Táto Tesla sa stala najvýhodnejším elektromobilom pre Slovákov. Poráža aj Škodu
Segment rodinných elektrických crossoverov a SUV je pomerne široký a preto vybrať ten najlepší, už môže byť v danej kategórii problém.
Aj napriek bohatej ponuke elektrických SUV od tradičných automobiliek stále vychádza ako číslo jeden Tesla.
Jej Model Y sa dá v základe kúpiť na Slovensku za niečo vyše 40 000 € bez dane, no voči konkurencii ponúka mimoriadne nadštandardnú výbavu.
Tesla Model Y je najvýhodnejšie elektrické SUV
V oficiálnom slovenskom konfigurátore Tesly sa dá Model Y v základnej verzii s pohonom zadnej nápravy a dojazdom 455 km (podľa WLTP) kúpiť už za 42 870 € bez DPH a bez uplatnenia akýchkoľvek zliav.
S daňou vo výške 20 % vychádza elektromobil na 51 444 €, čo je v porovnaní s konkurenciou mimoriadne výhodná čiastka.
Základná verzia Tesly Model Y disponuje 50 kWh batériou, no aj s týmto relatívne malým akumulátorom dokáže prejsť na jedno nabitie až 455 km podľa WLTP. Konkurenčné elektromobily v základnej výbave s obdobnými batériami sa na takýto dojazd ani zďaleka nechytajú.

Nehovoriac o technologickej vyspelosti Tesly, ktorá v základnom balíku poskytuje prakticky všetky vyspelé funkcie poloautonómneho riadenia. Funkcia Enhanced Autopilot je za príplatok 3 100 € a príprava na plne autonómne riadenie stojí 6 200 €.
Konkurenčné elektrické SUV za Teslou zaostávajú
V tabuľke nižšie ti prinášame rýchle a prehľadné porovnanie základných parametrov konkurenčných elektromobilov pre Teslu Model Y spolu s cenami, za ktoré si ich vieš zaobstarať na Slovensku bez akýchkoľvek zliav a s DPH.
Škoda Enyaq iV 60
Enyaq so stredne veľkou batériou s kapacitou 58 kWh sa na rozdiel od VW ID.4 stále dá objednať. Za cenu niečo málo vyše 43 000 € je to elektromobil s WLTP dojazdom nižším o zhruba 80 km oproti Tesle Model Y.

Nehovoriac o technológiách, ktoré v základnom Enyaqu absolútne chýbajú. V základe máš totiž len zadnú parkovaciu kameru.
VW ID.4
VW už z ponuky vyradil elektrické SUV s menšou kapacitou batérie a aktuálne sa u nás dá objednať iba model so 77 kWh akumulátorom. Ten je s cenou niečo málo cez 47 000 € stále lacnejší ako Model Y a ponúka o niečo vyšší dojazd podľa WLTP, no Tesla má rozhodne oveľa lepšiu spotrebu, čím budú nižšie aj náklady na nabíjanie.

V základnom ID-čku máš však iba menší 10″ displej infotanmentu a väčší 12″ displej je za príplatok okolo 2 000 €.
Nissan Aryia
Novinka od Nissanu je len o pár stoviek eur lacnejšia od Tesly Model Y, no prakticky zaostáva vo všetkých parametroch. Je pomalšia, má nižší dojazd na jedno nabitie a o viac než 10 kWh väčší akumulátor.

Už v základe však má Nissan Aryia inteligentný tempomat a 360-stupňový parkovací systém. V tom je však iba 7,4 kW palubná AC nabíjačka, pričom VW aj Škoda disponujú 11 kW nabíjačkami.
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E nemôže Tesle Model Y v žiadnom prípade cenovo konkurovať. Elektrický Mustang začína na sume 64 490 €, takže je o viac než 10 000 € drahší ako Tesla.

Dojazd je pritom takmer rovnaký ako v prípade Tesly a rovnako je na tom aj jazdná dynamika. Z hľadiska technológií je Mustang Mach-E dobre vybavený už v základe, no na Teslu sa to aj tak nechytá.
Volvo XC40 Recharge
Podobná cena, no o 30 km nižší dojazd. Volvo stojí zhruba o 400 € viac než Tesla, no má až o 17 kWh väčšiu batériu. Silnou stránkou Volva je integrácia systému Google Automotive.

Vďaka tomu sa z Volva stáva to, čím je Tesla – počítačom na kolesách. Čo sa týka multimediálneho systému, Volvo v tomto smere môže byť pre Teslu solídnym súperom.
Toyota bz4x
Elektrická Toyota sa dá na našom trhu zatiaľ iba rezervovať, no ak by mohol niektorý z elektromobilov kategórie rodinné SUV zosadiť Teslu Model Y z trónu, bude to zrejme Toyota bz4x.

Za cenu od 48 000 € dostaneš auto so 71 kWh batériou a dojazdom okolo 500 km. Základná Toyota však má iba zadnú parkovaciu kameru, 7 kW AC nabíjačku a na dnešné pomery menšiu, 8″ dotykovú obrazovku infotainmentu.
Model Y z toho vychádza najlepšie
Tesla Model Y rozhodne nie je najlacnejšie rodinné SUV na slovenskom trhu, no vzhľadom na to, čo toto auto ponúka, ide určite o najvýhodnejšiu kúpu. Technologická vyspelosť auta je vysoko nad všetkými konkurenčnými elektromobilmi, minimálne ak sa bavíme o základnej výbave.
Dojazd 455 km s 50 kWh akumulátorom je dôkazom mimoriadnej efektivity a dobrej spotreby. V praxi to znamená, že i keď niektoré rovnako drahé, či dokonca lacnejšie elektromobily s väčšou batériou, prejdú o pár kilometrov viac, majiteľ viac zaplatí aj za nabíjanie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Slováci prídu o populárne TV stanice. Náhradu v HD kvalite už ponúka prvý operátor

Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet

Sú praktické a kúpiš ich za úžasnú cenu. Našli sme najlepšie smart darčeky na slovenskom trhu

Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde

Toto by mal mať každý, kto má mobil. Našli sme „zázračnú fóliu“ s unikátnou vlastnosťou regenerácie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h
PREMIUMVykoľajenia vlakov nie sú náhoda. Ferencei: Železnicu brzdí dlh 2 miliardy eur, všetky vlády majú „maslo na hlave“ (ROZHOVOR)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h
PREMIUM
