Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Napriek tomu, že Tesla svoj prvý vlastný čipset pre autonómne riadenie odhalila len v apríli minulého roka, podľa najnovšej správy portálu China Times spoločnosť plne pracuje na vývoji novej generácie, pričom spolupracuje s taiwanským TSMC, informuje Electrek.

Trikrát lepší než súčasná generácia

Spoločnosť Tesla začala vyvíjať vlastné čipsety pre svoje elektromobily už v roku 2016, pričom ich predstavenia sme boli svedkami v apríli minulého roka. Muskova automobilka vtedy prišla s vlastným riešením s označením FSD, ktorý disponuje omnoho vyšším výkonom potrebným na spracovanie dát pre autonómnu jazdu.

Nový procesor údajne priniesol až 21-násobné zlepšenie v spracovaní jednej snímky za sekundu voči predchádzajúcej generácii, ktorú dodávala spoločnosť Nvidia, pričom celkovo ponúka výkon na úrovni 144 biliónov operácií za sekundu.

Predvídavo ambiciózny Elon Musk však už vtedy oznámil, že Tesla pracuje na ďalšej generácii čipsetu a očakáva, že bude trikrát lepší než FSD a do výroby pôjde približne o 2 roky. Nová správa od China Times teraz tieto informácie potvrdzuje a prináša ďalšie ohľadom začiatku jeho produkcie.

Zobraziť celú galériu (0)
Autopilot v Tesla Model 3 / Zdroj: Tesla/YouTube

Podľa dostupných informácií sa Tesla spojila s americkým gigantom v oblasti výroby polovodičov Broadcom, pričom vyvíja vysoko výkonné čipsety pre elektromobily s použitím 7 nm výrobného procesu od taiwanského TSMC. Výroba nových procesorov by mala začať v poslednom štvrťroku 2020 s počiatočnou produkciou približne 2 000 doštičiek, ktoré pozostávajú z 25 procesorov, píše Wccftech. Masová výroba týchto procesorov začne koncom budúceho roka.

Tesla plánuje procesory využiť na novú generáciu systémov autonómneho riadenia, pričom podľa správy sa majú v budúcnosti stať hlavnou výpočtovou jednotkou pre všetky oblasti elektromobilov spoločnosti, vrátane prenosu energie či zábavy.

Keďže si však na masovú výrobu počkáme až do konca budúceho roka, v elektromobiloch tieto čipsety pravdepodobne uvidíme najskôr v roku 2022.

Americká automobilka pritom udáva smer aj v oblasti vývoja nových revolučných batérii. Len nedávno sme informovali o úspechoch jej výskumného tímu na čele s Jeffom Dahnom, ktorý je teraz kúsok od novej revolučnej technológie s oveľa väčšou hustotou, ktorá umožní o takmer 300 kilometrov vyšší dojazd.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú