Xiaomi pracuje na vlastnom aute. Je tu však pár dôvodov, prečo je to „hlúpy“ nápad
Xiaomi je bezpochyby jednou z najrýchlejšie rastúcich čínskych spoločností, v globálnom merítku túto značku poznajú na všetkých kontinentoch a portfólio svojich produktov má taktiež extrémne široké. Ako píše portál GizmoChina, v budúcnosti by sa mohlo rozšíriť aj o vlastný elektromobil, naznačujú niektoré indície.
Podľa niekoľkých čínskych zdrojov sa spoločnosť Xiaomi plánuje pustiť do výstavby svojho vlastného auta, ktoré bude takmer určite elektrické a tiež čiastočne, alebo dokonca plne autonómne. Rozhodnutie pustiť sa do automobilového segmentu považujú za strategické, no konkrétne postupy a ciele ešte automobilka určené nemá.
Celý projekt by mal byť vedený „otcom Xiaomi“, zakladateľom a výkonným riaditeľom Lei Junom. Oficiálne však ešte nič nebolo potvrdené, celý tento projekt by mal byť navyše vo veľmi rannom štádiu riešenia, takže finálneho produktu v podobe auta od Xiaomi sa v najbližších rokoch ešte určite nedočkáme.
Veľmi riskantný krok
Ako píše GizChina, plány o príprave vlastného auta značky Xiaomi nedokázali potvrdiť ani ľudia veľmi blízki spoločnosti. Vraj o niečom podobnom nepočuli žiadne informácie a dokonca to celé aj čiastočne vyvrátili slovami, že Xiaomi nemá žiaden dôvod púšťať sa do výroby vlastného auta. Koniec koncov, tých dôvodov je hneď niekoľko a sú aj veľmi logické.
V prvom rade má Xiaomi stále veľa možností na trhu so smartfónmi a po problémoch značky Huawei sa im otvoril aj väčší priestor v Európe. Xiaomi nemá takmer žiadne skúsenosti v oblasti autonómneho riadenia vozidiel a v oblasti automobilových technológií všeobecne. Všetky tieto „poznatky“ by museli nadobúdať úplne od nuly.
Potom je tu vec so samotnou stavbou auta, zložiť telefón a auto je naozaj veľký rozdiel a bohaté skúsenosti Xiaomi z výroby a vývoja smartfónov by sa dali len ťažko využiť pri výrobe vozidiel.
No a nakoniec tu máme čas, ktorý neustále plynie smerom vpred. Zatiaľ čo ostatní výrobcovia automobilov už teraz ponúkajú elektrromobily s čiastočne autonómnym riadením, Xiaomi ešte nemá vôbec nič. Ak by začali s vývojom vlastného auta už teraz, finálny produkt by sme videli až o niekoľko rokov. Vtedy už budú mať na trhu vyspelé elektromobily aj tradičné a veľké automobilky, „noví hráči“ si tak v segmente elektromobilov budú hľadať miesto už len ťažko.
Aj na základe týchto faktov je teda veľmi malá pravdepodobnosť, že Xiaomi začne s výrobou vlastného elektromobilu úplne od základu. Skôr nastane podobný scenár, o aký sa už niekoľko týždňov pokúša Apple – spojí sa s niektorou veľkou automobilkou, ktorá im elektromobil vyrobí. Zatiaľ je však aj tento plán plný problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zomrela legenda filmovej hudby. Jeho najslávnejšiu melódiu poznal celý svet
NÁROČNÝ KVÍZ: Tretia otázka potrápi 99 % Slovákov. Zisti, čo vieš z fascinujúceho sveta biológie
Najnavštevovanejšie destinácie zasiahne extrémne počasie: Krajiny sú v pohotovosti
65-ročný lekár má biologický vek pod 40: „Starnutie je len ďalšia diagnóza, ktorú možno liečiť“
Z dôchodku ti po novom ostane viac. Zmeny prídu už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
Najhorší máj pre automobilky od roku 1949. Výroba klesla o tretinu
Európa a USA Mazde neveria. Predaj klesol o viac ako 20 %
Arktída sa mení na vodu. Vedci zapínajú AI alarm, ktorý varuje celý svet
V Európe lietajú milióny dronov. Telekom ukázal systém, ktorý ich dokáže zastaviť
Ceny palív na Slovensku prudko stúpli. Sú najvyššie od apríla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP