Tesla už dlhšiu dobu plánuje rozšíriť ponuku svojich vozidiel aj o dodávky či mikrobusy, no na výročnej schôdzi akcionárov Elon Musk priblížil, kedy by takéto modely mohli prísť na trh. Ako uvádza portál Electrek, Tesla chce najskôr zabezpečiť dostatočnú výrobu batérií pre svoje existujúce aj budúce vozidlá. Následne sa môže pustiť aj do ďalšieho segmentu.

Niet pochýb, že automobilka Tesla chce priniesť svoje vozidlá aj do nákladného sektora, koniec koncov, už tu od nej máme elektrický ťahač Tesla Semi a ešte tento rok by sa mal do výroby dostať aj elektrický pickup Tesla Cybertruck.

Tesla sa chce pustiť do výroby úžitkových vozidiel

Čo však automobilke stále chýba, sú dodávky a malé „vany“, ktoré sa vo veľkom využívajú v mestských oblastiach s hustou dopravou. Konkurenčné automobilky už pomaly prinášajú prvé elektromobily aj do tohto segmentu, dôkazom je napríklad nový e-Partner od Peugeotu alebo EQV od Mercedesu, ktorý sme si vyskúšali.

Počas výročnej schôdze akcionárov, kde Tesla okrem iného predstavila aj vynovený Model S a Model X, padla otázka, kedy a či vôbec plánuje automobilka vstúpiť aj na trh malých úžitkových vozidiel.

Elektrická dodávka Tesly príde, nevedno však kedy

Na túto otázku odpovedal Musk veľmi nejasno, no jedno je isté, elektrickej dodávky sa určite dočkáme, jej vývoj a výroba je však závislá na dodávkach batérií pre elektromobily Tesly. Vyrobiť prototyp auta je podľa zakladateľa Tesly jednoduché, zložitejšie je potom zabezpečiť výrobu, dodávku batérií a následne spustiť sériovú produkciu.

Ako uvádza portál CNET, Tesla okrem výstavby vlastnej továrne na výrobu batérií spolupracuje so svojimi partnermi v oblasti dodávok batériových článkov, no ich nedostatok je stále veľkou prekážkou a v podstate brzdí aj hromadnú výrobu ťahača Tesla Semi.

Po vybudovaní továrne na výrobu batérií vo Fremonte by mala automobilka dosiahnuť produkčnú kapacitu svojich revolučných batériových článkov až 10 GWh. V budúcom roku ju ale plánujú niekoľkonásobne navýšiť.

Výrobná kapacita by sa mala ešte viac zvýšiť po výstavbe ďalších tovární v Berlíne a Texase, kedy by mala dosahovať až 100 GWh. Po prekonaní problémov s nedostatkom batérií by tak vývoj elektrickej dodávky mohol naberať omnoho reálnejšie kontúry.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú