Automobily z dielne švédskeho Volva si už dlhé roky získavajú rôzne ocenenia za bezpečnosť a vo všeobecnosti sú vnímané ako jedne z najbezpečnejších áut na cestách. Nástup elektromobilov nechce premeškať ani táto automobilka, ktorá však musela upraviť svoj nový model pre čo najväčšiu bezpečnosť posádky. Volvo sa rozhodlo implementovať do elektromobilu XC40 množstvo bezpečnostných prvkov a upraviť jeho konštrukciu tak, aby bola jazda čo najbezpečnejšia. Téme sa venoval aj portál Engadget.
Švédske Volvo láka milovníkov motorizmu na predstavenie nového elektrického modelu XC40, ktorý prešiel viacerými vylepšeniami, aby sa z neho stalo jedno z najbezpečnejších áut dneška. Výrobca zatiaľ neupresnil technickú špecifikáciu, avšak poodhalil úpravy, ktoré nastali v konštrukcii a ktoré majú priniesť vysokú úroveň bezpečnosti na cestách. Premiéra tejto novinky sa bude konať už 16. októbra.
Najbezpečnejší elektromobil vôbec?
Elektromotor pod kapotou nevyplní toľko miesta ako klasický spaľovací motor a rovnako tak konštrukčné zmeny ovplyvnili aj ďalšie časti tohto automobilu. Volvo z toho dôvodu spevnilo nárazové zóny a taktiež zaviedlo deformačné zóny vôkol batérie v podlahe elektromobilu, ktoré majú pri náraze absorbovať energiu a znížiť tak riziko explózie akumulátora. Svoj zmysel má aj uloženie batérie v podlahe, čím sa znížilo celkové ťažisko auta.
Nenechaj si ujsť
Vysvetlenie vysokých cien elektromobilov: Výrobné náklady ťa zaskočia, Tesla je pri predaji v strate
Švédska automobilka ale nezabudla ani na zadnú časť modelu XC40, ktorá bola taktiež posilnená, aby lepšie odolala prípadným nárazom. Volvo tak opäť raz dokazuje, že aj v oblasti elektromobilov dbá na vysokú bezpečnosť posádky v kabíne, čomu prispôsobilo mnoho prvkov chystaného elektromobilu. Ten bude okrem vysokej úrovne bezpečnosti disponovať aj radom senzorov a zároveň pôjde o prvý model Volva, v ktorom sa ocitne jeho systém ADAS (Advanced Driver Assistance System).
Ten je navrhnutý pre budúce funkcie autonómneho riadenia, informuje Autocar. Napriek absencii presných technických špecifikácií sa však dá predpokladať, že aj v XC40-ke nájdeme podobný elektromotor ako v modeli Polestar 2 s batériou o kapacite 78 kWh. Viac detailov o tejto novinke prezradí už samotný výrobca počas predstavenia v polovici októbra.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Za diaľničnú známku zaplatíš len 4 eurá. Dovolenka k moru ťa budúci rok vyjde oveľa lacnejšie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)


