Spoločnosť Tesla sa opäť stala terčom kritiky svojich zákazníkov pre problémy s kvalitou elektromobilob, o ktorých počujeme v poslednej dobe stále viac. O svoje skúsenosti sa tentokrát podelil frustrovaný majiteľ Modelu Y, ktorý ukázal množstvo problémov nového vozidla, informuje InsideEVs.

Sťažnosti na kvalitu sa naďalej hromadia

Správy o Tesle sa počas posledných mesiacov delia na informácie o pokroku a úspechoch automobilky, ktoré však často zatieňuje zvyšujúce sa množstvo sťažností majiteľov jej elektromobilov na ich kvalitu.

Od odpadávajúcich nárazníkov, zlyhaní autopilotači nie veľmi dobre vyriešené otváranie dverí sme pred pár mesiacmi informovali aj o banálnych problémoch, ktoré trápia Model Y. Práve niektoré z nich teraz potvrdzuje ďalší majiteľ elektromobilu, Héctor Rojas Olivo.

Ten nedávno zdieľal video, ktoré ukazuje vylievajúcu vodu zo zadných dverí vozidla po tom, čo do tri dni starého elektromobilu začalo zatekať. Tento problém dávnejšie trápil aj majiteľov Modelu 3, pričom spôsobený bol zatekaním a držaním vody v priestore veka kufra.

Po objavení problému so zatekaním sa preto rozhodol elektromobil do 7 dní vrátiť tak, ako to automobilka povoľuje, čo mu však bolo nakoniec odmietnuté, pretože už na kúpu prijal dotáciu od štátu.

Problémy neskončili len pri zatekaní

Neskôr sa však ukázalo, že išlo len o malú časť všetkých problémov, ktorými Olivov Model Y trpel. Okrem zatekania totiž objavil problémy s nesprávnym vyrovnaním a farieb niektorých častí konštrukcie či dokonca aj rozbitú nádrž chladiacej kvapaliny. Po oprave týchto chýb začal Olivo pri jazde počuť z konštrukcie divný zvuk, ktorý nakoniec pramenil z vnútra jedného zo zadných kolies.

Vozidlo malo tiež problém s príliš veľkou škárou medzi dverami vodiča a spolujazdca a s medzerou na prednej kapote, ktorá sa postupne rozšírila až tak, že pri jazde začal Olivovi elektromobil signalizovať otvorenie predného kufra. Do elektromobilu, ktoré je k dnešnému dňu stále v servise, začalo tiež znova zatekať.

Zobraziť celú galériu (2)
Vozidlo malo taktiež problém s medzerou na prednej kapote, ktorá sa postupne rozšírila až tak, že pri jazde začal Olivovi elektromobil signalizovať otvorenie predného kufra / Zdroj: InsideEVs

Počnúc vyzdvihnutím vozidla 20. mája na ňom Olivo najazdil iba 2500 kilometrov, čo rozhodne nie je veľa a od nového elektromobilu s cenovkou na úrovni 65 000 dolárov takéto problémy neočakával.

Podľa frustrovaného majiteľa Tesla v tomto prípade vôbec nemyslí na zákazníkov a pravdepodobne chcela len čo najrýchlejšie nazbierať dodávky za druhý kvartál 2020. To sa jej rozhodne podarilo, pretože prekonala aj odhady analytikov z Wall Street.

Po Olivovom vyjadrení sa však k problémom vozidla pre InsideEVs vyjadrili aj ďalší majitelia elektromobilov značky, ktorí zažili podobné situácie. Jeden z nich napríklad poukázal na rovnaký problém so zatekaním, ktorým trpí jeho Model 3 a ďalší uviedli konštručné problémy nového Modelu Y, ktoré spôsobili zlé zatváranie okien.

Tento incident je tak stále iba jedným z mnohých, ktoré sa dostali na povrch. To je spôsobené napríklad aj faktom, že Tesla niektoré problémy doslova ignoruje a zľahčuje, čo naznačuje aj nedávna štúdia miery poruchovosti áut, kde Muskova automobilka získala až podozrivo dobré výsledky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú