Prvé foto: Tesla konečne odhalila revolučnú batériu zo 4680 článkov, takto vyzerá v európskej továrni
Spustenie prevádzky berlínskej Gigafactory je bližšie, než sa zdá. Tesla nás len pred pár dňami „previedla“ vnútorným priestorom a odhalila množstvo detailov týkajúcich sa samotnej výroby. Ako informuje portál Electrek, Muskova automobilka nás nechala nahliadnuť aj na to, ako vyzerá nová revolučná batéria Tesla 4680.
Výroba v berlínskej Gigafactory tak bude bezpochyby revolučná, okrem európskych Tesiel, ktoré budú vybavené novými batériovými článkami sa tu zavádza aj odlievanie celistvej prednej a zadnej časti rámu vozidla.
S novými článkami sa otvárajú aj nové možnosti zapojenia. Tesla preto vytvorila štrukturálnu batériu, ktorá nie je implementovaná do vozidla samostatne, ale tvorí súčasť nosnej kostry auta.
Ako informuje portál InsideEVs, nová štrukturálna batéria taktiež umožní montáž konštrukcie sedadiel priamo na ňu a to len vďaka tomu, že samotná batéria je zároveň nosným prvkom auta.
Elektromobil z „troch častí“
Fotografiu novej štrukturálnej batérie zdieľal na Twitteri používateľ @shortword. Tesla nám dokonca čiastočne odkryla vrchnú časť batérie a my tak môžeme nahliadnuť do jej vnútra.
Structural pack ZOMG pic.twitter.com/7bFUEi5Bus
— Paul Kelly ?? (@shortword) October 9, 2021
Ako môžeme z fotografie vidieť, batéria skutočne pozostáva zo samostatných článkov Tesla 4680. Nenachádzajú sa tu žiadne moduly, ide tak v podstate o jeden celok. To je samozrejme výhodou, pretože takto zostavená batéria je veľmi dobre škálovateľná, pridaním viacerých článkov sa jednoducho navýši celková kapacita.
Otázne je, ako to bude fungovať s prípadnými opravami a výmenami článkov. Teoreticky by mal byť aj tento proces veľmi jednoduchý a v prípade odumretia jedného z článkov by malo stačiť vymeniť iba konkrétny kus.
Vrchol konštrukčnej jednoduchosti
Tesla aj pomocou odlievania celej prednej a zadnej časti vozidla zloží elektromobil z troch častí. Celý výrobný proces je tak extrémne jednoduchý a efektívny.
Prvým cieľom automobilky Tesla je vyrobiť karosériu na Model Y za 45 sekúnd. To je skutočne pozoruhodný čas a v praxi by to znamenalo, že by mohla automobilka ročne vyrobiť až 700 000 elektromobilov.
Zatiaľ sú však ciele skromnejšie. Plná prevádzka začne až v roku 2022, no spustenie výroby sa očakáva už v novembri tohto roka. Zatiaľ chce spoločnosť Elona Muska vyrábať minimálne 5 000 Modelov Y za týždeň, čo by v prepočte znamenalo 250 000 elektromobilov ročne.
Pri plnej prevádzke si „Muskovci“ dali za cieľ vyrábať až 500 000 elektromobilov ročne. Okrem týchto informácii Tesla zverejnila aj krátke video z novej továrne, ktoré nám ukazuje vnútorné priestory Giga Berlín.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Dôchodky stúpnu o 3,7 %, matky dostanú viac. Niektorí seniori si v roku prilepšia hneď dvakrát (VÝPOČET)
Finfluenceri prezrádzajú: 8 vecí, ktoré prestali kupovať, vďaka čomu ušetrili stovky eur (ZOZNAM)
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP