Tesla priniesla revolúciu vo výrobe áut. Jej novú technológiu teraz preberajú ďalšie automobilky
Automobilky spoza veľkej mláky prinášajú do svojho priemyslu jednu revolúciu za druhou. Po spoločnosti Ford, ktorá svetu predstavila pásovú výrobu, podľa všetkého teraz prináša revolúciu aj Tesla. Ich technológiu odlievania celých kusov karosérie zrejme preberú aj ďalšie automobilky, informoval portál Electrek.
Spoločnosť, ktorá Tesle dodáva obrovské odlievacie lisy Gigapress, údajne rokuje s ďalšími automobilkami, ktoré si tiež plánujú osvojiť technológiu odlievania väčších častí karosérie namiesto ich zvárania.
Tesla investovala do tejto technológie množstvo úsilia a finančných prostriedkov, čo sa jej však nakoniec výrazne vyplatilo. Veď iba v berlínskej továrni má automobilka kapacity na to, aby ročne vyrobila 500 000 elektromobilov Model Y.
Náskok Tesly v oblasti výroby uznal aj Herbert Diess, CEO automobilky Volkswagen. Ich najväčšia továreň vo Wolfsburgu dokáže za rok vyprodukovať 700 000 automobilov, avšak VW v nej zamestnáva až 25 000 pracovníkov.
Tesla pritom dokáže vyrobiť takmer rovnaký počet áut iba s 12 000 zamestnancami, čo je menej než polovica.
Záujem najmä v Číne
Dodávateľ odlievacích lisov pre Teslu, spoločnosť LK Technology, pre New York Times prezradila, že aktuálne rokuje so šiestimi ďalšími automobilkami, ktoré by mali záujem o túto novú revolučnú technológiu výroby karosérie.
Okrem Tesly bude spoločnosť dodávať podobné odlievacie stroje aj pre šesť čínskych automobiliek, ktoré by ich mali nasadiť do prevádzky už v budúcom roku, prezradil Liu Siong Song, inžinier LK Technology.
NEPREHLIADNI
Tesla svoju továreň sotva postavila, už ju chce drasticky rozšíriť a odmieta miliardový stimul
Problémom ale môže byť fakt, že Tesla si odlievacie lisy navrhla a nadizajnovala sama, spoločnosť LK Technology ich pre ňu len vyrába. Čínski výrobcovia si preto budú musieť navrhnúť vlastné stroje.
Americká automobilka tiež investovala nemalé úsilie do skúmania materiálov a ich možností odlievania. Aj v tomto smere budú „Číňania“ spočiatku ťahať za kratší koniec.
Odlievanie prináša množstvo benefitov
Ako upozornil portál TechTimes, Tesla už využíva odliatky prednej a zadnej časti karosérie pri výrobe Modelu Y.
Nápad s odlievaním veľkých častí karosérie neprišiel len tak, bez hlbšieho významu. Odlievanie veľkých častí skráti výrobný proces a zníži spotrebu materiálov, no predovšetkým zvýši tuhosť karosérie a zníži jej váhu. Tým logicky narastie aj dojazd elektromobilu.
Podľa Muska sú roboty pri výrobe vozidiel z časového hľadiska veľmi neefektívne. Aj keď drvivá väčšina svetových automobiliek stále autá, respektíve ich karosériu skladá z menších častí, ktoré potom roboty spájajú dokopy rôznymi spôsobmi, Musk do svojej nemeckej a texaskej gigafactory prinesie úplne nový spôsob výroby.
Najzásadnejším dôvodom, prečo sa Tesla uchýlila k odlievaniu jednotlivých častí, sú nové batérie Tesla 4680, ktoré majú tvoriť nosnú konštrukciu auta miesto toho, aby sa „montovali“ na už hotové šasi, respektíve podvozok.
Samotná batéria a jej obal bude tvoriť kus karosérie, ku ktorej sa vo finálnej fáze pripevní predný a zadný skelet, ktorý je odlievaný na obrovských lisoch Gigapress.
Miesto 70 častí jeden celok
Ako uviedol neznámy zdroj pre portál Electrek, Tesla už spomínané Modely Y s jednou celistvou prednou aj zadnou časťou karosérie vyrába. Tento proces dokáže extrémne urýchliť a zjednodušiť celú výrobu. Auto bude vďaka tomu ľahšie a pevnejšie a stroje potrebné na výrobu zaberú podstatne menej miesta.
Len pre porovnanie, pri Tesle Model 3 sa zadná časť karosérie skladá zo 70 samostatných častí, ktoré sa následne zvárajú dokopy. Nový Model Y má v tomto prípade iba jeden samostatný výlisok.
Ako sme uvideli už dávnejšie, Tesla odhalila detaily výlisku prednej časti, ktorý vážil zhruba 130 kg. Predná časť Modelu Y bola vyhotovená v rámci testov v Texaskej továrni. Fotografiu odliatku na LinkedIne zdieľal Axel Turck, výkonný riaditeľ spoločnosti Emil Turck GmbH & Cie KG.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vylepšila obľúbený hybrid. Poznáme slovenské ceny, tomuto nejde odolať
Dobije ti tisíce kilometrov ročne zadarmo. Nemci vyvinuli solárny lak, ktorý je tenší ako vlas
Nemá zadné svetlá ani okno. Jaguar šokoval svet novým modelom, pripomína konkurenta
Šesťvalec alebo elektromotor? BMW ti dá na výber, ikonický rad ešte neodpísal spaľováky
Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
-
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Vznikli úplne inak, ako sme si mysleli. Nová simulácia odhalila veľké tajomstvo Marsu
Z jednoduchého nástroja urobia génia. Apple chce zmeniť Siri na nepoznanie, toto všetko zvládne
Bombardujú našu planétu od pradávna. Vedci našli dôkazy slnečných výbuchov na nečakanom mieste
Hackeri si vzali na mušku Čechov a Slovákov. Zaútočili na 95 % firiem, vieme, ako sa chrániť
Odhalili šialené praktiky podvodníkov. Meta vymazala milióny účtov, snažili sa všetkých oklamať
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené