Nie je tomu tak dávno, čo Tesla oznámila, že nový autopilot v lacnejších Modeloch 3 a Y bude fungovať iba na vizuálnej báze. Mnohí fanúšikovia boli voči tomu skeptickí a neverili, že autopilot s údajmi výhradne z kamier dokáže fungovať rovnako dobre ako ten, ktorý využíva aj radary.

Ako píše Electrek, nové testy dokazujú, že vizuálny autopilot sa kvalitou vyrovnáva tomu radarovému.

Tesla pomenovala nového vizuálneho autopilota veľmi príznačným názvom „Tesla Vision“. Zatiaľ sa ho však rozhodla aplikovať iba do dvojice lacnejších modelov, konkrétne Modelu 3 a Modelu Y. Model S a Model X bude aj naďalej vybavený radarovými senzormi, no lacnejšie modely nemajú podľa Muska kvôli absencii radarov prísť o žiadne funkcie autopilota.

Zatiaľ s obmedzeniami

Pred pár mesiacmi teda Tesla začala testovať autopilota, ktorý funguje iba na základe obrazu z kamier, radarové senzory boli počas testov vypnuté. Ukázalo sa, že aj auto bez radarových senzorov dokáže fungovať veľmi dobre.

Unsplash

Aj keď sa počas testov ukázalo, že autopilot bez radarových senzorov funguje relatívne dobre, nie je jeho fungovanie stopercentné voči verzii s radarmi. Aj preto budú spočiatku niektoré funkcie čisto „vizuálneho“ autopilota obmedzené alebo dokonca nedostupné.

Napríklad funkcia automatického zatáčania bude dostupná iba do rýchlosti 120 km/h. Ďalej môže byť spočiatku úplne vypnutá funkcia „Summon“, ktorá dokáže vyparkovať vozidlo, ak v ňom vodič nesedí a tiež nebude dostupná funkcia vytvorenia záchrannej uličky.

NEPREHLIADNI
Tesla začala doručovať vozidlá bez dôležitého komponentu, vymyslela náhradné riešenie

Tesla ale tvrdí, že na obnovení týchto funkcií bude pracovať a k dispozícii by mali byť v najbližších týždňoch skrz OTA aktualizáciu. Predsa len, pri takýchto „centimetrových“ operáciách sa auto doposiaľ spoliehalo na presnejšie radarové senzory, prípadne stále dostupné ultrazvukové ekvivalenty.

Testy dokazujú kvality Tesla Vision

Na základe nezávislých testov inštitútu Consumer Reports and the Insurance sa však dokázalo, že základné bezpečnostné prvky novej Tesly Model 3 bez radarov sú minimálne tak dobré, ako pri starších Modeloch 3 s radarmi.

YouTube (ilustračná fotografia)

Obe verzie, teda tá s radarom aj bez radaru, získali pri prevencii zrážky s vozidlom či chodcom vysoké hodnotenie. K výsledku testovania sa vyjadril aj samotný Elon Musk, ktorého najbližším cieľom je získať maximálne hodnotenie aj vo všetkých bezpečnostných podkategóriách, nie iba v celkovom hodnotení.

O mesiac by sa tak testovanie malo zopakovať, Model 3 so systémom Tesla Vision dostane softvérovú aktualizáciu. Musk dokonca verí, že Tesly postavené na systéme Tesla Vision budú ešte lepšie, než tie s radarmi. Podľa jeho slov je ich softvér spracúvajúci obraz z kamier lepší, než dáta do senzorov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú