Tesla splnila sľub, ktorý dala svetu. Začína s predajom Modelu 3, ktorý stojí 35 000 dolárov
Po dlhých dohadoch, špekuláciách a sľuboch, sa fanúšici automobilky Tesla konečne dočkali. Konečne bola predstavená lacnejšia verzia Modelu 3, ktorého cena začína na 35 000 dolárov. Dostupná je zatiaľ len v USA, pričom Európa a Čína by sa prvých kusov mala dočkať za 3 až 6 mesiace.
Čoraz viac sa dozvedáme o predstavení nových vozidiel, ktoré sa snažia konkurovať americkej Tesle a to nie len technológiami, ale aj cenou a veľakrát aj lepším dizajnom a interiérom. Stále však patrí medzi najpredávanejšie vozidlá, hoci Model 3 začínal na cene 42 900 dolárov (37 700 €), a to už bola cena po znížení v minulom roku. Najlacnejšia verzia tak po novom stojí 35 000 dolárov (30 700 €), avšak po rôznych príplatkových službách sa cena dokáže poriadne vyšvihnúť.
Možnosti konfigurácie sú široké
Ako môžeš vidieť na obrázku nižšie, možnosti konfigurácie sú naozaj široké a vybrať si tak môže každý. Trochu mylne však pôsobí zobrazovaná cena, ktorá v sebe zahŕňa aj predpokladané úspory. Reálne však vozidlo stojí 35 tisíc, čo je jasne vidieť aj na spodnej lište vľavo. Prekvapivo pôsobí aj informácia o tom, že aj tento najlacnejší model príde s panoramatickou, celosklenenou strechou. Jeho maximálna rýchlosť je 209 km/h a z 0 na 100 zrýchli za skvelých 5,6 sekundy. O čosi znížený je maximálny dojazd, ktorý činí približne 354 km.
Ako bolo spomenuté, daná cena 35 000 je len základná a je málo pravdepodobné, že si zákazník nepriplatí za doplnkové služby. Už len zmena tých hrozných základných diskov stojí 1500 dolárov, nehovoriac o autopilotovi, za ktorého sa pripláca 3000. Dokúpiť sa dá aj služba rozpoznávania dopravných svetiel (semafór a podobne), kde vozidlo dokáže plne autonómne jazdiť v rámci mesta, za ktorú sa dopláca ďalších 7000 dolárov, pričom k dispozícii bude až neskôr v tomto roku.
Daň za nízku cenu je aj pohon len jednej nápravy, v tomto prípade tej zadnej. Ochudobnený je aj interiér vozidla, ktorý je síce na prvý pohľad rovnaký, no v rámci výbavy je dostupné len základné ozvučenie, 4x USB porty a jednoduchá navigácia. Samostatne sa nedajú dokúpiť žiadne ďalšie prvky, ale musíš si zvoliť priamo vyšší stupeň výbavy. Stále však ide o veľmi atraktívnu možnosť zaobstarania si elektrického vozidla, pričom daná cenovka patrí medzi tie najvýhodnejšie, s ohľadom na výbavu, komfort a použité technológie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)


