Toyota nezostáva nič dlžná svojmu postoju k elektromobilite a podľa slov najvyšších predstaviteľov tejto japonskej automobilky predpovedajú len 30 % zastúpenie nových elektromobilov na trhu USA v roku 2030. Ako celosvetovo najväčší producent spaľovacích motorov vybavených hybridnou technológiou by Toyota radšej nakúpila emisné povolenky, ako by investovala do výroby elektromobilov, povedal riaditeľ značky v rozhovore pre Automotive News. Na tému upozornil Electrek.

Elektromobily sa jej vôbec nepáčia

Celosvetovo najväčší producent osobných automobilov bude starostlivo počúvať potreby svojich zákaznikov s cieľom ponúkať viaceré stupne elektrifikácie svojich modelov. Aktuálne prebieha v USA výstavba batériového komplexu, ktorý bude v budúcnosti produkovať batérie nielen pre hybridy, ale hlavne pre plne elektrické modely Toyota vyrábané v USA.

Podľa prognóz amerického úradu EPA je cieľom, aby v roku 2030 viac ako 50 % nových osobných automobilov predaných na území USA bolo vybavených bezemisným elektrickým pohonom. Toyota rešpektuje tieto nariadenia, avšak potreby zákazníkov sú prednejšie, a preto odhaduje, že reálne to bude len okolo 30 %.

Aj napriek tomu, že tento japonský výrobca patrí dlhodobo medzi najväčšieho producenta osobných automobilov na svete, tak len za minulý rok 2023 predstavovali predaje elektromobilov menej ako 1 % celkového predaja. Toyota si uvedomuje, že v porovnaní s konkurenciou ako je Tesla vývojovo zaostáva a postupne sa snaží dobiehať konkurenciu.

Toyota

Z vyjadrení najvyšších predstaviteľov tejto automobilky je patrné, že samotná automobilka zatiaľ batériovým elektromobilom nedôveruje a pozorne sleduje trh a potreby svojich zákazníkov. Z hľadiska investícií je prípadná premrhaná masivná investícia do elektromobility horšia ako nákup emisných povoleniek súvisiacich s produkciou spaľovacích motorov.

Toyota bola vôbec prvá automobilka, ktorá svetu priniesla hybridnú technológiu v sériovej podobe. Tieto viac ako 25 ročné skúsenosti využíva pri predaji svojich elektrifikovaných modelov a možno aj z tohoto dôvodu nemá potrebu intenzívnejšie sa venovať batériovým elektromobilom

Automobilka sleduje aj pôsobenie čínskych producentov elektromobilov, ktorí sa snažia o expanziu nielen v Európe, ale aj v USA. Na Slovensku zatiaľ Toyota ponúka svoj jediný elektromobil bZ4X, ktorý síce neponúka extrémne výkonové parametre, ale ako jediný elektromobil na trhu ponúka záruku na batériu 1 milión kilometrov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú