Tesla chce a dokonca aj musí zvýšiť výrobné kapacity svojich elektromobilov, pretože dopyt je stále enormný. Nová továreň v Nemecku dostane podľa informácií Reuters novú, revolučnú linku, ktorá bude jednotlivé časti karosérie „odlievať“ miesto ich lisovania, zvárania a nitovania.

Podľa Muska sú roboty pri výrobe vozidiel z časového hľadiska veľmi neefektívne. Aj keď drvivá väčšina svetových automobiliek stále skladá autá, respektíve karosériu z menších častí, ktoré potom roboty spájajú dokopy rôznymi spôsobmi, Musk chce do nemeckej továrne priniesť úplne nový spôsob.

Stovky robotov, ktoré sú potrebné na kompletné zostavenie karosérie jedného auta, má nahradiť niekoľko obrovských strojov na odlievanie hliníka. Tento spôsob sa už automobilke overil ako praktický a efektívny. Pri Modeli Y totiž dokázali odlievacím strojom vytvoriť zadnú časť vozidla z jedného kusu, ktorý nahradil celkovo 70 zváraných a nitovaných komponentov.

Tesla

V nemeckej továrni by mali byť podobné stroje aj na odlievanie prednej časti a v podstate všetkých ďalších dielov, ktoré sa na vozidle používajú, píše AutoBlog. Musk vo svojom príspevku na Twitteri  nedávno uviedol, že sa bude jednať o najväčší odlievací stroj, aký bol kedy vytvorený. Vďaka technike odlievania hliníka bude možné vyrobiť napríklad celú zadnú časť karosérie spolu s blatníkmi z jedného celistvého kusu.

Okrem odlievacích strojov sa bude v novej továrni neďaleko Berlína nachádzať aj 8 strojov Gigapress, ktoré vyrába spoločnosť IDRA Srl. Vytvárať zložité výlisky z hliníka je však veľmi komplikované, preto Musk vidí potenciál práve v jeho odlievaní. Odlievanie dokáže nahradiť niekoľko krokov lisovania, zvárania a nitovania.

Tesla

Odliaté kusy karosérie tiež eliminujú nedostatky spojené s nitovaním či umiestňovaním dielov na samotný rám vozidla. Sandy Munro, riaditeľ spoločnosti Munro & Associates, spočiatku automobily Tesla veľmi kritizoval. Jednotlivé diely karosérie častokrát úplne nedosadali na svoje miesto a medzery medzi jednotlivými dielmi boli veľké alebo nepravidelné.

Kvalita spracovania sa však podľa neho rázne zlepšila až s príchodom Modelu Y a nápad s odlievaním väčších častí karosérie sa mu, rovnako ako Muskovi, veľmi pozdáva. Elektromobily Tesla vyrábané v Nemecku by sa tak pokojne mohli kvalitou svojho spracovania dotiahnuť na domáce značky a okrem toho by sa skutočne mohla zvýšiť aj produkcia nových Tesiel.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita