Revolučná náhrada Tesly za robotov pri výrobe už funguje. Takto vyzerá konštrukcia bez zvarov
Tesla je inovatívna nielen v tom, že sa jej ako prvej automobilke podarilo presadiť elektromobily, alebo disponuje jedným z najpokročilejších asistentov jazdy. Americká automobilka inovuje aj svoje výrobné procesy a jednou z najväčších vychytávok je odlievanie celých kusov karosérie, miesto jej zvárania a nitovania pomocou robotov. Ako upozornil Electrek, prvý revolučný skelet Modelu Y už zišiel z výrobnej linky v Texase a takto vyzerá.
Nápad s odlievaním veľkých častí karosérie neprišiel len tak bez nejakého hlbšieho významu. Samozrejme, odlievanie veľkých častí skráti výrobný proces, zníži spotrebu materiálov, no predovšetkým zvýši tuhosť karosérie a zníži jej váhu, čím logicky narastie aj dojazd elektromobilu. Podľa Muska sú roboty pri výrobe vozidiel z časového hľadiska veľmi neefektívne. Aj keď drvivá väčšina svetových automobiliek stále skladá autá, respektíve karosériu z menších častí, ktoré potom roboty spájajú dokopy rôznymi spôsobmi, Musk chce do nemeckej továrne priniesť úplne nový spôsob.
Najzásadnejším dôvodom, prečo sa Tesla uchýlila k odlievaniu jednotlivých častí, sú nové batérie Tesla 4680, ktoré majú tvoriť nosnú konštrukciu auta miesto toho, aby sa „montovali“ už na hotový skelet, respektíve podvozok.
Samotná batéria a jej obal bude tvoriť nosný kus karosérie, ku ktorej sa vo finálnej fáze pripevní predný a zadný skelet, ktorý je odlievaný na obrovských lisoch Giga Press.
@peterdog15 How many casting machines do you have at GigaAustin and do you think this peace is from there? The pic above seems the IDRA presses are not that ready to produce something like this:
Source: Axel Turck on LinkedInhttps://t.co/j6GN8mpVVe pic.twitter.com/BkGUYxQSIa
— Giga Berlin / Gigafactory 4 (@gigafactory_4) May 16, 2021
Ako píše Teslarati, 6000 tonové lisy dokážu vyhotoviť celú prednú, ale aj zadnú časť podvozku z jedného kusu hliníka. Práve predná časť Modelu Y bola vyhotovená v rámci testov v Texaskej továrni. Fotografiu odliatku na LinkedIne zdieľal Axel Turck, výkonný riaditeľ spoločnosti Emil Turck GmbH & Cie KG.
Odliatok prednej časti váži úctyhodných 130 kg. Váhu zadnej časti odliatku síce nepoznáme, no Musk sa v minulosti vyjadril, že megacast zadnej časti Modelu Y nahrádza celkovo 70 častí karosérie, ktoré sa inak museli zvárať a nitovať.
Uznanie aj od Sandyho Munroa
Odliate kusy karosérie eliminujú nedostatky spojené s nitovaním či umiestňovaním dielov na samotný rám vozidla. Sandy Munro, riaditeľ spoločnosti Munro & Associates, spočiatku automobily Tesla veľmi kritizoval. Jednotlivé diely karosérie častokrát úplne nedosadali na svoje miesto a medzery medzi jednotlivými dielmi boli veľké alebo nepravidelné.
Kvalita spracovania sa však podľa neho rázne zlepšila až s príchodom Modelu Y a nápad s odlievaním väčších častí karosérie sa mu, rovnako ako Muskovi, veľmi pozdáva. Elektromobily Tesla vyrábané v Nemecku budú zhotovené novou technikou odlievania, pokojne by sa tak mohli kvalitou svojho spracovania dotiahnuť na domáce značky a okrem toho by sa skutočne mohla zvýšiť aj produkcia.
Koniec odpadnutým nárazníkom
Ak je karoséria zhotovená z menšieho počtu samostatných kusov, znižuje sa aj riziko „odpadnutia“ jednotlivých častí karosérie, čím bola a ešte stále aj je automobilka Tesla známa.
Nedávno sme priniesli článok, v ktorom sme informovali, že Teslu kontaktovali hneď traja poškodení vodiči Modelu 3, ktorí mali ten istý problém. Podľa ich informácií a fotografií sa zdá, že na vine je uchytenie zadného nárazníka, ktoré zlyháva počas jazdy. Jedná sa o 2 spojovacie medzikusy, ktoré majú za úlohu udržať nárazník pripevnený ku karosérií. Zatiaľ však nie je známe, prečo k tomuto problému dochádza.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ročne najazdím spaľovákom 50 000 km, predal som ho a išiel do elektromobilu. Výsledok ma dostal
Postaví do pozoru už aj Slovákov. Elektrický nástupca Passatu je oficiálne predstavený
Goodwood ovládol šialený elektromobil. Vďaka 40-ročnej technológii z F1 stanovil rekord trate
Uzamkli sme dizajn, všetko je hotové. Elon Musk odkázal svetu, kedy príde Tesla Cybertruck
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Nie je to horor. Zatvárame ústa hejterom, ako cestovať elektromobilom do zahraničia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekrúcanie a klamstvá. Na verejnosť sa dostal telefonát Macrona s Putinom
Dostala 20 rokov natvrdo. Maxwellová dodávala dievčatká najznámejšiemu pedofilovi na svete
Zahraničné letiská kolabujú, priprav sa, že musíš prísť s veľkým predstihom
Chorvátsko nie je pupok sveta. Tieto krajiny ti ušetria stovky eur a ponúknu viac
Trestaný svalovec a „hviezda memes“ stále maká pre ĽSNS. Svoje služby prepožičal ďalšiemu kotlebovcovi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Clarkson, Hammond a May žasli nad slovenskou raritou. Náš startup ponúka auto, aké nemá vo svete obdoby
- Ročne najazdím spaľovákom 50 000 km, predal som ho a išiel do elektromobilu. Výsledok ma dostal
- Postaví do pozoru už aj Slovákov. Elektrický nástupca Passatu je oficiálne predstavený
- Konečne náhrada za lítium-iónové batérie? Revolučná novinka sľubuje rovnaký výkon za polovicu ceny
- Ojazdených elektromobilov na Slovensku pribúda. Ich ceny však stúpajú do závratných výšok
-
- Clarkson, Hammond a May žasli nad slovenskou raritou. Náš startup ponúka auto, aké nemá vo svete obdoby
- Postaví do pozoru už aj Slovákov. Elektrický nástupca Passatu je oficiálne predstavený
- Konečne náhrada za lítium-iónové batérie? Revolučná novinka sľubuje rovnaký výkon za polovicu ceny
- Ročne najazdím spaľovákom 50 000 km, predal som ho a išiel do elektromobilu. Výsledok ma dostal
- Ojazdených elektromobilov na Slovensku pribúda. Ich ceny však stúpajú do závratných výšok
-
- Elektrická Mazda má mizerný dojazd, automobilka poslala zákazníkom najbizarnejšiu radu desaťročia
- Clarkson, Hammond a May žasli nad slovenskou raritou. Náš startup ponúka auto, aké nemá vo svete obdoby
- KAUZA: Zvolávačka Tesly je oveľa väčšia, problémy majú ďalšie státisíce áut
- Diaľnica je zabijak. Otestovali najlepšie elektromobily pri 130 km/h, tieto všetkých prekvapili
- Postaví do pozoru už aj Slovákov. Elektrický nástupca Passatu je oficiálne predstavený
Siemens vloží viac ako 100 miliónov dolárov do nabíjačiek elektromobilov v USA
Vakcína proti opičím kiahňam je už za rohom, posudzuje ju agentúra
Na Slovensku sa objavil nový podvod, ľuďom chodia neobjednané balíčky
Projekt LAB IT Creativity priniesol kreatívne IT riešenia gymnazistov
Slovenský operátor sa zviecha z kybernetického útoku, obnovuje interné systémy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekrúcanie a klamstvá. Na verejnosť sa dostal telefonát Macrona s Putinom
Dostala 20 rokov natvrdo. Maxwellová dodávala dievčatká najznámejšiemu pedofilovi na svete
Zahraničné letiská kolabujú, priprav sa, že musíš prísť s veľkým predstihom
Chorvátsko nie je pupok sveta. Tieto krajiny ti ušetria stovky eur a ponúknu viac
Trestaný svalovec a „hviezda memes“ stále maká pre ĽSNS. Svoje služby prepožičal ďalšiemu kotlebovcovi
Copyright© 2022 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené