VW predstavil nový Tiguan, ktorý má prvýkrát aj plug-in hybrid. Vlastnosťami ihneď zaujme
VW už koncom roka 2020 nadviaže faceliftom na aktuálne najúspešnejší SUV model koncernu Tiguan. Pochváliť sa bude môcť vynoveným vzhľadom, výkonom 320 koní v R verzii či plug-in hybridným pohonom.
Portál CarAdvice priniesol novinky týkajúce sa najúspešnejšieho SUV-čka koncernu VW, ktorého druhá generácia bola predstavená ešte v roku 2016. Reč je o Tiguane, ktorý okrem toho, že je napredávanejším SUV modelom v EÚ, zároveň je aj napredávanejším modelom nielen Volkswagenu, ale rovno celého koncernu. Stalo sa tak ešte minulý rok, keď predbehol ikonický Golf.
Teraz však prichádzajú oficiálne informácie, že Tiguan sa dočká faceliftu. Z hľadiska dizajnu sa zmení hlavne predná maska, ktorá prinesie širšiu mriežku chladenia a svetlomety nápadne sa podobajúce na tie z nového Golfu. V interiéri naopak nájdeme 10,25-palcový digitálny kokpit a 8-palcovú dotykovú obrazovku. Zmeny sa dočká aj volant, na ktorom pribudnú nové ovládacie tlačidlá.
Športová R verzia a vôbec prvý plug-in hybridný pohon v modeli Tiguan
Známy auto-moto portál Autobild.de sa však zameral na najvýkonnejšiu „R verziu“ nové Tiguana, ktorej 2-litrový benzínový štvorvalec ponúkne výkon 320 koní s krútiacim momentom na úrovni 420 Nm.
Nový R model sa ale bude od klasických odlišovať športovými sedadlami s integrovanými opierkami hlavy, vyšívaným R logom a modrou textúrou operadiel. Vodič bude mať automobil plne pod kontrolou vďaka športového volantu so sploštenými stranami, ktorý bude čiastočne čalúnený perforovanou kožou s R logom.
Okrem interiérových prvkov však R verzia dostane aj nastaviteľné tlmenie, športové odpruženie a revidovaný pohon všetkých kolies 4Motion. Perfektný vzhľad navyše doplnia kolesá s 20-palcovými diskami.
Okrem športového R-ka sa však vôbec poprvýkrát v Tiguane objaví plug-in hybridný pohon. Vďaka pohonnej jednotke podobnej hnacej sústave používanej v PHEV modeloch ako je Golf, Passat a Arteon, bude novinka kombinovať benzínový TSI motor s objemom 1,4 litra a elektromotor s celkovým systémovým výkonom 242 koní.
Podľa štandardu WLTP prejde Tiguan na čisto elektrický pohon 50 kilometrov a v tomto režime bude schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Zároveň ponúkne viac jazdných režimov vrátane režimu GTE, ktorý bude maximalizovať výkon zážihového aj elektrického motora. Dostupnosť u dílerov je situovaná na koniec roka.
Cena základného modelu by mala začínať na sume približne 24 000 €, pričom cena R verzie odštartuje sumou 30 000 €. Dostupnosť plug-in hybridu zatiaľ nie je upresnená a rovnako ani jeho cena.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
Zlodeji zničili bankomat, našli pri ňom plynovú bombu. Zasahuje polícia a hasičské zložky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP