VW predával elektromobily so zľavou 24 000 €. Konečne odhalil, či sa to oplatilo
Už dávnejšie FonTech.sk informoval, že automobilka VW nie je spokojná s predajmi svojich elektromobilov v Číne, kde za konkurenciou výrazne zaostáva. Tá ju v predajoch valcuje aj dvadsaťnásobne, preto VW začal predávať model ID.3 za tak nízku cenu, že na ňom stráca peniaze. Nemecký výrobca sa teda rozhodol pristúpiť k cenovej vojne, ktorá začína prinášať prvé ovocie.
Ako informuje CarNewsChina, predaje VW za mesiac júl narástli oproti júnu až trojnásobne. V júni nemecký výrobca predal v Číne iba smiešnych 1 819 kusov ID.3, zatiaľ čo konkurenčný BYD predal až 26 408 modelov Dolphin a 23 546 modelov Atto 3, ktorý sa už predáva aj v Európe.
Predaje narástli trojnásobne
VW však pre tamojších zákazníkov pripravil na mesiac júl špeciálnu zľavu. Číňania mali možnosť využiť akciu, kedy VW ponúka 7 000 vozidiel za 15 900 € namiesto pôvodných cenníkových 20 550 € (na Slovensku pritom stojí takmer 40 000 €). Akcia však bola okrem počtu kusov obmedzená aj dátumovo a prebiehala od 7. do 31. júla.
Na základe predajov z júla 2023 je ale vidieť, že čínski zákazníci využili akciu naplno. Minulý mesiac VW v Číne predal 7 378 modelov ID.3, čím zvýšil predaje medzimesačne na viac než trojnásobok. BYD ale aj naďalej valcuje tamojší trh s vyše 20 000 dodanými kusmi oboch modelov, teda Dolphin aj Atto 3, ktorý sa v Číne predáva pod názvom BYD Yuan Plus.
Dá sa čínska ID.3 doviezť do Európy?
Počas akcie bol VW ID.3 v Číne lacnejší o viac ako 20 000 € a mnohým „špekulantom“ preto napadlo, že s takouto cenovkou by sa ID.3 oplatil aj doviezť. AutoBild oslovil hovorkyňu nemeckej automobilky, aby objasnila, či je takýto dovoz vôbec možný.
Odpoveď znie nie. Čínsku ID.3 by si na európskom trhu neprihlásil a dôvodov je hneď niekoľko. Tamojšie elektromobily sú totiž homologizované na čínsky trh. V Európe by tak nefungovali napríklad systémy núdzového volania a po dovoze by si mal tiež určite problém s konektivitou. Prečo je ale ID.3 aj bez špeciálnej akcie v Číne takmer o polovicu lacnejší?
VW uviedol, že ID.3 môže predávať v Číne za tak nízku cenu z niekoľkých dôvodov. V prvom rade ide o podstatne nižšie výrobné náklady ako v Európe. V Číne je lacnejšia energia, taktiež nižšie náklady na prepravu materiálov a v neposlednom rade sa v ázijskej veľmoci nachádza aj podstatne lacnejšia pracovná sila ako u nás.
Európa je v mnohých smeroch technologicky závislá od zámorských veľmocí, predovšetkým od spomínanej lacnej pracovnej sily v Ázii. Vyrobené diely a komponenty sa následne musia dovážať do Európy, čo zvyšuje ich cenu na našom trhu.
Cenu ovplyvňuje ešte jeden zásadný faktor
Ďalším zásadným dôvodom je fakt, že VW prakticky všetky autá vyrobené v Číne na tamojšom trhu aj predáva. Vysoká miera lokalizácie znižuje náklady na prepravu, čo sa vo finále premietne na cene auta.
Automobilka však priznala, že vo veľkej miere na cenu vplýva aj konkurenčný boj. Cenová vojna medzi Teslou, VW a domácimi automobilkami núti nemeckého výrobcu predávať autá aj za cenu, že na nich prakticky nič nezarobí, či dokonca na nich prerobí.
Európski, a teda aj Slovenskí zákazníci sa tak budú musieť uspokojiť s cenami takmer dvakrát vyššími ako v Číne. Možno sa však jedného dňa podobnej cenovej vojny dočkáme aj u nás.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
900 voltov, 2 elektromotory a spaľovák. Známa značka predstavila auto, ktoré sa nabije za 9 minút
Vodič bude ich jazdu už len kontrolovať. 150-ročná automobilka vypustí na cesty autonómne kolosy
Vedci vynašli „zázračné” zariadenie pre elektromobily. Zvýši im dojazd aj výkon
Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Voňavá bylinka ochraňuje mozog pred starnutím. Pomôcť môže v boji proti Alzheimerovej chorobe, zistili vedci
Jedna chyba na faktúre a daňová kontrola je na krku: Odborníčka odhaľuje, čo spúšťa záujem finančnej správy (PREHĽAD)
Nimbus prináša silnú bolesť hrdla a črevné ťažkosti. Nový variant covidu sa šíri naprieč kontinentmi
Bývalá playmate Gálová prišla o lukratívnu zmluvu, vyhrážku novinárovi už popiera. „Mám skočiť z balkóna?“ pýta sa
Východ Slovenska zasiahla ničivá búrka. Strechu školy odniesol vietor, riaditeľ vyhlásil voľno
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
- Kazia sa elektromobily viac než spaľováky? Nová štúdia zarazila ľudí, na jednu vec ale zabudli
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
-
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
- Kazia sa elektromobily viac než spaľováky? Nová štúdia zarazila ľudí, na jednu vec ale zabudli
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Taliani ukázali svetu trik, ako funkčne využiť staré batérie z elektromobilov. Vytvorili „eko elektráreň“
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
Energetické trhy rastú. Ceny elektriny sa držia nad magickou hranicou
Rutte tlačí na rekordné zbrojenie. NATO rokuje o obrane Západu
Reklama prenasleduje Slovákov na každom kroku. Umiestnili sme sa v nelichotivom rebríčku
Ukrajine príde na front obrovská pomoc. Obrnené vozidlá jej pošle zámorská krajina
Letné rána budú patriť Venuši. Jasná planéta ťa zobudí skôr ako slnko
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Voňavá bylinka ochraňuje mozog pred starnutím. Pomôcť môže v boji proti Alzheimerovej chorobe, zistili vedci
Jedna chyba na faktúre a daňová kontrola je na krku: Odborníčka odhaľuje, čo spúšťa záujem finančnej správy (PREHĽAD)
Nimbus prináša silnú bolesť hrdla a črevné ťažkosti. Nový variant covidu sa šíri naprieč kontinentmi
Bývalá playmate Gálová prišla o lukratívnu zmluvu, vyhrážku novinárovi už popiera. „Mám skočiť z balkóna?“ pýta sa
Východ Slovenska zasiahla ničivá búrka. Strechu školy odniesol vietor, riaditeľ vyhlásil voľno
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené