Tesla pracuje na ďalšej revolučnej technológii pre batérie. Dala si ju patentovať
Tesla už dlhšiu dobu pracuje na vývoji batériových článkov, ktoré by mohli priniesť revolúciu v elektromobilite. Spoločnosť však okrem vylepšovania konvenčných lítium-iónových článkov pracuje aj na novej lítium-kovovej technológii, ktorú si dala najnovšie aj patentovať, píše Electrek.
Ďalší patent od sľubného výskumného tímu
O partnerskom výskumnom tíme Tesly pod vedením Jeffa Dahna sme už v minulosti niekoľkokrát počuli. V septembri napríklad pre automobilku vyvinul nový typ lítium-iónovej batérie, ktorá má niekoľkonásobne dlhšiu životnosť, ako súčasne používané batérie v elektromobiloch a minulý mesiac sme informovali aj o podobnom patente na batériu, ktorá využíva novú generáciu katódy a elektrolytu.
Okrem toho však výskumný tím pracuje aj na prevratnej technológii lítium-kovových batérií bez anód, ktorá by mohla byť ešte lepšia než často spomínané solid-state batérie na báze pevného elektrolytu, ktoré sú napriek mnohým pozitívam stále v štádiu výskumu.
Lítium-kovové batérie a články bez anód majú oproti tradičným lítium-iónovým batériám výhody najmä čo sa týka energetickej hustoty, pričom absencia anódy tiež vedie k zníženiu nákladov, píše Tesmanian. Ich výroba však predstavuje množstvo výziev a veľkým negatívom je stále aj ich obmedzená životnosť, keďže sa pri opakovaných nabíjacích cykloch veľmi rýchlo degradujú.
Dahnov tým preto vyvinul nový elektrolyt na báze lítiových solí (LiDFOB), ktorý dosiahol doposiaľ najlepšie výsledky v oblasti zvýšenia retencie kapacity lítium-kovových článkov a batérii bez anódy.
„Použíté elektrolytové roztoky, ktoré obsahujú difluór oxalát boritan lítny, tetrafluórborát lítny a rozpúšťadlo vykazujú zlepšenie v oblasti retencie kapacity batérií.“, uvádza patent.
Podľa výsledkov tímu je však príchod týchto batérii na trh ešte ďaleko. Napriek sľubnému zlepšeniu retencie kapacity článkov sa výskumníci dostali iba na približne 50 nabíjacích cyklov, čo je na akékoľvek praktické použitie takejto batérie veľmi málo.
Tesla a jej partneri však už v minulosti viackrát ukázali, že to s vývojom nových batérii myslia naozaj vážne. Tento rok by sme mohli byť svedkami použítiu novej generácie lítium-onových batériových článkov v jej elektromobiloch, na ktorú už má spoločnosť niekoľko patentov.
Bude však zaujímavé sledovať, ako sa výskum posunie aj v smere lítium-kovových batérií, ktoré by mohli v budúcnosti predstavovať konkurencieschopnú alternatívu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP