Napriek tomu, že predaje elektromobilov stále stúpajú vysokým tempom, patria emisné normy EÚ medzi najväčšie „nočné mory“ automobiliek operujúcich na starom kontinente. Medzi výrobcov, ktorým sa normy nepodarilo splniť patrí aj japonská Honda, ktorá sa najnovšie pridala ku koncernu FCA a nakúpi emisné kredity od Tesly, píše InsideEVs.

Zlatá baňa pre Teslu

Ako informovala agentúra Schmidt Automotive Research, spoločnosť Honda nedokáže v roku 2020 naplniť emisné normy Európskej únie a pripojí sa ku koncernu FCA, ktorý nakupuje emisné kredity od americkej Tesly. Automobilka tak ušetrí obrovské množstvo peňazí, ktoré by musela v prípade nesplnenia noriem zaplatiť na pokutách EÚ.

Podľa dostupných informácií predala Honda v západnej Európe tento rok iba približne 1000 elektromobilov Honda E, čo tvorí len 2 % z celkového objemu predaných vozidiel v regióne. Spoločnosť tak plánuje ťažiť z nulovej emisnej bilancie Tesly, ktorá z predaja kreditov vyťažila tento rok už viac než miliardu eur.

Zobraziť celú galériu (0)
Honda E / Zdroj: Honda

Nie je však jasné, koľko získa americká automobilka od Hondy. Predpokladá sa, že v novom zoskupení FCA-Honda-Tesla spotrebuje väčšinu voľných kreditov práve koncern FCA, zatiaľ čo Honda ako menší hráč v Európe využije menej kreditov.

Tesla bude preto pravdepodobne tlačiť na dodávky elektrombilov z Číny a USA v štvrtom kvartáli 2020, aby zvládla „zásobovať“ obe automobilky. Spoločnosť však zaznamenala v prvom až treťom štvrťroku medziročný nárast predajov v západnej Európe až o 16 %.

Automobilky sa spájajú, nie vždy to však postačí

Nové pravidlá Európskej únie, ktoré vstúpili do platnosti tento rok, nútia výrobcov znižovať priemerné emisie svojich automobilov predávaných v regióne na 95 gramov CO2 na kilometer alebo čeliť mastným pokutám, čo trápi mnohé automobilky. Výsledkom je, že spoločnosti zavádzajú nové plug-in hybridné a plne elektrické modely a tie, u ktorých existuje riziko, že nedosiahnu súlad, sa spojili s partnermi, ktorí majú lepšiu pozíciu.

Medzi automobilky, ktorým sa normy podarilo splniť, patria podľa údajov za predaje počas prvej polovice roka skupiny PSA, BMW, FCA-Tesla, ku ktorej sa teraz pripojí aj Honda a Volvo-Ford, ktoré ohlásili spoluprácu minulý týždeň. Spoluprácu by podľa dostupných informácií malo čoskoro ohlásiť aj zoskupenie Toyota-Mazda.

Nie všetkým spoločnostiam sa však podarí ujsť pokutám EÚ. Nemecký Volkswagen, ktorý vytvoril skupinu s čínskym MG/SAIC, to bude mať na splnenie noriem veľmi náročné. CEO spoločnosti Herbert Diess sa pred pár dňami pre Financial Times vyjadril, že automobilka v súčasnosti zaostáva o približne 1 gram CO2 na kilometer oproti normám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú