Peugeot rozširuje portfólio elektrických úžitkových vozidiel. Privítaj modernú verziu slávneho Partnera
Francúzska automobilka Peugeot je jednou z prvých v Európe, ktorá ponúka kompletné portfólio elektrických úžitkových vozidiel. Týmto titulom sa môže pýšiť aj vďaka tomu, že aktuálne predstavila najmenší z nich, model e-Partner, informuje automobilka v tlačovej správe.
Nový e-Partner tak v portfóliu elektrických úžitkových áut dopĺňa dvojicu e-Expert a e-Boxer. Elektrický Partner je najmenší z tejto trojice a podľa automobilky by mal byť svojim dojazdom a parametrami schopný splniť požiadavky 80 % vodičov úžitkových áut.
E-Partner prichádza v dvoch karosárskych prevedeniach, furgon (3 miesta na sedenie), ktoré môže byť dlhé 4,4 m alebo 4,75 m a verzia kombi (5 miest na sedenie) s dĺžkou 4,75 metrov. Obe verzie disponujú rovnakým pohonným ústrojenstvom, kedy ide o elektromotor s výkonom 100 kW, krútiacim momentom 260 Nm a batériu s kapacitou 50 kW, ktorá zabezpečí dojazd 275 km podľa cyklu WLTP.
Rýchlonabíjanie je už štandardom
Skvelou správou je, že Peugeot e-Partner je možné nabíjať maximálnym výkonom až 100 kW, na 80 % sa tak na rýchlonabíjačke dokáže dobiť už za 30 minút. Na domáce nabíjanie je v štandarde 7,4 kW jednofázová nabíjačka, no za príplatok sa bude dať dokúpiť 11 kW trojfázová nabíjačka, s ktorou sa e-Partner z domáceho wallboxu nabije doplna už za 5 hodín.
Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h uvádza výrobca za 11,2 sekundy. Maximálna rýchlosť a zrýchlenie však nie sú príliš dôležité aspekty úžitkového vozidla. To, čo väčšinu ľudí pri takýchto autách zaujíma, je batožinový priestor a nosnosť vozidla.
Mnohých poteší, že e-Partner má rovnaký objem kufra, ako verzia so spaľovacím motorom. Užitočný priestor predĺženej verzie je 4,4 m3, pri štandardnej verzii to je 3,9 m3, pričom dĺžka nákladného priestoru je 3,09 m pri štandardnej verzii, respektíve 3,44 m vo verzii predĺženej. Ťažná kapacita je na úrovní 750 kg a užitočné zaťaženie je až 800 kg, čo je naviac pri elektrických úžitkových vozidlách F-kového segmentu.
Niekoľko jazdných režimov a množstvo asistentov
Peugeot e-Partner disponuje tromi jazdnými režimami, ktoré v podstate iba obmedzujú maximálny výkon, aby bol zabezpečili vyšší dojazd alebo v prípade potreby vyšší výkon. Je tu režim Eco (maximálny výkon 60 kW), režim Normal (maximálny výkon 80 kW) a režim Power (maximálny výkon 100 kW).
Za príplatok je k dispozícii plne digitálny virtuálny kokpit s 10″ displejom a nadstavbou Peugeot i-Cockpit. V štandardnej verzii bez príplatku sú dostupné analógové budíky. Uprostred palubnej dosky sa však v základe nachádza dotykový displej.
E-Partner bude dostupný v dvoch úrovniach výbavy (Pro a Premium) a taktiež v niekoľkých prevedeniach, ako napríklad Asphalt (bežná cestná jazda) alebo Grip (jazda v náročnejšom teréne). Okrem, v dnešnej dobe už štandardných asistentov, ako napríklad asistent jazdy v pruhu či asistent rozpoznávania únavy vodiča, disponuje e-Partner aj asistentami ako Systém kontroly stability pri jazde s prívesom či upozornením na prípadné preťaženie vozidla.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP