Doma ich nechcú, v EÚ sa predávajú ako teplé rožky. Číňania si kupujú prekvapivé elektromobily
Čínske elektromobily už dávno nie sú iba „plastové a nekvalitné autíčka“ do mesta. Automobilky ako NIO, Xpeng či BYD dokazujú, že aj v Ázii vedia vyrobiť kvalitný elektromobil, ktorý môže preraziť na náročnom európskom trhu. Domáci motoristi však prekvapivo uprednostňujú celkom iné značky pred tými vlastnými, informuje portál CNBc.
Nový prieskum, ktorý sa vykonával na vzorke 1 600 motoristov z Číny, ukazuje, aký záujem majú domáci motoristi o vlastné značky elektromobilov. Ten je na až nečakane nízky a Číňania tak uprednostňujú zahraničné značky z Európy a USA.
BYD zachraňuje situáciu
Bolo by zahanbujúce, keby sa žiadna z domácich automobiliek neumiestnila v prvej trojke najžiadanejších elektromobilov. BYD túto situáciu takpovediac zachraňuje. Čínska automobilka, ktorá už expandovala aj do Európy, je na domácom trhu najžiadanejšou značkou.
Za ňou nasleduje americká Tesla, no jej pozícia je celkom pochopiteľná, Tesla totiž v predajcoch dominuje aj na európskom trhu a už dlhodobo vyrába všeobecne jedny z najlepších elektromobilov, minimálne čo sa týka dojazdu.
Tretiu priečku obsadil európsky Volkswagen, ktorý vo veľkom útočí na čínsky trh, napríklad s veľkým SUV ID.6, ktorý sa navyše zatiaľ predáva výhradne v Ázii. Za VW nasledujú ďalšie nemecké značky BMW a Audi.
Nie sú to len elektromobily
Nemecké automobilky dominujú v popularite na čínskom trhu aj v ostatných kategóriách, nie len pri elektromobiloch. Za nemeckými značkami sa pred tými domácimi čínskymi umiestnili dokonca aj japonské ako Toyota, Honda či Nissan.
Čínsky trh je totiž obrovský a pre európske automobilky je veľmi významný (pre Porsche je to najväčší jednotný trh). Nie je sa preto čomu diviť, že automobilky častokrát prinášajú do Číny modely, ktoré my v Európe nikdy neuvidíme.
Majetnejšia skupina respondentov
Jednou z možností, prečo si Číňania vybrali za svoje najobľúbenejšie značky áut práve drahšie európske automobilky, môže byť fakt, že skupina respondentov pochádzala z bohatších častí krajiny.
Priemerný plat opýtaných ľudí sa pohyboval na úrovni 2 567 € a priemerný vek 32 rokov, ľudia s vyšším platom teda pochopiteľne siahajú po drahších a luxusnejších autách. Domáce „čínske“ im tak môžu prísť až príliš „obyčajné“ a lacné.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP