Xiaomi pracuje na vlastnom aute. Je tu však pár dôvodov, prečo je to „hlúpy“ nápad
Xiaomi je bezpochyby jednou z najrýchlejšie rastúcich čínskych spoločností, v globálnom merítku túto značku poznajú na všetkých kontinentoch a portfólio svojich produktov má taktiež extrémne široké. Ako píše portál GizmoChina, v budúcnosti by sa mohlo rozšíriť aj o vlastný elektromobil, naznačujú niektoré indície.
Podľa niekoľkých čínskych zdrojov sa spoločnosť Xiaomi plánuje pustiť do výstavby svojho vlastného auta, ktoré bude takmer určite elektrické a tiež čiastočne, alebo dokonca plne autonómne. Rozhodnutie pustiť sa do automobilového segmentu považujú za strategické, no konkrétne postupy a ciele ešte automobilka určené nemá.
Celý projekt by mal byť vedený „otcom Xiaomi“, zakladateľom a výkonným riaditeľom Lei Junom. Oficiálne však ešte nič nebolo potvrdené, celý tento projekt by mal byť navyše vo veľmi rannom štádiu riešenia, takže finálneho produktu v podobe auta od Xiaomi sa v najbližších rokoch ešte určite nedočkáme.
Veľmi riskantný krok
Ako píše GizChina, plány o príprave vlastného auta značky Xiaomi nedokázali potvrdiť ani ľudia veľmi blízki spoločnosti. Vraj o niečom podobnom nepočuli žiadne informácie a dokonca to celé aj čiastočne vyvrátili slovami, že Xiaomi nemá žiaden dôvod púšťať sa do výroby vlastného auta. Koniec koncov, tých dôvodov je hneď niekoľko a sú aj veľmi logické.

V prvom rade má Xiaomi stále veľa možností na trhu so smartfónmi a po problémoch značky Huawei sa im otvoril aj väčší priestor v Európe. Xiaomi nemá takmer žiadne skúsenosti v oblasti autonómneho riadenia vozidiel a v oblasti automobilových technológií všeobecne. Všetky tieto „poznatky“ by museli nadobúdať úplne od nuly.
Potom je tu vec so samotnou stavbou auta, zložiť telefón a auto je naozaj veľký rozdiel a bohaté skúsenosti Xiaomi z výroby a vývoja smartfónov by sa dali len ťažko využiť pri výrobe vozidiel.
No a nakoniec tu máme čas, ktorý neustále plynie smerom vpred. Zatiaľ čo ostatní výrobcovia automobilov už teraz ponúkajú elektrromobily s čiastočne autonómnym riadením, Xiaomi ešte nemá vôbec nič. Ak by začali s vývojom vlastného auta už teraz, finálny produkt by sme videli až o niekoľko rokov. Vtedy už budú mať na trhu vyspelé elektromobily aj tradičné a veľké automobilky, „noví hráči“ si tak v segmente elektromobilov budú hľadať miesto už len ťažko.
Aj na základe týchto faktov je teda veľmi malá pravdepodobnosť, že Xiaomi začne s výrobou vlastného elektromobilu úplne od základu. Skôr nastane podobný scenár, o aký sa už niekoľko týždňov pokúša Apple – spojí sa s niektorou veľkou automobilkou, ktorá im elektromobil vyrobí. Zatiaľ je však aj tento plán plný problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

