Doma ich nechcú, v EÚ sa predávajú ako teplé rožky. Číňania si kupujú prekvapivé elektromobily
Čínske elektromobily už dávno nie sú iba „plastové a nekvalitné autíčka“ do mesta. Automobilky ako NIO, Xpeng či BYD dokazujú, že aj v Ázii vedia vyrobiť kvalitný elektromobil, ktorý môže preraziť na náročnom európskom trhu. Domáci motoristi však prekvapivo uprednostňujú celkom iné značky pred tými vlastnými, informuje portál CNBc.
Nový prieskum, ktorý sa vykonával na vzorke 1 600 motoristov z Číny, ukazuje, aký záujem majú domáci motoristi o vlastné značky elektromobilov. Ten je na až nečakane nízky a Číňania tak uprednostňujú zahraničné značky z Európy a USA.
BYD zachraňuje situáciu
Bolo by zahanbujúce, keby sa žiadna z domácich automobiliek neumiestnila v prvej trojke najžiadanejších elektromobilov. BYD túto situáciu takpovediac zachraňuje. Čínska automobilka, ktorá už expandovala aj do Európy, je na domácom trhu najžiadanejšou značkou.
Za ňou nasleduje americká Tesla, no jej pozícia je celkom pochopiteľná, Tesla totiž v predajcoch dominuje aj na európskom trhu a už dlhodobo vyrába všeobecne jedny z najlepších elektromobilov, minimálne čo sa týka dojazdu.
Tretiu priečku obsadil európsky Volkswagen, ktorý vo veľkom útočí na čínsky trh, napríklad s veľkým SUV ID.6, ktorý sa navyše zatiaľ predáva výhradne v Ázii. Za VW nasledujú ďalšie nemecké značky BMW a Audi.

Nie sú to len elektromobily
Nemecké automobilky dominujú v popularite na čínskom trhu aj v ostatných kategóriách, nie len pri elektromobiloch. Za nemeckými značkami sa pred tými domácimi čínskymi umiestnili dokonca aj japonské ako Toyota, Honda či Nissan.
Čínsky trh je totiž obrovský a pre európske automobilky je veľmi významný (pre Porsche je to najväčší jednotný trh). Nie je sa preto čomu diviť, že automobilky častokrát prinášajú do Číny modely, ktoré my v Európe nikdy neuvidíme.
Majetnejšia skupina respondentov
Jednou z možností, prečo si Číňania vybrali za svoje najobľúbenejšie značky áut práve drahšie európske automobilky, môže byť fakt, že skupina respondentov pochádzala z bohatších častí krajiny.
Priemerný plat opýtaných ľudí sa pohyboval na úrovni 2 567 € a priemerný vek 32 rokov, ľudia s vyšším platom teda pochopiteľne siahajú po drahších a luxusnejších autách. Domáce „čínske“ im tak môžu prísť až príliš „obyčajné“ a lacné.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h

99 eur za sezónu: Koniec bezplatného koníčka vo Vysokých Tatrách, tisíce Slovákov si po novom priplatia

Semafor Andreja Danka má vážnu konkurenciu. Na Google Mapách sa objavil Sad Martiny Šimkovičovej
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h

99 eur za sezónu: Koniec bezplatného koníčka vo Vysokých Tatrách, tisíce Slovákov si po novom priplatia

