Mazda sa odkláňa od aktuálnehu trendu. Príde s technológiou, od ktorej najznámejšie automobilky upúšťajú
Kým väčšina automobiliek dnes vplyvom prísnych EURO noriem tlačí objem motorov smerom nadol, Mazda si ešte stále zachováva svoju tvár a v jej ponuke môžme nájsť aj 2,5 litrový atmosférický benzínový motor (CX-5), ktorý by sa dal označiť aj raritou.
Automobilky postupne prechádzajú na čoraz nižšie objemy, kde sa výkon nahrádza inými metódami a veľkoobjemové atmosféry by si v katalógoch automobiliek hľadal už len pomerne ťažko. Ak sa aj nejaký takýto motor vyskytne, väčšinou je mimo finančné možnosti záujemcu, nakoľko motory s viac ako štyrmi valcami a veľkým objemom sú vo väčšine prípadov doménou prémiových modelov.

Iným príkladom je však Mazda, ktorá stále ponúka aj motory s veľkým objemom, pre ktorých je turbo neznámym pojmom. To však nie je všetko. Vyzerá to tak, že Mazda sa plánuje presunúť medzi prémiové značky a na začiatok by mala predstaviť vlastný rádový šesťvalec, informuje portál Jalopnik.
Športová a príťažlivá
Týmito slovami opisuje automobilka napríklad novú Mazdu 3 Hatchback/Sedan, ktorá v sebe skrýva vyššie spomínaný motor s novou technológiou Skyactiv, o ktorom môžeme s pokojným svedomým prehlásiť, že je o niečo ekologickejší ako bežné spaľovacie motory. Presnejšie Mazda uvádza až o 15 % úspornejšie fungovanie či o 15 % lepší ťah v nižších a stredných otáčkach. Skôr než prejdeme k samotnému motoru a technickým špecifikáciám za zmienku určite stojí aj výbava, ktorá je viac než pestrá.
V rámci bezpečnosti nechýbajú viaceré vychytávky, ktoré ale zväčša vidíme len vo vyšších stupňoch výbavy, nová 3-ka ich má v základe. V Mazde 3 tak vodičovi napomáha napríklad systém na udržanie jazdného pruhu, funkcia rozoznávania dopravných značiek, systém pre stráženie pozornosti vodiča, adaptívny tempomat či Smart City Break Support spolu s detekciou chodcov.
Automobilka v tomto prípade stavila na bezpečnosť, v rámci ktorej došlo k viacerým vylepšeniam a zaručená je vraj ochrana nielen zvonku, ale aj zvnútra. Bezpečnosť má na starosti balíček technológie i-ACTIVSENSE či nová karoséria Skyactiv, ktorá disponuje prstencovou konštrukciou a absorbuje tak lepšie nárazy.
Okrem bezpečnosti je však kľúčovou vlastnosťou práve príťažlivosť, ktorej plusové body nahráva exteriér, ale aj interiér. Zaujímavým prvkom príslušenstva je 8,8-palcový širokouhlý stredový displej, ktorého jednoduché ovládanie zabezpečuje kruhový ovládač či zvukový systém Bose s 12 reproduktormi.
Mazda 3 Hatchback/Sedan je na výber v 2 variantoch, pričom lacnejšia verzia G122 začína na cene od 19 990 € a drahšia výbava Plus je k dispozícii už od 21 190 €, u verzie Plus si zákazník môže vybrať zo 4 aktraktívnych paketov (Style, Sound, Safety, Luxury). Aktuálna ponuka pre náš trh obsahuje 2 benzínové motory s výkonom 122 a 180 koní a jednu naftovú verziu s manuálnou či automatickou prevodovkou a výkonom 116 koní.
Všetky motory je možné kombinovať ako s manuálnou, tak s automatickou prevodovkou, revolučný motor SKY-X s výkonom 180 koní je k dispozícii s pohonom prednej nápravy aj všetkých štyroch kolies. Spotreba pri výkonejšej benzínovej verzii podľa oficiálnych údajov predstavuje kombinovanú hodnotu 4,3 l. Spotreba naftového motora je kombinovane okolo 4,9 l.
Pohon zadnej nápravy ako bonus
V budúcom roku Mazda oslávi 100 rokov od svojho založenia a na túto počesť má predstaviť novú platformu. Tej bude dominovať nová paleta motorov, ktoré budú poháňať zadnú nápravu. Spomínané motory majú prísť s novou technológiou Skyactiv-X a Skyactiv-D, o ktorých sme písali ešte v minulom roku. Ide o úplne novú technológiu, ktorá je efektívnejšia a prináša revolučný spôsob spaľovania v prípade benzínových agregátov. Tento motor už môžeš nájsť aj v novej Mazde 3, ktorá sa dá konfigurovať aj na našom trhu.
Ešte nie je známy celkový objem motorov, no rozhodne nebude malý. Ekologicky založených ľudí však ihneď napadne otázka šetrnosti k životnému prostrediu. Aj na to v Mazde myslia a ako ukazuje priložený snímok z prezentácie, nová platforma bude obsahovať aj 48V hybridný systém, ktorý by mal byť vytvorený spoločne s automobilkou Toyota. Zahrňovať má hybridy, aj plug-in hybridy, ktoré sa budú využívať hlavne v meste, kde je spotreba paliva a tvorba emisií najvyššia.

Na tzv. malú architektúru (menšie vozy) majú doraziť aj nové batérie. Nová generácia vozidiel sa očakáva v priebehu rokov 2020 – 2025 a vlajkové lode značky by mali vychádzať z konceptu Vision Cupé. Rozhodne sa je na čo tešiť.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zbrojársky boom na východe Slovenska. Tatra tu vyrobí tisíce vojenských vozidiel pre ázijský štát

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Muskove technologické impérium kolabuje. Stratil miliardy, a to najhoršie ešte len príde

Legendárna hra prepísala históriu e-športov. 2000 dronov predviedlo epické finále, aké svet ešte nevidel

Má hodnotu vyše 116 miliárd eur a spasí svet. Veľmoc našla gigantické ložisko vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- 300-ročný meteorit nechal vedcov v nemom úžase. Skrýval „zázračný materiál“, aký fyzika nepoznala
- Číňania opäť dokázali nemožné. Gigantickým vrtákom prerazili na jeden ťah už 10 km tunela
- Zbrojársky boom na východe Slovenska. Tatra tu vyrobí tisíce vojenských vozidiel pre ázijský štát
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
-
- Číňania opäť dokázali nemožné. Gigantickým vrtákom prerazili na jeden ťah už 10 km tunela
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- Vedci vyriešili jednu z najväčších záhad. 20 km pod Bermudami sa nachádza niečo, čo nemalo existovať
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Najväčšia TV akcia roka je tu. Slováci získajú 86 prémiových staníc úplne zadarmo
-
- Číňania opäť dokázali nemožné. Gigantickým vrtákom prerazili na jeden ťah už 10 km tunela
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Zálohovanie fliaš by mohlo skončiť. Vedci našli oveľa lepšie využitie plastov, ktoré pomôže ekonomike
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy




