Mazda sa odkláňa od aktuálnehu trendu. Príde s technológiou, od ktorej najznámejšie automobilky upúšťajú
Kým väčšina automobiliek dnes vplyvom prísnych EURO noriem tlačí objem motorov smerom nadol, Mazda si ešte stále zachováva svoju tvár a v jej ponuke môžme nájsť aj 2,5 litrový atmosférický benzínový motor (CX-5), ktorý by sa dal označiť aj raritou.
Automobilky postupne prechádzajú na čoraz nižšie objemy, kde sa výkon nahrádza inými metódami a veľkoobjemové atmosféry by si v katalógoch automobiliek hľadal už len pomerne ťažko. Ak sa aj nejaký takýto motor vyskytne, väčšinou je mimo finančné možnosti záujemcu, nakoľko motory s viac ako štyrmi valcami a veľkým objemom sú vo väčšine prípadov doménou prémiových modelov.
Iným príkladom je však Mazda, ktorá stále ponúka aj motory s veľkým objemom, pre ktorých je turbo neznámym pojmom. To však nie je všetko. Vyzerá to tak, že Mazda sa plánuje presunúť medzi prémiové značky a na začiatok by mala predstaviť vlastný rádový šesťvalec, informuje portál Jalopnik.
Športová a príťažlivá
Týmito slovami opisuje automobilka napríklad novú Mazdu 3 Hatchback/Sedan, ktorá v sebe skrýva vyššie spomínaný motor s novou technológiou Skyactiv, o ktorom môžeme s pokojným svedomým prehlásiť, že je o niečo ekologickejší ako bežné spaľovacie motory. Presnejšie Mazda uvádza až o 15 % úspornejšie fungovanie či o 15 % lepší ťah v nižších a stredných otáčkach. Skôr než prejdeme k samotnému motoru a technickým špecifikáciám za zmienku určite stojí aj výbava, ktorá je viac než pestrá.
V rámci bezpečnosti nechýbajú viaceré vychytávky, ktoré ale zväčša vidíme len vo vyšších stupňoch výbavy, nová 3-ka ich má v základe. V Mazde 3 tak vodičovi napomáha napríklad systém na udržanie jazdného pruhu, funkcia rozoznávania dopravných značiek, systém pre stráženie pozornosti vodiča, adaptívny tempomat či Smart City Break Support spolu s detekciou chodcov.
Automobilka v tomto prípade stavila na bezpečnosť, v rámci ktorej došlo k viacerým vylepšeniam a zaručená je vraj ochrana nielen zvonku, ale aj zvnútra. Bezpečnosť má na starosti balíček technológie i-ACTIVSENSE či nová karoséria Skyactiv, ktorá disponuje prstencovou konštrukciou a absorbuje tak lepšie nárazy.
Okrem bezpečnosti je však kľúčovou vlastnosťou práve príťažlivosť, ktorej plusové body nahráva exteriér, ale aj interiér. Zaujímavým prvkom príslušenstva je 8,8-palcový širokouhlý stredový displej, ktorého jednoduché ovládanie zabezpečuje kruhový ovládač či zvukový systém Bose s 12 reproduktormi.
Mazda 3 Hatchback/Sedan je na výber v 2 variantoch, pričom lacnejšia verzia G122 začína na cene od 19 990 € a drahšia výbava Plus je k dispozícii už od 21 190 €, u verzie Plus si zákazník môže vybrať zo 4 aktraktívnych paketov (Style, Sound, Safety, Luxury). Aktuálna ponuka pre náš trh obsahuje 2 benzínové motory s výkonom 122 a 180 koní a jednu naftovú verziu s manuálnou či automatickou prevodovkou a výkonom 116 koní.
Všetky motory je možné kombinovať ako s manuálnou, tak s automatickou prevodovkou, revolučný motor SKY-X s výkonom 180 koní je k dispozícii s pohonom prednej nápravy aj všetkých štyroch kolies. Spotreba pri výkonejšej benzínovej verzii podľa oficiálnych údajov predstavuje kombinovanú hodnotu 4,3 l. Spotreba naftového motora je kombinovane okolo 4,9 l.
Pohon zadnej nápravy ako bonus
V budúcom roku Mazda oslávi 100 rokov od svojho založenia a na túto počesť má predstaviť novú platformu. Tej bude dominovať nová paleta motorov, ktoré budú poháňať zadnú nápravu. Spomínané motory majú prísť s novou technológiou Skyactiv-X a Skyactiv-D, o ktorých sme písali ešte v minulom roku. Ide o úplne novú technológiu, ktorá je efektívnejšia a prináša revolučný spôsob spaľovania v prípade benzínových agregátov. Tento motor už môžeš nájsť aj v novej Mazde 3, ktorá sa dá konfigurovať aj na našom trhu.
Ešte nie je známy celkový objem motorov, no rozhodne nebude malý. Ekologicky založených ľudí však ihneď napadne otázka šetrnosti k životnému prostrediu. Aj na to v Mazde myslia a ako ukazuje priložený snímok z prezentácie, nová platforma bude obsahovať aj 48V hybridný systém, ktorý by mal byť vytvorený spoločne s automobilkou Toyota. Zahrňovať má hybridy, aj plug-in hybridy, ktoré sa budú využívať hlavne v meste, kde je spotreba paliva a tvorba emisií najvyššia.
Na tzv. malú architektúru (menšie vozy) majú doraziť aj nové batérie. Nová generácia vozidiel sa očakáva v priebehu rokov 2020 – 2025 a vlajkové lode značky by mali vychádzať z konceptu Vision Cupé. Rozhodne sa je na čo tešiť.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mal zachrániť Zem a ľudstvo. Zakázali najlepší vynález za roky
Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
Obrovský skok vo výkone a efektivite. Revolučné 1,6 nm čipy sú až prekvapivo blízko
Museli sa zblázniť. Spustili predaj robotického psa s plameňometom, je smiešne lacný
Apple a Microsoft sa trasú. Ďalší gigant práve prekonal nemysliteľnú hranicu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- EÚ stráca trpezlivosť. Obľúbenej sociálnej sieti Slovákov hrozí zákaz
- Odhalili desiatky podvodných e-shopov na Slovensku. Vyskúšali sme ich a neverili vlastným očiam (+zoznam)
- Zem má druhý mesiac, vieme odkiaľ pochádza. Odhalil ho gigantický kráter
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené