Autopilot Tesly na zasneženej ceste dokazuje, že ešte nie je pripravený nahradiť človeka za volantom
Americká Tesla intenzívne pracuje na nových vylepšeniach autopilota vo svojich elektromobiloch, no ten je napriek pokročilým funkciám stále v testovacej fáze. Vodič za volantom tak musí v prípade potreby prevziať kontrolu, čo dokazuje aj najnovšie video. Tesla Model 3 sa so zapnutým autopilotom vydala na zasnežené cesty, kde však napriek špičkovým technológiám niekoľkokrát pochybila.
Autonómne riadenie je jednou z najvyspelejších technológií v automobilovom priemysle, ktoré však ešte potrebuje čas na vylepšenie. Priekopníkom v tomto smere sa stala Tesla, ktorej elektromobily disponovali autopilotom medzi prvými. Vďaka dlhoročným skúsenostiam tak môže spoločnosť neustále pridávať nové možnosti, ktoré z tejto funkcie spravia ešte spoľahlivejšieho jazdného „asistenta“.
Stále je čo vylepšovať
Systém aj napriek svojim vyspelým možnostiam ešte nie je dokonalý a hoci zvláda riadenie v peknom počasí ľavou zadnou, ťažšie podmienky na cestách už nie sú jeho silnou stránkou. Dokazuje to teraz aj video zo zasneženého Quebecu v Kanade, kde sa majiteľ Modelu 3 rozhodol počas snehovej búrky otestovať schopnosti autopilota. Ten vďaka svojim senzorom dokázal riadiť elektromobil aj na poriadne zasneženej ceste celkom správne, no zopár prešľapov sa predsa len našlo.
Nenechaj si ujsť
Tesla Model 3 oficiálne prichádza do Európy. Poznáme cenu
Na snehom pokrytom asfalte totiž neboli žiadne viditeľné deliace čiary, ktorých by sa systém Tesly mohol držať, a tak sa pár krát stalo, že samovoľne vybočil z jazdného pruhu. Rozpoznávanie čiar bolo aj pre autopilota naozaj náročnou úlohou. Kvôli snehovej pokrývke však majiteľa Modelu 3 táto technológia prekvapila počas jazdy ešte niekoľkokrát, pričom bol nútený prevziať riadenie a svoj elektromobil nasmerovať späť do jazdného pruhu.
Sneh môže narobiť nemalé problémy
Takéto podmienky na cestách bývajú neraz problémom aj pre skúsenejších vodičov a nie to pre autonómne riadenie. Väčšie problémy by však mohli nastať, pokiaľ by sneh zakrýval senzorom a kamerám v elektromobile výhľad na cestu. V tom prípade by nebola jazda ani zďaleka taká „hladká“ ako na priložených záberoch, no pokiaľ by systémy nevideli na cestu, s veľkou pravdepodobnosťou by ich nebolo možné ani zapnúť. Aj napriek miestami silnej vrstve snehu si však autopilot Modelu 3 poradil pri tejto jazde veľmi dobre.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
