Tesla Cybertruck je oficiálne tu. Odtiahne čokoľvek, cenou ťa ale šokuje
Americká automobilka Tesla po dlhých rokoch napätého čakania odovzdala do rúk svojich zákazníkov prvé kusy kontroverzného elektrického pickupu Cybertruck s netradičným retro-futuristickým dizajnom a oceľovým exoskeletom, ktorý podľa doterajších pozorovaní spôsoboval automobilke problémy najmä s lícovaním a kvalitou prevedenia.
Bezprecedentná pevnosť
Na začiatok Elon Musk vysvetlil, že je výroba takéhoto stroja o niečo komplikovanejšia, než pri klasických autách a to práve kvôli oceľovým panelom, ktoré nie je možné tak jednoducho lisovať na tradičných továrenských lisoch. Tesla opäť skúšala rozbiť aj okná, čo sa tentoraz nepodarilo – zdá sa však, že bola použitá aj o niečo ľahšia alebo menšia loptička a nie je preto jasné, čo tieto sklá skutočne vydržia.
Built for any planet pic.twitter.com/NHBlMiPg3W
— Tesla (@Tesla) November 30, 2023
Z hľadiska pevnosti však má byť Cybertruck nesmierne odolný a vďaka nízko položenej ťažkej batérii odolá aj prevráteniu, podobne ako iné elektrické modely. Tesla vystavila Cybertruck aj strelným zbraniam, ktorým jeho dvere odolali bez problémov a okno sa dokázalo napriek desiatkam zásahov opäť zavrieť.
Prišli rôzne zmeny
Cybertruck utiahne takmer 5 ton vážiaci náklad a priamo na sebe unesie viac ako 1 100 kg, čo je porovnateľné s konkurenčnými pickupmi so spaľovacími motormi. Trojmotorový model v testoch ťahania ťažkého nákladu prekonal prakticky všetky konkurenčné konvenčné pickupy.
Cybertruck dostal aj volant v podobe, v akej ho dostal Model 3, či Plaid verzie Model S a Model X, avšak tentoraz s technológiou steer-by-wire, teda riadenie kolies je ovládané elektronicky bez priameho spojenia volantu s riadením prostredníctvom tyče. Riadenie je zároveň progresívne, čo umožní rýchlu a jednoduchú manévrovateľnosť, píše Tesla.
Zmenila sa pochopiteľne aj cena a najnižšia verzia s pohonom na zadné kolesá, ktorá utiahne o poznanie menší náklad, bude v USA dostupná od 60 990 amerických dolárov, čo je o približne polovicu viac, než pôvodný odhad. Vyššia verzia s pohonom všetkých štyroch kolies bude stáť až 79 990 dolárov a špičková verzia cenou vyrazí dych.
Feat of Strength 3: Cyberbeast (0-60 in 2.6s) pic.twitter.com/q0cK9zb21D
— Tesla (@Tesla) November 30, 2023
Ako už býva zvykom, prvá je vo výrobe najvyššia verzia Cyberbeast a o niečo menej výkonná s pohonom všetkých štyroch kolies. Zákazníci si však budú musieť na najlacnejšiu verziu počkať najmenej do roku 2025.
Zároveň sa tak ale nepotvrdili obavy, že bude tento stroj vážiť prázdny cez 4 tony. Na batériu a elektromotory sa bude vzťahovať 8-ročná záruka alebo do 240 000 km, podľa toho čo vozidlo dosiahne skôr.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP