VW predával elektromobily so zľavou 24 000 €. Konečne odhalil, či sa to oplatilo
Už dávnejšie FonTech.sk informoval, že automobilka VW nie je spokojná s predajmi svojich elektromobilov v Číne, kde za konkurenciou výrazne zaostáva. Tá ju v predajoch valcuje aj dvadsaťnásobne, preto VW začal predávať model ID.3 za tak nízku cenu, že na ňom stráca peniaze. Nemecký výrobca sa teda rozhodol pristúpiť k cenovej vojne, ktorá začína prinášať prvé ovocie.
Ako informuje CarNewsChina, predaje VW za mesiac júl narástli oproti júnu až trojnásobne. V júni nemecký výrobca predal v Číne iba smiešnych 1 819 kusov ID.3, zatiaľ čo konkurenčný BYD predal až 26 408 modelov Dolphin a 23 546 modelov Atto 3, ktorý sa už predáva aj v Európe.
Predaje narástli trojnásobne
VW však pre tamojších zákazníkov pripravil na mesiac júl špeciálnu zľavu. Číňania mali možnosť využiť akciu, kedy VW ponúka 7 000 vozidiel za 15 900 € namiesto pôvodných cenníkových 20 550 € (na Slovensku pritom stojí takmer 40 000 €). Akcia však bola okrem počtu kusov obmedzená aj dátumovo a prebiehala od 7. do 31. júla.
Na základe predajov z júla 2023 je ale vidieť, že čínski zákazníci využili akciu naplno. Minulý mesiac VW v Číne predal 7 378 modelov ID.3, čím zvýšil predaje medzimesačne na viac než trojnásobok. BYD ale aj naďalej valcuje tamojší trh s vyše 20 000 dodanými kusmi oboch modelov, teda Dolphin aj Atto 3, ktorý sa v Číne predáva pod názvom BYD Yuan Plus.
Dá sa čínska ID.3 doviezť do Európy?
Počas akcie bol VW ID.3 v Číne lacnejší o viac ako 20 000 € a mnohým „špekulantom“ preto napadlo, že s takouto cenovkou by sa ID.3 oplatil aj doviezť. AutoBild oslovil hovorkyňu nemeckej automobilky, aby objasnila, či je takýto dovoz vôbec možný.
Odpoveď znie nie. Čínsku ID.3 by si na európskom trhu neprihlásil a dôvodov je hneď niekoľko. Tamojšie elektromobily sú totiž homologizované na čínsky trh. V Európe by tak nefungovali napríklad systémy núdzového volania a po dovoze by si mal tiež určite problém s konektivitou. Prečo je ale ID.3 aj bez špeciálnej akcie v Číne takmer o polovicu lacnejší?
VW uviedol, že ID.3 môže predávať v Číne za tak nízku cenu z niekoľkých dôvodov. V prvom rade ide o podstatne nižšie výrobné náklady ako v Európe. V Číne je lacnejšia energia, taktiež nižšie náklady na prepravu materiálov a v neposlednom rade sa v ázijskej veľmoci nachádza aj podstatne lacnejšia pracovná sila ako u nás.
Európa je v mnohých smeroch technologicky závislá od zámorských veľmocí, predovšetkým od spomínanej lacnej pracovnej sily v Ázii. Vyrobené diely a komponenty sa následne musia dovážať do Európy, čo zvyšuje ich cenu na našom trhu.
Cenu ovplyvňuje ešte jeden zásadný faktor
Ďalším zásadným dôvodom je fakt, že VW prakticky všetky autá vyrobené v Číne na tamojšom trhu aj predáva. Vysoká miera lokalizácie znižuje náklady na prepravu, čo sa vo finále premietne na cene auta.
Automobilka však priznala, že vo veľkej miere na cenu vplýva aj konkurenčný boj. Cenová vojna medzi Teslou, VW a domácimi automobilkami núti nemeckého výrobcu predávať autá aj za cenu, že na nich prakticky nič nezarobí, či dokonca na nich prerobí.
Európski, a teda aj Slovenskí zákazníci sa tak budú musieť uspokojiť s cenami takmer dvakrát vyššími ako v Číne. Možno sa však jedného dňa podobnej cenovej vojny dočkáme aj u nás.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP