Prvé foto: Tesla konečne odhalila revolučnú batériu zo 4680 článkov, takto vyzerá v európskej továrni
Spustenie prevádzky berlínskej Gigafactory je bližšie, než sa zdá. Tesla nás len pred pár dňami „previedla“ vnútorným priestorom a odhalila množstvo detailov týkajúcich sa samotnej výroby. Ako informuje portál Electrek, Muskova automobilka nás nechala nahliadnuť aj na to, ako vyzerá nová revolučná batéria Tesla 4680.
Výroba v berlínskej Gigafactory tak bude bezpochyby revolučná, okrem európskych Tesiel, ktoré budú vybavené novými batériovými článkami sa tu zavádza aj odlievanie celistvej prednej a zadnej časti rámu vozidla.
S novými článkami sa otvárajú aj nové možnosti zapojenia. Tesla preto vytvorila štrukturálnu batériu, ktorá nie je implementovaná do vozidla samostatne, ale tvorí súčasť nosnej kostry auta.
Ako informuje portál InsideEVs, nová štrukturálna batéria taktiež umožní montáž konštrukcie sedadiel priamo na ňu a to len vďaka tomu, že samotná batéria je zároveň nosným prvkom auta.
Elektromobil z „troch častí“
Fotografiu novej štrukturálnej batérie zdieľal na Twitteri používateľ @shortword. Tesla nám dokonca čiastočne odkryla vrchnú časť batérie a my tak môžeme nahliadnuť do jej vnútra.
Structural pack ZOMG pic.twitter.com/7bFUEi5Bus
— Paul Kelly 🇮🇪 (@shortword) October 9, 2021
Ako môžeme z fotografie vidieť, batéria skutočne pozostáva zo samostatných článkov Tesla 4680. Nenachádzajú sa tu žiadne moduly, ide tak v podstate o jeden celok. To je samozrejme výhodou, pretože takto zostavená batéria je veľmi dobre škálovateľná, pridaním viacerých článkov sa jednoducho navýši celková kapacita.
Otázne je, ako to bude fungovať s prípadnými opravami a výmenami článkov. Teoreticky by mal byť aj tento proces veľmi jednoduchý a v prípade odumretia jedného z článkov by malo stačiť vymeniť iba konkrétny kus.
Vrchol konštrukčnej jednoduchosti
Tesla aj pomocou odlievania celej prednej a zadnej časti vozidla zloží elektromobil z troch častí. Celý výrobný proces je tak extrémne jednoduchý a efektívny.
Prvým cieľom automobilky Tesla je vyrobiť karosériu na Model Y za 45 sekúnd. To je skutočne pozoruhodný čas a v praxi by to znamenalo, že by mohla automobilka ročne vyrobiť až 700 000 elektromobilov.

Zatiaľ sú však ciele skromnejšie. Plná prevádzka začne až v roku 2022, no spustenie výroby sa očakáva už v novembri tohto roka. Zatiaľ chce spoločnosť Elona Muska vyrábať minimálne 5 000 Modelov Y za týždeň, čo by v prepočte znamenalo 250 000 elektromobilov ročne.
Pri plnej prevádzke si „Muskovci“ dali za cieľ vyrábať až 500 000 elektromobilov ročne. Okrem týchto informácii Tesla zverejnila aj krátke video z novej továrne, ktoré nám ukazuje vnútorné priestory Giga Berlín.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
Pickup povýšili na novú úroveň. Nový Hummer má vyše 1 100 koní a ohromné zrýchlenie z 0 na 100 km/h
Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
Volkswagen chystá „elektrické monštrum". Slávny model dostane vzrušujúce vylepšenie
RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
13 eur „za krabičku“: Kontroverzná daň opäť v hre. Slovensko patrí medzi najviac zasiahnuté krajiny
Tisícky Slovákov poteší odmena 800 eur: Štát odklepol miliónový rozpočet
NÁROČNÝ vedomostný kvíz: Dokáž, že poznáš vlajky štátov, ktoré mätú aj najväčších cestovateľov
Meteorológovia varujú: Intenzívne búrky sa valia na Slovensko, hrozia lejaky a krúpy
Viktor Vincze končí v Markíze: „Dnes vysielam naposledy,“ napísal
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Volkswagen chystá „elektrické monštrum“. Slávny model dostane vzrušujúce vylepšenie
-
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
SPP musí plniť zásobníky plynu na príkaz vlády. Zima 2025 musí byť zabezpečená
Digitalizácia za 225 miliónov. Školy dostávajú techniku aj AI asistenta
CEO Nvidie kritizuje USA. V Číne prudko stráca prevahu na trhu
Robot zachraňuje životy vojakov. Na Ukrajine ich ťahá z bojiska
Dronová vlna zasiahla Rusko. Za 12 hodín hlásia rekordných 159 útokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
13 eur „za krabičku“: Kontroverzná daň opäť v hre. Slovensko patrí medzi najviac zasiahnuté krajiny
Tisícky Slovákov poteší odmena 800 eur: Štát odklepol miliónový rozpočet
NÁROČNÝ vedomostný kvíz: Dokáž, že poznáš vlajky štátov, ktoré mätú aj najväčších cestovateľov
Meteorológovia varujú: Intenzívne búrky sa valia na Slovensko, hrozia lejaky a krúpy
Viktor Vincze končí v Markíze: „Dnes vysielam naposledy,“ napísal
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené