VW prichádza s chudobnejšou výbavou. Kvôli nedostatku čipov vybral z tohto modelu celý infotainment
Najnovšie je to práve VW, ktorý dopláca na absenciu polovodičov, a tak musel pristúpiť ku razantnému rozhodnutiu. Jednému z predávaných modelov zobral z výbavy celý infotainment, informoval portál Motor1.
Globálna polovodičová kríza sužuje výrobcov z mnohých odvetví priemyslu už od vlaňajšieho roka, kedy aj koncoví zákazníci začali pociťovať, že čipov je vo svete skutočne nedostatok. Kvôli uprednostneniu výrobcov elektroniky pred automobilkami začali mať nemalé problémy aj veľké koncerny, ktoré prerušovali výrobu.
Výsledok krízy sa podpísal taktiež na samotnej výbave niektorých modelov, ktoré prišli aj o štandardné technológie. Príkladom je taký Peugeot, ktorý musel kvôli chýbajúcim polovodičom odstrániť z ponuky výbavy v modeli Peugeot 308 digitálny tachometer.
Nahradil ho zastaralou analógovou jednotkou a zákazníkov, ktorí prišli o technicky vyspelejšiu verziu tohto prvku výbavy, kompenzoval zľavou vo výške niekoľko stoviek eur. Bližšie sme sa tejto téme venovali v samostatnom článku.
Pre nedostatok čipov nedostal model Volkswagenu infotainment
Netrvalo dlho a polovodičová kríza si vyberá ďalšiu obeť, no tentokrát z radov vozidiel Volkswagen. Brazílska pobočka automobilky totiž pristúpila ku kritickému kroku a z dostupnejšieho modelu VW Fox na tamojšom trhu zobrala celý infotainment. Dôvodom je, ako inak, nedostatok čipov. Zmena bola dokonca tak zásadná, že Fox sa momentálne predáva bez akéhokoľvek displeja s infotainmentom.
Palubná doska miesto rádia a ďalších prvkov, ktoré boli predtým bežnou súčasťou výbavy, obsahuje už iba plastové kryty priestorov, kde sa predtým infotainment nachádzal. VW avizoval, že na konkrétny model poskytol zákazníkom menšiu zľavu a prípadní záujemcovia si náhradný infotainment môžu dokúpiť u svojich dealerov.
Kabeláž je pre systém totižto predpripravená. Ako podotkol zdroj, VW Fox patrí medzi staršie modely koncernu, ktorý s ním čoskoro plánuje skončiť aj na brazílskom trhu. V našich končinách sa tento model už nejaký ten rok nepredáva.
Ide pritom o jedno z posledných vozidiel automobilky, ktoré je postavené na starej platforme PQ24, akú využívala napríklad ešte 1. generácia Škody Fabia, podotkol portál Auto.cz. Hoci tak polovodičová kríza postihla v zahraničí model, na ktorý už na Slovensku pomaly zabúdame, ide o ďalší dôkaz dopadu celosvetového nedostatku čipov.
Pokiaľ by automobilky začali okresávať kvôli chýbajúcim čipom výbavu aj v ďalších modeloch, v budúcnosti sa z nich stane akási „spomienka“ na svetovú krízu, ktorá napriek technologickej vyspelosti vozidiel donútila výrobcov využiť archaickejšie prvky výbavy.
Kríza zasiahla celý priemysel s elektronikou, otvára dvere špekulantom
Situácia sa pritom vôbec nezlepšuje a odberatelia čakajú na dodávky vytúžených polovodičov dlhé týždne. Pri bežných dodacích lehotách boli objednávky čipov od výrobcov doručované zákazníkom behom 6 až 9 týždňov. Dnes je však situácia kritická a čakacia doba na dodávky sa predĺžila až na 26,5 týždňa počas minulého mesiaca, informoval Bloomberg.
Podľa viacerých odborníkov bude táto kríza sužovať priemysel minimálne ešte 1 alebo až 2 roky. Hoci sa snažia výrobcovia stabilizovať výrobu svojich produktov, pokiaľ nestíhajú prvotní výrobcovia čipov, situácia sa nezlepší. Ideálnym príkladom je okrem automobiliek aj také Sony a jeho konzola PS5, na ktorú zákazníci čakali dlhé mesiace a mnohí na ňu čakajú aj naďalej.
To však v spotrebnej elektronike otvára dvere špekulantom, ktorí sa snažia zo situácie vyťažiť. Predobjednávajú nedostatkové produkty vo väčšom množstve a svoje zásoby potom na internete predávajú za niekoľkonásobne vyššie ceny.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Čína stráca v EÚ pôdu pod nohami. Clá na elektromobily začínajú účinkovať, výrobcovia majú problém
Experti prehovorili: Toto sú najlepšie zimné pneumatiky na trhu (REBRÍČEK)
Prejde až 1 000 km a dokáže aj lietať. Čínsky elektromobil čaká veľká premiéra, poznáme jeho cenu
Spravili z nich otrokov. Najväčší konkurent Tesly čelí nechutnému škandálu, aký nemá obdoby
Odhalili tajomstvo dlhovekosti batérií. Kľúčová látka pre život im zvýši životnosť o 20 %
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Deje sa to raz za 100 rokov. Japonskí giganti sa oficiálne spojili, budú vyrábať dostupné elektromobily
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
-
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
-
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
Toyota zaznamenala prudký pokles produkcie. Vyrobili o takmer desatinu menej vozidiel
Vedci odhaľujú nový druh embryí. Majú 500 miliónov rokov a zmenia pohľad na evolúciu života
Japonské aerolínie sa stali terčom kybernetického útoku, lety môžu meškať
Tlak konkurencie a pokles dopytu. Volkswagen znižuje výrobu o stovky tisíc áut ročne
Nenechaj sa oklamať. Týmto bezpečnostným hrozbám čelili Slováci najčastejšie (REBRÍČEK)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené