Prvé foto: Tesla konečne odhalila revolučnú batériu zo 4680 článkov, takto vyzerá v európskej továrni
Spustenie prevádzky berlínskej Gigafactory je bližšie, než sa zdá. Tesla nás len pred pár dňami „previedla“ vnútorným priestorom a odhalila množstvo detailov týkajúcich sa samotnej výroby. Ako informuje portál Electrek, Muskova automobilka nás nechala nahliadnuť aj na to, ako vyzerá nová revolučná batéria Tesla 4680.
Výroba v berlínskej Gigafactory tak bude bezpochyby revolučná, okrem európskych Tesiel, ktoré budú vybavené novými batériovými článkami sa tu zavádza aj odlievanie celistvej prednej a zadnej časti rámu vozidla.
S novými článkami sa otvárajú aj nové možnosti zapojenia. Tesla preto vytvorila štrukturálnu batériu, ktorá nie je implementovaná do vozidla samostatne, ale tvorí súčasť nosnej kostry auta.
Ako informuje portál InsideEVs, nová štrukturálna batéria taktiež umožní montáž konštrukcie sedadiel priamo na ňu a to len vďaka tomu, že samotná batéria je zároveň nosným prvkom auta.
Elektromobil z „troch častí“
Fotografiu novej štrukturálnej batérie zdieľal na Twitteri používateľ @shortword. Tesla nám dokonca čiastočne odkryla vrchnú časť batérie a my tak môžeme nahliadnuť do jej vnútra.
Structural pack ZOMG pic.twitter.com/7bFUEi5Bus
— Paul Kelly ?? (@shortword) October 9, 2021
Ako môžeme z fotografie vidieť, batéria skutočne pozostáva zo samostatných článkov Tesla 4680. Nenachádzajú sa tu žiadne moduly, ide tak v podstate o jeden celok. To je samozrejme výhodou, pretože takto zostavená batéria je veľmi dobre škálovateľná, pridaním viacerých článkov sa jednoducho navýši celková kapacita.
Otázne je, ako to bude fungovať s prípadnými opravami a výmenami článkov. Teoreticky by mal byť aj tento proces veľmi jednoduchý a v prípade odumretia jedného z článkov by malo stačiť vymeniť iba konkrétny kus.
Vrchol konštrukčnej jednoduchosti
Tesla aj pomocou odlievania celej prednej a zadnej časti vozidla zloží elektromobil z troch častí. Celý výrobný proces je tak extrémne jednoduchý a efektívny.
Prvým cieľom automobilky Tesla je vyrobiť karosériu na Model Y za 45 sekúnd. To je skutočne pozoruhodný čas a v praxi by to znamenalo, že by mohla automobilka ročne vyrobiť až 700 000 elektromobilov.
Zatiaľ sú však ciele skromnejšie. Plná prevádzka začne až v roku 2022, no spustenie výroby sa očakáva už v novembri tohto roka. Zatiaľ chce spoločnosť Elona Muska vyrábať minimálne 5 000 Modelov Y za týždeň, čo by v prepočte znamenalo 250 000 elektromobilov ročne.
Pri plnej prevádzke si „Muskovci“ dali za cieľ vyrábať až 500 000 elektromobilov ročne. Okrem týchto informácii Tesla zverejnila aj krátke video z novej továrne, ktoré nám ukazuje vnútorné priestory Giga Berlín.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
Bol to výstrelok, ktorý prežil len 5 rokov. Audi premenilo zabudnutý model na elektromobil
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta od 200 do 3 000 eur za bežné aktivity. Európa začne tvrdšie trestať turistov (PREHĽAD)
8 z 10 najpreplnenejších pláží sveta je v Európe. Tieto miesta ti môžu pokaziť dovolenku (REBRÍČEK)
Za prechod zaplatíš 5 eur. Európska krajina sa búri proti influencerom a fotografom
Trump varuje pred najväčšou krízou za posledných 90 rokov: „Bolo by nemožné sa zotaviť“
„Zarábam 32 000 eur mesačne tým, že vylepšujem cudzie nápady.“ Samuel vymenil prácu v optike za vlastný biznis z pohodlia gauča
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP