Táto Tesla sa stala najvýhodnejším elektromobilom pre Slovákov. Poráža aj Škodu
Segment rodinných elektrických crossoverov a SUV je pomerne široký a preto vybrať ten najlepší, už môže byť v danej kategórii problém.
Aj napriek bohatej ponuke elektrických SUV od tradičných automobiliek stále vychádza ako číslo jeden Tesla.
Jej Model Y sa dá v základe kúpiť na Slovensku za niečo vyše 40 000 € bez dane, no voči konkurencii ponúka mimoriadne nadštandardnú výbavu.
Tesla Model Y je najvýhodnejšie elektrické SUV
V oficiálnom slovenskom konfigurátore Tesly sa dá Model Y v základnej verzii s pohonom zadnej nápravy a dojazdom 455 km (podľa WLTP) kúpiť už za 42 870 € bez DPH a bez uplatnenia akýchkoľvek zliav.
S daňou vo výške 20 % vychádza elektromobil na 51 444 €, čo je v porovnaní s konkurenciou mimoriadne výhodná čiastka.
Základná verzia Tesly Model Y disponuje 50 kWh batériou, no aj s týmto relatívne malým akumulátorom dokáže prejsť na jedno nabitie až 455 km podľa WLTP. Konkurenčné elektromobily v základnej výbave s obdobnými batériami sa na takýto dojazd ani zďaleka nechytajú.
Nehovoriac o technologickej vyspelosti Tesly, ktorá v základnom balíku poskytuje prakticky všetky vyspelé funkcie poloautonómneho riadenia. Funkcia Enhanced Autopilot je za príplatok 3 100 € a príprava na plne autonómne riadenie stojí 6 200 €.
Konkurenčné elektrické SUV za Teslou zaostávajú
V tabuľke nižšie ti prinášame rýchle a prehľadné porovnanie základných parametrov konkurenčných elektromobilov pre Teslu Model Y spolu s cenami, za ktoré si ich vieš zaobstarať na Slovensku bez akýchkoľvek zliav a s DPH.
Škoda Enyaq iV 60
Enyaq so stredne veľkou batériou s kapacitou 58 kWh sa na rozdiel od VW ID.4 stále dá objednať. Za cenu niečo málo vyše 43 000 € je to elektromobil s WLTP dojazdom nižším o zhruba 80 km oproti Tesle Model Y.
Nehovoriac o technológiách, ktoré v základnom Enyaqu absolútne chýbajú. V základe máš totiž len zadnú parkovaciu kameru.
VW ID.4
VW už z ponuky vyradil elektrické SUV s menšou kapacitou batérie a aktuálne sa u nás dá objednať iba model so 77 kWh akumulátorom. Ten je s cenou niečo málo cez 47 000 € stále lacnejší ako Model Y a ponúka o niečo vyšší dojazd podľa WLTP, no Tesla má rozhodne oveľa lepšiu spotrebu, čím budú nižšie aj náklady na nabíjanie.
V základnom ID-čku máš však iba menší 10″ displej infotanmentu a väčší 12″ displej je za príplatok okolo 2 000 €.
Nissan Aryia
Novinka od Nissanu je len o pár stoviek eur lacnejšia od Tesly Model Y, no prakticky zaostáva vo všetkých parametroch. Je pomalšia, má nižší dojazd na jedno nabitie a o viac než 10 kWh väčší akumulátor.
Už v základe však má Nissan Aryia inteligentný tempomat a 360-stupňový parkovací systém. V tom je však iba 7,4 kW palubná AC nabíjačka, pričom VW aj Škoda disponujú 11 kW nabíjačkami.
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E nemôže Tesle Model Y v žiadnom prípade cenovo konkurovať. Elektrický Mustang začína na sume 64 490 €, takže je o viac než 10 000 € drahší ako Tesla.
Dojazd je pritom takmer rovnaký ako v prípade Tesly a rovnako je na tom aj jazdná dynamika. Z hľadiska technológií je Mustang Mach-E dobre vybavený už v základe, no na Teslu sa to aj tak nechytá.
Volvo XC40 Recharge
Podobná cena, no o 30 km nižší dojazd. Volvo stojí zhruba o 400 € viac než Tesla, no má až o 17 kWh väčšiu batériu. Silnou stránkou Volva je integrácia systému Google Automotive.
Vďaka tomu sa z Volva stáva to, čím je Tesla – počítačom na kolesách. Čo sa týka multimediálneho systému, Volvo v tomto smere môže byť pre Teslu solídnym súperom.
Toyota bz4x
Elektrická Toyota sa dá na našom trhu zatiaľ iba rezervovať, no ak by mohol niektorý z elektromobilov kategórie rodinné SUV zosadiť Teslu Model Y z trónu, bude to zrejme Toyota bz4x.
Za cenu od 48 000 € dostaneš auto so 71 kWh batériou a dojazdom okolo 500 km. Základná Toyota však má iba zadnú parkovaciu kameru, 7 kW AC nabíjačku a na dnešné pomery menšiu, 8″ dotykovú obrazovku infotainmentu.
Model Y z toho vychádza najlepšie
Tesla Model Y rozhodne nie je najlacnejšie rodinné SUV na slovenskom trhu, no vzhľadom na to, čo toto auto ponúka, ide určite o najvýhodnejšiu kúpu. Technologická vyspelosť auta je vysoko nad všetkými konkurenčnými elektromobilmi, minimálne ak sa bavíme o základnej výbave.
Dojazd 455 km s 50 kWh akumulátorom je dôkazom mimoriadnej efektivity a dobrej spotreby. V praxi to znamená, že i keď niektoré rovnako drahé, či dokonca lacnejšie elektromobily s väčšou batériou, prejdú o pár kilometrov viac, majiteľ viac zaplatí aj za nabíjanie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prestaň zbytočne platiť. TOP 8 gadgetov, ktoré ti ušetria stovky eur v domácnosti
Nová vlna telefonických podvodov útočí na Slovákov. Neznáme číslo ti môže vybieliť účet, existuje spôsob obrany
Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
Vozidlo ti vyradia z evidencie. Štát našiel spôsob, ako skoncovať so zlozvykom motoristov na Slovensku
Slováci prepadávajú zákernej závislosti a nikto s tým nič nerobí. Odborníci varujú pred celoživotnými následkami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP