Vodiči elektromobilov Tesly sa v poslednom čase vo veľkom sťažujú na vážny konštrukčný problém, ktorý sa prejavil najmä u dostupnejšieho Modelu 3. Niektorým vozidlám totiž samovoľne odpadávajú nárazníky. Tesla o chybe vie, no záručné opravy odmieta. Téme sa venoval portál InsideEVs.

Doteraz sa objavilo viacero takýchto prípadov, kedy sa majitelia Modelu 3 sťažovali na rovnaký problém. Nárazník elektromobilu jednoducho počas jazdy samovoľne odpadol. Nielenže to mohlo mať za následok dopravnú nehodu, ale taktiež došlo k poškodeniu vozidiel Tesly, ktoré boli v niektorých prípadoch len pár mesiacov staré, keď im nárazník odpadol.

Problém sa týka zadného nárazníka, ktorý je spojený so spodným krytom. Ten chráni spodnú časť kufra elektromobilu. Mnoho takýchto prípadov sa pritom odohralo najmä počas jazdy v daždi. Niekoľko vodičov prakticky popísalo nezávisle rovnaký scenár a následne aj problémy s uznaním záručnej opravy v autorizovanom servise Tesly.

Počet poškodených vozidiel rastie. Tesla chybu nepriznáva

Portál InsideEVs kontaktovali hneď traja poškodení vodiči Modelu 3, ktorí mali ten istý problém. Podľa ich informácií a fotografií sa zdá, že na vine je uchytenie zadného nárazníka, ktoré zlyháva počas jazdy. Jedná sa o 2 spojovacie medzikusy, ktoré majú za úlohu udržať nárazník pripevnený ku karosérií. Zatiaľ však nie je známe, prečo k tomuto problému dochádza.

Tesla však o konštrukčnej chybe vie, no odmieta ju medializovať a poškodeným zákazníkom taktiež neuznáva záručné reklamácie, prípadne vinu hádže na vodičov. Podotkneme len, že tieto zaznamenané prípady sa odohrali v USA. Z iných kútov sveta, kde sa Model 3 predáva, zatiaľ neboli podobné incidenty hlásené.

Zobraziť celú galériu (1)
Luís Terceiro/InsideEVs

Autorizovaný servis Tesly však kvôli rozsahu poškodenia odmieta nárazníky elektromobilov opraviť v rámci záruky, hoci ide o známy problém. Takýto verdikt si po preskúmaní v servise vypočul aj majiteľ jedného z poškodených Modelov 3, ktorý kúpil pred 2 rokmi.

Ďalší vodič bol zasa informovaný, že odpadnutie nárazníka nastalo kvôli vysokej rýchlosti počas jazdy, kedy mal podľa servisného centra, ktoré skúmalo dáta, šoférovať rýchlosťou až 160 km/h v silnom daždi.

 

Poškodený majiteľ vozidla toto tvrdenie razantne odmietol a zdôraznil, že aj zábery z palubnej kamery boli kvôli silnému dažďu nekvalitné. Zdá sa tak, že servis Tesly iba zhodil vinu na majiteľa vozidla. V tomto prípade sa jednalo o 2 mesiace starý Model 3, ktorý bol zakúpený iba v máji tohto roka. Všetci poškodení vodiči sa však stretli s odmietavým prístupom servisného centra.

Tesla má teda na krku vážny problém, ktorý by mala urýchlene riešiť. Zatiaľ sa však ku konštrukčnej chybe v Modeli 3 oficiálne nevyjadrila, aj keď o ňom tvrdí, že ide o „známu chybu“. Na internete sa objavilo viacero videí, ktoré detailne odhaľujú, ako nárazníky Modelu 3 samovoľne počas jazdy odpadávajú. Dôkazy sú teda nespochybniteľné.

Nenechaj si ujsť
Tesla má najmenej kvalitné autá. V renomovanej štúdii suverénne obsadila posledné miesto
V Modeli 3 sa usádza piesok a špina

Ešte v minulom roku sa však objavili prípady, kedy sa ukázalo, ako sa kvôli konštrukčnej a dizajnovej chybe v Modeli 3 usádza v jeho spodnej časti piesok a voda, informoval Electrek. V jednej karosárskej dielni, ktorá sa špecializuje aj na tento elektromobil Tesly, totiž objavili piesok a vodu v spodnom kryte podvozku u každého Modelu 3, ktorý im zákazníci priviezli.

Pracovník servisu totiž u každého z 25 kusov Modelu 3 objavil až takmer 10 kg piesku, ktorý sa v spodnom kryte nahromadil počas jázd.

V niektorých prípadoch dokonca odstránil až 15 kg piesku a špiny. Už v tom čase pritom dochádzalo kvôli tomuto problému k odpadnutiu nárazníkov.

Tesla v tom čase oznámila, že problém skúma, no dodnes sa k nemu nevyjadrila. Je teda možné, že aj ďalšie nové prípady môžu byť spojené práve s touto chybou, ktorá spôsobuje, že je na túto časť vozidiel vytváraný počas jazdy väčšia záťaž, čo vo výsledku spôsobí oddelenie celého nárazníka aj so spodným krytom.

Pošli nám TIP na článok



E-autá