Európske automobilky sa trasú. Spustili predaj čínskeho elektromobilu, ktorý si Slováci zamilujú
Automobilka NIO nie je v Európe nováčikom. Čínsky výrobca, ktorý je okrem špičkových elektromobilov známy aj stanicami na výmenu batérií, konečne oficiálne predstavil a zároveň aj spustil predaj kombi NIO ET5 Touring, ktorý sa dostal aj do Európy. Ako píše portál ArenaEV, poznáme aj oficiálne ceny, za ktoré sa bude tento výkonný elektrický kombík predávať.
Model ET5 Touring vychádza zo sedanu ET5, pričom karosárske prevedenie „kombi“ je medzi Európanmi nesmierne populárne a tak je dosť možné, že tento elektromobil u nás bude nesmierne populárny.
Univerzálne kombi s poriadnym výkonom
NIO ET5 Touring je dlhé 4,79 metra a rázvor mierne presahuje 2,8 metra. Ide tak o pomerne priestranné auto, obzvlášť v novej verzii s väčším kufrom, ktorý má až 1 300 litrov. Nakoľko je tento model z technického hľadiska prakticky identický známemu a dlho predávanému NIO ET5 sedan, prekvapenia z hľadiska dojazdu či výkonu sa nekonajú.
Zatiaľ nepoznáme hodnoty WLTP dojazdu pre verziu kombi, no odraziť sa môžeme od sedanu NIO ET5, ktorý sa predáva aj v Nemecku. Verzia s menšou 75 kWh batériou má dojazd na jedno nabitie 456 km podľa WLTP a verzia s väčším 100 kWh akumulátorom prejde až 590 km na jedno nabitie. Na webe však NIO uvádza, že maximálny dojazd verzie Touring môže byť až 990 km podľa CLTC. Tu však pravdepodobne pôjde o 150 kWh batériu, ktorú NIO zaradí do ponuky až v lete tohto roka.

ET5 Touring by sa však už mal dať objednať aj s touto batériou, nakoľko prvé dodávky v Európe automobilka predpokladá na štvrtý kvartál 2023. Ceny sú pritom prakticky identické ako v prípade sedanu.
Verzia so 75 kWh akumulátorom začína na 59 500 €, za 100 kWh akumulátor v NIO ET5 Touring zákazník zaplatí 68 500 € a ak by chcel elektromobil bez batérie, pričom by mesačne platil za jej prenájom, vyšlo by ho auto iba na 47 500 €.
Nemecké prémiové kombi by sa mali začať báť
Výkon spojený s praktickosťou kombi karosérie je niečo, čo Európania jednoducho milujú. Aj preto máme na trhu modely ako BMW M3 Touring alebo Audi RS4 Avant.

NIO ET5 Touring prináša pohon všetkých štyroch kolies a výkon 489 koní. Konkurencia od Audi v podaní RS4 Avant má takisto pohon 4×4, výkon „iba“ 450 koní a cenu od 87 890 €.
Nakoniec je tu BMW s jeho M3 Competition Touring, ktorý má výkon až 510 koní, no cenovka začína na 99 900 €, čo je o 40 000 € viac než v prípade NIO. Čínska automobilka týmto modelom rozhodne rozvíri vody ostrých športových kombi a nemecké automobilky by sa mali mať na pozore. NIO ET5 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a na športovú jazdu ho predurčuje aj rozloženie hmotnosti 50:50.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť

Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho

O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborníci bijú na poplach: Do Európy sa vrátila nebezpečná choroba, špecifická komunita ľudí je ohrozená najviac
PREMIUMViktor Beránek opustil Chatu pod Rysmi po 48 rokoch. „Odchádzam len dočasne do exilu,“ hovorí legenda (ROZHOVOR)

Nevinná šálka kávy sa môže zmeniť na zdravotnú hrozbu. Farmaceuti upozorňujú na skryté nebezpečenstvo

„Sú rečou našej duše.“ Psychologička vysvetľuje, čo znamenajú opakujúce sa sny o zosnulých a nevere (ROZHOVOR)

Stačí jediný kábel a môžeš prísť o byt. Prekvapí ťa, akých 10 spotrebičov nemôžeš zapájať do predlžovačky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
Slováci dávajú bohom spaľovákom. Elektrické autá u nás raketovo rastú, no máme veľký problém
Spojenec Ruska sa pustil do USA a varuje pred novou hrozbou. Ste pokrytci, odkazuje
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborníci bijú na poplach: Do Európy sa vrátila nebezpečná choroba, špecifická komunita ľudí je ohrozená najviac
PREMIUMViktor Beránek opustil Chatu pod Rysmi po 48 rokoch. „Odchádzam len dočasne do exilu,“ hovorí legenda (ROZHOVOR)

Nevinná šálka kávy sa môže zmeniť na zdravotnú hrozbu. Farmaceuti upozorňujú na skryté nebezpečenstvo

„Sú rečou našej duše.“ Psychologička vysvetľuje, čo znamenajú opakujúce sa sny o zosnulých a nevere (ROZHOVOR)

