škody Citigo-e a VW e-UP chýbalo. Dacia túto dieru na trhu vyžila a predstavila model Spring.
Lacný elektromobil, ktorý spĺňa nároky mestských používateľov, stojí menej ako 20 000 € a najmä kvôli jeho cene sa za ním idú európski zákazníci doslova potrhať.
Viac ako 40 000 predaných vozidiel
Ako uvádza Dacia vo svojej tlačovej správe, od začiatku predaja modelu Spring (začal pred ôsmymi mesiacmi) si zákazníci objednali už viac ako 40 000 kusov.
Skvelou správou pre rumunskú automobilku je aj fakt, že väčšina zákazníkov je úplne nových, čo znamená, že Spring je ich prvá Dacia vôbec. V takom Francúzsku je to až 8 z 10 zákazníkov.
NEPREHLIADNI
Predbiehanie bude extrém. Vyše 40-ročná Škoda 120 zrýchľuje lepšie ako nová elektrická Dacia
Na Slovensku sa dá Dacia Spring kúpiť už od 16 700 €, pričom lepšie vybavená verzia Comfort Plus začína na 18 300 € a za príplatok 400 € zákazníci získajú aj podporu 30 kW DC nabíjania.
Drahší model k základnej verzii ďalej pridáva cúvaciu kameru, parkovacie senzory či 7″ farebnú obrazovku s navigáciou, ktorá podporuje káblové Apple CarPlay a Android Auto.
Ideálny elektromobil do mesta
Dojazd je podľa normy WLTP 230 km, no Dacia uvádza, že pri jazde výhradne v meste sa dá na jedno nabitie prejsť aj okolo 300 km. Nabíjanie 26,8 kWh batérie umožní využiť aj 30 kW nabíjací výkon, avšak iba za príplatok 400 € a iba pri verzii Comfort Plus. S wallboxom alebo DC nabíjacím káblom sa Spring nabije na 80 % kapacity za 50 minút.
Základná nabíjačka poskytuje výkon len 6,6 kW a s jej využitím bude trvať nabíjací proces necelých 5 hodín. Spotreba energie je udávaná na úrovni 14 kWh/100 km, pričom maximálnu rýchlosť obmedzil výrobca len na 125 km/h a výkon elektromotora dosahuje 44 konských síl alebo 33 kW s točivým momentom 125 Nm.
Návratnosť do 3 rokov
V našom veľkom článku sme sa pozreli na návratnosť jednotlivých kategórií elektromobilov. Elektrické autá sú vo väčšine prípadov drahšie, než ich spaľovacie alternatívy.
V prípade lacnej Dacie Spring, ktorú sme porovnali s podobne vybaveným modelom Sandero, by sa majiteľovi vrátil rozdiel v obstarávacej cene už do troch rokov pri domácom nabíjaní.
Následne by majiteľ elektromobilu už iba šetril tým, že by jazdil podstatne lacnejšie, ako keby mal tankovať benzín do svojho spaľovacieho auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Milované jedlá Slovákov rozkladajú mozgové bunky. Už po týždni sa objavujú výpadky pamäti
Investovanie sa predraží. Odvody správcovských spoločností na Slovensku stúpnu až 3,5-násobne
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
Laserový štít je realitou: Izrael spustil Iron Beam, najpokročilejšiu zbraň sveta
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP