Filmový priemysel má za sebou najhorší filmový rok vo svojej histórií, trpkú pachuť však na konci decembra zmierňuje očakávaný blockbuster z univerza DC Comic, Wonder Woman 1984. Akčná dva a pol hodinová snímka má za sebou prvý premietací týždeň na trhu Spojených štátov a prekvapivo si v tržbách vôbec nevedie zle.

Pokračovanie filmového hitu z roku 2017 sa malo podľa prvých plánov produkčnej spoločnosti Warner Bros. v kinách objaviť ešte koncom minulého roka, film by sa však dostal do priameho súboja s ďalším kúskom z univerza DC, oscarovým Jokerom s excelentným Joaquinom Phoenixom, Wonder Woman 1984 preto bol preto presunutý na jún tohto roka.

Kvôli pandemickej situácii sa následne dátum premiéry neustále posúval, nakoniec bolo premietanie v kinách potvrdené na koniec decembra, a to aj napriek tomu, že viac ako polovica kín v Spojených štátoch je kvôli COVID-19 stále zatvorená a v otvorených prevádzkach divákov čakajú prísne obmedzenia.

Warner Bros.

Nelichotivé prognózny na komerčný úspech očakávanej snímky medzičasom značne znížila aj produkčná spoločnosť Warner Bros, ktorá  prekvapivo oznámila, že súbežne s premietaním v kinách bude veľkofilm režisérky Patty Jenkins dostupný aj na streamovacej službe HBO Max.

Tým od návštevy kina priamo odradila nielen predplatiteľov služby, ale aj ďalších filmových nadšencov, ktorí sa ku kópii filmu v špičkovej kvalite môžu vďaka pirátom dostať prakticky okamžite po jej premiére.

Nečakaný úspech a potvrdenie tretej časti

Aj napriek tomu, že film bol na trhu Spojených štátov v úvodný týždeň premietaný len v 40% z celkového počtu kín, dokázal Wonder Woman 1984 zarobiť slušných 16,7 miliónov, čo z neho robí najúspešnejšiu premiéru od augusta tohto roka, informuje Deadline. Celosvetovo už tržby hovoria o 85 miliónoch, medzinárodná premiéra však oproti Spojeným štátom prebehla o týždeň skôr.

V porovnaní s rokom 2017, kedy sa do kín dostal prvý film Wonder Woman, ktorý z amerických divákov za úvodný týždeň vytiahol 103 miliónov a celkovo sa jeho tržby zastavili pod hranicou 900 miliónov, síce čísla ukazujú dramatický prepad, vzhľadom na súčasnú situáciu však stále ide o veľký a nečakaný úspech, čo potvrdil aj šéf Warner Bros. Film, Toby Emmerich.

Ako informuje Hollywood Reporter, Emerich vyjadril spokojnosť nad úvodným premietacím týždňom v Spojených štátoch a zároveň potvrdil, že tretí diel má od Warnerov zelenú. „Sme nadšení, že môžeme pokračovať v jej príbehu s našimi skutočnými Wonder Women, Gal a Patty, ktoré sa vrátia, aby uzavreli dlho plánovanú filmovú trilógiu.“

Riskantný plán vychádza?

Nie je tajomstvom, že finančný úspech blockbusteru s rozpočtom 200 miliónov by bol výrazne vyšší, ak by film súbežne s americkou kinopremiérou nebol odvysielaný aj na streamovacej službe HBO Max, kde Warner Bros. na budúci rok plánuje rovnakým spôsobom vydať všetky svoje veľkofilmy.

Ako veľmi sa zaradenie do obsahu HBO Max na tržbách podpísalo nie je možné vyčísliť, isté však je, že pre HBO Max zaradenie do programu znamenalo historický okamih. Andy Forssell, hovorca spoločnosti Warner Media, pod ktorú streamovacia služba spadá, totiž potvrdil, že Wonder Woman 1984 si v deň premiéry pozrela takmer polovica z 12,6 miliónov predplatiteľov služby a záujem o film prejavili aj milióny ďalších divákov, ktorí majú k HBO Max prístup cez káblovku alebo iné partnerské služby.

Oproti bežnému dňu sa podľa Forssella aktivita na HBO Max v deň premiéry viac ako strojnásobila, film v rámci streamovacej služby pokoril viacero rekordov a podľa prognóz spoločnosti bude silný divácky záujem pretrvávať aj v najbližších dňoch.

Plán spoločnosti predstaviť očakávané veľkofilmy na streamovacej službe v deň ich premiéry pritom vyvolal veľkú nevôľu filmárov, krok Warner Media ostro kritizoval napríklad jeden z najváženejších filmárov súčasnosti, Christopher Nolan. Kontroverznému plánu a jeho úskaliam sme sa venovali v samostatnej téme.

Úspech Wonder Woman 1984 v kinách aj na streamovacej službe HBO Max naznačuje, že pre Warner Media by mohlo ísť o efektívnu stratégiu, ako v budúcom roku významne navýšiť počet svojich predplatiteľov. Do roku 2025 plán spoločnosti totiž počíta so 75 až 90 miliónmi predplatiteľov, čo chcú Warneri dosiahnuť zaradením veľkofilmov do svojho programu, ako aj expanziou na ďalšie trhy, medzi ktorými v budúcom roku nebude chýbať ani Slovensko.

 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú