Slávna socialistická klasika v 21. storočí. Takto vyzerá Škoda 1203 ako moderný elektromobil
Škoda 1203 patrí k najlegendárnejším modelom automobilky z Mladej Boleslavy. Hoci je už tento model dlhé dekády za zenitom, s príchodom elektrifikácie by sa mohol vrátiť späť do produkcie. Dizajnér Daniel Hájek ukázal, ako by vyzerala reinkarnovaná Škoda 1203 v jeho očiach.
Ako píše Motor1, Škoda 1203 sa začala vyrábať ešte v roku 1968 a v produkcii bola takmer 30 rokov. Aj dnes má toto legendárne auto stále svoje čaro, no nájsť pojazdný kúsok v dobrom stave je už skutočne ťažký oriešok. Aj preto sa ich cena šplhá čoraz vyššie.
„Český Volkswagen T1“ by ale mohol znova preraziť v reinkarnovanej forme s príchodom elektrifikácie. Aj VW plánuje uviesť modernú elektrickú verziu modelu T1 s názvom ID.Buzz, ktorá je však podľa doterajších konceptov inšpirovaná pôvodným dizajnom. Koncept 1203-ky je však presným opakom retra, ide o ultramoderne vyzerajúci van, ktorý vyzerá nadčasovo.
Škoda 1203 zosobňuje všetky aspekty značky
Praktickosť, veľa vnútorného priestoru a „Simply Clever“ riešenia. To všetko by nová 1203 dokonale zosobňovala. Tento model bol už vo svojej pôvodnej verzii nesmierne praktický a univerzálny, tieto pôvodné vlastnosti by teda rozhodne nebolo problematické implementovať aj do modernej verzie. Prvotnou myšlienkou bolo pri tvorbe dizajnu vytvoriť pelotónové sprievodné vozidlo pre potreby Tour de Frane.

Taktiež chcel dosiahnuť, aby bolo na prvý pohľad zrejmé, že sa jedná o modernú verziu Škody 1203, no nechcel, aby pôsobila starým dojmom, čo sa mu podarilo dosiahnuť naozaj dokonale. Vozidlo pôsobí nadčasovo, no zároveň vzdáva hold legende spred 50 rokov.
Línie konceptu 1203 sú ostrejšie, nenájdeme tu takmer žiadne zaoblené tvary, ktoré boli typickým znakom pôvodného modelu. Modernú verziu odráža tiež originálny svetelný podpis predných aj zadných svetiel.
Najväčšou výzvou pri dizajnovaní bola práve zadná časť. Vytvoriť ju tak, aby odkazovala na pôvodné auto, bolo nesmierne ťažké. Stará Škoda 1203 je veľmi úzka, no dnešné autá sú omnoho širšie. Výsledkom je pomerne agresívne rozširovanie karosérie smerom odhora dolu.

Interiér je po vzore iných elektromobilov veľmi minimalistický. Okrem volantu a zopár tlačidiel tu prakticky nič iné nenájdeme. Na zobrazovanie infotainmentu podľa Daniela použije vodič svoj smartfón alebo tablet ako je tomu v Škode Citigo. Pred vodičom sa nachádza iba veľmi malý displej s najzákladnejšími informáciami.
Netreba ale zabúdať, že toto je zatiaľ len prvý grafický koncept toho, akým smerom by sa mohla táto legenda v modernom šate uberať.
Nie je však jasné, či sa reinkarnovanej 1203-ky vôbec dočkáme. Koncernová platforma MEB ale umožní postaviť na ňu aj takýto typ karosérie, uvidíme teda, či sa do toho česká automobilka pustí, alebo nechá fanúšikov iba snívať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMVšeobecná lekárka varuje: Zabíja nás častejšie ako rakovina, no aj tak ju väčšina Slovákov ignoruje

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h

Danko popiera, že by bol v parlamente opitý: „Vybrali mi nádor. Môžem si jedine štrngnúť“

Odborníčka prezrádza jednoduchý trik na „pokojné“ brucho. Uľavuje tráveniu, brzdí nafukovanie a zápal v čreve
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMVšeobecná lekárka varuje: Zabíja nás častejšie ako rakovina, no aj tak ju väčšina Slovákov ignoruje

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h

Danko popiera, že by bol v parlamente opitý: „Vybrali mi nádor. Môžem si jedine štrngnúť“


