Po 8 rokoch je tu nová Tesla Model S. Dojazd vyše 800 km a interiér ako z vesmírnej lode
Muskova automobilka dnes po dlhých rokoch konečne predstavila modernizovaný Model S. Ako informuje portál The Verge, zmeny nastali predovšetkým v interiéri, ktorý je teraz extrémne futuristický.
Jednoduchosť a čistý dizajn. To sú dve vlastnosti, ktorých sa Tesla pri svojich automobiloch od počiatku drží a obe si uchováva aj nová verzia Modelu S. Športový elektrický sedan však priniesol viditeľné zmeny iba v interiéri, to ostatné sa ale odohráva na pohonnom ústrojenstve. Poďme sa teda pozrieť, ako vyzerá tak potrebná modernizácia, ktorá prichádza zhruba po 8 rokoch.
Nový interiér s Yoke volantom
Novinky na exteriéri sú malé a na prvý pohľad až nebadateľné. Nový Model S ponúka o niečo väčšiu sklenenú strechu (s väčšou priesvitnou plochou). Vo vnútri už ale vidíme rozdiely na prvý pohľad. Každému isto do očí udrie nový volant, ktorý Musk nazval Yoke. Nie je jasné, či sa jedná o vtip, teda „joke“, nakoľko takýto volant bude určite z praktického hľadiska menej efektívny než tie klasické, ktoré poznáme z väčšiny áut.
Tesla však možno ráta s tým, že vodič už dlho volant používať nebude, respektíve, že ich autá budú jazdiť plne autonómne. V každom prípade, nový volant vyzerá ako ten, ktorý sa používa napríklad v F1. Vidieť sme ho však už mohli aj v druhej generácii čistokrvného športiaku Tesla Roadster. Na volante sa nachádza už známa dvojica trackballov na ovládanie.
Ďalšou výraznou zmenou je nový multimediálny displej, ktorý je orientovaný na šírku a má veľkosť až 17-palcov. Ako informuje TechCrunch, zvýšilo sa aj jeho rozlíšenie, ktoré narástlo na 2200 × 1300 pixelov.
Svoj vlastný multimediálny displej dostali aj pasažieri na zadných sedadlách. Ten je o niečo menší a má iba 8-palcov. Displej je umiestnený v zadnej časti na lakťovej opierke predných pasažierov. Cestujúci vzadu tak budú môcť počas jazdy hrať hry či sledovať filmy bez nutnosti používať nejaký mobil, notebook či tablet.
Nový Model S nejde po vzore Modelu 3 a Modelu Y a uchováva si aj displej určený pre vodiča, ktorý sa nachádza za volantom. Ten má veľkosť 12,3″ a slúži na zobrazovanie informácií pre vodiča, a teda sa jedná v podstate o štandardný moderný virtuálny kokpit.
Výpočtový výkon modernizovaného infotainmentu je až 10 teraflopov, čo umožňuje cestujúcim hrať aj najmodernejšie hry, ako napríklad Cyberpunk 2077 prostredníctvom bezdrôtového ovládača.
Ako píše Cnet, nový Model S je podľa Tesly najaerodynamickejším sériovo vyrábaným autom s koeficientom odporu iba 0,208. Najpodstatnejšie zmeny sa však zrejme udiali „pod kapotou“. Podľa holandského konfigurátora, kde je už modernizovaný Model S tiež k dispozícii, stojí základná verzia Long Range s dojazdom 663 km 89 990 €. Maximálna rýchlosť je v tomto prípade limitovaná na 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,2 sekundy.
Novinkou je ale verzia Plaid, ktorá disponuje až tromi elektromotormi, dojazdom 628 km, maximálnou rýchlosťou 320 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy. Táto verzia stojí v Holandsku 119 990 €.
Najlepšie vybavený model nesie prívlastok Plaid+ a disponuje dojazdom viac ako 840 km na jedno nabitie, maximálkou 320 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za menej než 2,1 sekundy. Jeho cena sa vyšplhala na 139 990 €.
Modernizácia aj pre Model X
Noviniek sa dočkalo aj SUV Model X. Tu sa na exteriéri nezmenilo absolútne nič, no interiér tiež prináša multimediálny displej orientovaný na šírku, rovnaký futuristický volant a displej pre zadných pasažierov. S koeficientom odporu vzduchu 0,25 sa jedná o najaerodynamickejšie SUV na svete.
Aktuálne sú k dispozícii dve verzie Modelu X. Long Range s dojazdom 580 km, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximálkou 250 km/h, pričom jeho cena štartuje na 99 990 €.
Verzia Plaid s dojazdom 547 km, zrýchlením na stovku za 2,6 sekundy a maximálkou 262 km/h stojí od 119 990 €. Aj modernizovaný Model X je už dostupný v európskych konfigurátoroch.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
Viac ako 400 km dojazd za 25 000 €. Škoda predstavila prelomový elektromobil Epiq
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené