Beta verzie funkcie Full Self-Driving (FSD) automobilky Tesla kolujú medzi prvými používateľmi už nejaký ten piatok, pričom spoločnosť nedávno vydala novú verziu Beta V9, ktorá priniesla niekoľko vylepšení.

Ako upozornil portál Teslarati, na internete sa objavilo už niekoľko zaujímavých videí a príspevkov, v ktorých majitelia elektromobilov ukazujú, čo nový autopilot dokáže.

Nový autopilot má kruhové objazdy v malíčku

Azda najzaujímavejšie video zverejnil YouTuber Eli Burton, ktorý na svojom kanáli My Tesla Adventure ukázal, ako si beta verzia FSD Beta V9 poradila so sériou kruhových objazdov, s ktorými mali predošlé verzie funkcie autopilota miestami problémy.

Novozverejnené video však ukazuje, že autopilot zvláda prejazd cez kruhové objazdy vrátane udelenia prednosti autám idúcim vo vnútri a následným odbočovaním bez problémov.

Burton vo videu tiež uviedol, že ho vylepšenia v novej beta verzii príjemne prekvapili najmä po Muskovom rozhodnutí prejsť na autopilota, ktorý funguje iba na základe obrazu z kamier. CEO Tesly dokonca verí, že jej elektromobily postavené na tomto systéme Tesla Vision budú ešte lepšie, než tie súčasné s radarmi, čo sa čiastočne potvrdilo aj v nedávnych testoch.

Prečítaj si tiež
Nepotrebuje radary. Autopilot Tesly cez kamery je rovnako dobrý, čaká ho prelomová budúcnosť

Vylepšenia v novej beta verzii FSD Beta V9 potvrdilo aj niekoľko ďalších používateľov na Twitteri, ktorí napríklad ukázali, ako si nová verzia autopilota dokáže poradiť so zatáčaním do zákruty „naslepo“ v úzkych uličkách. Tu prešiel Model 3 bezpečne zákrutou na veľmi úzkej ceste bez toho, aby od vodiča vyžadoval akýkoľvek zásah.

NEPREHLIADNI
Toto je najefektívnejší elektromobil sveta. V testoch dosiahol skvelý dojazd, má to ale pár háčikov

Bude teda zaujímavé sledovať, ako sa Tesle do budúcna vyplatí prechod na Tesla Vision, teda systém, ktorý funguje iba na základe obrazu z kamier.

Zatiaľ totiž nebolo jeho fungovanie stopercentné v porovnaní s verziou s radarmi, no spoločnosť ho bude zatiaľ dodávať v lacnejších Modeloch 3 a Y, ktoré sa predávajú v omnoho väčšom množstve než Model S a Model X, čím získa obrovské množstvo dát užitočných na jeho vylepšenie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú