Hyundai Ioniq 5 zdolal aj Mercedes. V jednej kategórii Euro NCAP prekonáva všetku európsku konkurenciu
Elektrická novinka Hyundai Ioniq 5 konečne prešla bezpečnostným testom Euro NCAP, v ktorom získala maximálne možné hodnotenie, teda 5 hviezdičiek. V jednej kategórii ale Ioniq 5 ničí aj všetku priamu konkurenciu z Európy, informuje automobilka v tlačovej správe pre médiá.
Hyundai Ioniq 5 je pre kórejského výrobcu revolučným vozidlom. Éra elektromobility prináša nové výzvy. Elektrické autá vyzerajú inak a platí to aj v prípade Ioniqu 5. Nový dizajn ale častokrát prináša komplikácie s nižšou bezpečnosťou, či už pasažierov vo vnútri vozidla, alebo chodcov, s ktorými môže dôjsť k stretu.
Ioniq sa v týchto kategóriách drží na úrovni tých najlepších a v jednej z nich dokonca prekonáva všetku priamu konkurenciu z VW koncernu. Ide o bezpečnostných asistentov, kde získal Ioniq 5 až 88 %.
Európsky asistenti sa nechytajú
Ak si Ioniq 5 porovnáme s priamou konkurenciou, ktorú predstavuje Mercedes EQA, VW ID.4, Škoda Enyaq a Audi Q4 e-tron, v kategóriách ochrany dospelých pasažierov, detí aj chodcov kórejská novinka mierne zaostáva.
Ioniq získal 88 % pri ochrane dospelých, 86 % pri ochrane detí a iba 63 % pri ochrane chodcov. Nižšie hodnotenie zraniteľných účastníkov cestnej premávky môže byť spôsobené ostrejšími líniami, no aj napriek tomu získalo vozidlo plných 5 hviezdičiek.
Bezpečnostní asistenti na vysokej úrovni
Kde ale Ioniq 5 dominuje, sú práve bezpečností asistenti. V tejto kategórii získalo vozidlo až 88 %, čím sa dostalo nad všetku európsku konkurenciu. Z koncernu VW získal 88 % v danej kategórii iba Volkswagen ID.3. Na asistentov od Hyundai sa dokonca nechytajú ani Mercedes EQA a EQC, ktoré získali iba 75 %.
Celkovo si v kategórii elektrických SUV vedie lepšie iba NIO ES8 (92 %) a Tesla Model X (94 %). Priamy konkurent, Tesla Model Y, ešte európskym testom Euro NCAP neprešiel, preto jeho výsledok zatiaľ nepoznáme, no čo sa týka bezpečnostných systémov, určite si bude viesť podobne ako Model 3 či Model X.
Pokročilý asistent HDA 2
Ioniq 5 je prvým modelom spoločnosti Hyundai, ktorý ponúka asistent pre jazdu na diaľnici 2 (HDA 2). HDA 2 robí jazdu po diaľnici pohodlnejšou a bezpečnejšou vďaka kombinácii inteligentného tempomatu založeného na dátach z navigácie (NSCC) a asistenta sledovania jazdného pruhu (LFA) a využívaním schopností autonómneho riadenia úrovne 2. Táto funkcia používa prednú kameru, radarové senzory a navigačné údaje na ovládanie rýchlosti, smeru a vzdialenosti od iných vozidiel, ako aj na pomoc vodičovi pri zmene jazdného pruhu.
S pokročilým asistentom jazdy sme už mali tú česť na prvých jazdách, no počas jedného dňa sme sa mu nevedeli povenovať toľko, koľko by si zaslúžil. Ioniq 5 ale disponuje množstvom drobných funkcií, ktoré výrazne zlepšujú bezpečnosť a jazdný komfort.
Spomenúť môžeme napríklad upozornenie vodiča, že sa vozidlo v kolóne pred ním pohlo. Ďalej pri zmene jazdného pruhu sa na ľavý, respektíve pravý virtuálny budík premietne obraz z kamery na spätnom zrkadle a ty tak lepšie vidíš, či sa môžeš bezpečne preradiť do iného pruhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
Mercedes predstavil odvážny plán. Chystá sa zaplaviť trh až 30 novými modelmi
V USA ich odpísali, v Číne stále žiari. „Zabudnutá“ automobilka ukázala EV ako z vesmírneho sci‑fi
EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majitelia ich nikdy nechcú predať. TOP 6 nezničiteľných áut, ktoré Slovákom vydržia desaťročia
Život pri mori nie je len pekná predstava: Vedci potvrdili jeho vplyv na dlhovekosť. Jazerá a rieky majú opačný efekt
Trump varuje pred najväčšou krízou za posledných 90 rokov: „Bolo by nemožné sa zotaviť“
Putin sľúbil Američanom, že ukončí vojnu. Výmenou žiada úplnú kontrolu nad tromi oblasťami
8 z 10 najpreplnenejších pláží sveta je v Európe. Tieto miesta ti môžu pokaziť dovolenku (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP