Dacia, ktorá by dokázala konkurovať najlepším športovým elektrickým autám? Rumunský umelec Alexandru-Călina Țicărata si to vie predstaviť. Jeho koncept Sentry vychádza z kedysi populárnej Dacie 1300.

Rumunská automobilka Dacia má v pláne čoskoro priniesť na trh elektrické vozidlá. Tie však nebudú spadať do tých najluxusnejších kategórií, ale prídu skôr vo forme dostupných crossoverov v podobe blízkej konceptu Spring.

Portál TopSpeed.com však upozornil na koncept označovaný ako Dacia Sentry, ktorá by mohla pokojne konkurovať Tesle či Porsche Taycan.

Aspoň takto si to predstavuje rumunský umelec Alexandru-Călina Țicărata. Jeho koncept, ktorý označil ako Sentry, vychádza z kedysi populárneho vozidla Dacia 1300 ešte z roku 1969. Nejde však o vozidlo, ktoré by pripomínalo časy komunizmu. Țicărata jednoducho spravil niečo, čo by Dacia pravdepodobne nikdy neurobila – pozrel sa do minulosti a priniesol koncept budúcnosti.

Zobraziť celú galériu (4)
Ţicărat Alexandru-Călin

Výsledok je parádny a línie vozidla jednoznačne ukazujú na plnokrvného športovca. Țicărata na jeho rozmeroch nešetril a nadelil mu dĺžku 5040 mm, šírku 1907 mm a výšku 1506 mm. S týmto rozmermi je o 117 mm dlhší ako Mercedes Benz triedy E. Hoci automobil na prvý pohľad vyzerá lákavo a futuristicky, automobilový dizajnéri a inžinieri by mohli mať k jeho proporciám výhrady.

Zobraziť celú galériu (4)
Ţicărat Alexandru-Călin

Dôvodom sú napríklad predné dvere, ktorých tvar je vďaka prudko skosenému B-stĺpiku veľmi nepraktický a nastupovanie do vozidla bude krkolomné. To isté platí aj pre zadné dvere. Rovnako tak zadný a predný previs vozidla by pravdepodobne neboli príliš stavané na „typické slovenské“ cesty. Keďže ide len o koncept, nemusí nám to až tak vadiť.

Zobraziť celú galériu (4)
Ţicărat Alexandru-Călin

Navyše, futuristický model môže popustiť uzdu našej fantázii. Keďže nemáme k dispozícii žiadne špecifikácie, každý z nás si môže domyslieť, aký silný elektromotor by mohol pod kapotou driemať, ako rýchlo by zrýchlil z 0 na 100 km/h a rovnako fakt, že ako si môžeme predstaviť rôzne kapacity batérií pre čo najdlhšie dojazdy. Aj napriek malým chybičkám hodnotíme tento koncept veľkým palcom hore.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú