Európske automobilky sa trasú. Spustili predaj čínskeho elektromobilu, ktorý si Slováci zamilujú
Automobilka NIO nie je v Európe nováčikom. Čínsky výrobca, ktorý je okrem špičkových elektromobilov známy aj stanicami na výmenu batérií, konečne oficiálne predstavil a zároveň aj spustil predaj kombi NIO ET5 Touring, ktorý sa dostal aj do Európy. Ako píše portál ArenaEV, poznáme aj oficiálne ceny, za ktoré sa bude tento výkonný elektrický kombík predávať.
Model ET5 Touring vychádza zo sedanu ET5, pričom karosárske prevedenie „kombi“ je medzi Európanmi nesmierne populárne a tak je dosť možné, že tento elektromobil u nás bude nesmierne populárny.
Univerzálne kombi s poriadnym výkonom
NIO ET5 Touring je dlhé 4,79 metra a rázvor mierne presahuje 2,8 metra. Ide tak o pomerne priestranné auto, obzvlášť v novej verzii s väčším kufrom, ktorý má až 1 300 litrov. Nakoľko je tento model z technického hľadiska prakticky identický známemu a dlho predávanému NIO ET5 sedan, prekvapenia z hľadiska dojazdu či výkonu sa nekonajú.
Zatiaľ nepoznáme hodnoty WLTP dojazdu pre verziu kombi, no odraziť sa môžeme od sedanu NIO ET5, ktorý sa predáva aj v Nemecku. Verzia s menšou 75 kWh batériou má dojazd na jedno nabitie 456 km podľa WLTP a verzia s väčším 100 kWh akumulátorom prejde až 590 km na jedno nabitie. Na webe však NIO uvádza, že maximálny dojazd verzie Touring môže byť až 990 km podľa CLTC. Tu však pravdepodobne pôjde o 150 kWh batériu, ktorú NIO zaradí do ponuky až v lete tohto roka.
ET5 Touring by sa však už mal dať objednať aj s touto batériou, nakoľko prvé dodávky v Európe automobilka predpokladá na štvrtý kvartál 2023. Ceny sú pritom prakticky identické ako v prípade sedanu.
Verzia so 75 kWh akumulátorom začína na 59 500 €, za 100 kWh akumulátor v NIO ET5 Touring zákazník zaplatí 68 500 € a ak by chcel elektromobil bez batérie, pričom by mesačne platil za jej prenájom, vyšlo by ho auto iba na 47 500 €.
Nemecké prémiové kombi by sa mali začať báť
Výkon spojený s praktickosťou kombi karosérie je niečo, čo Európania jednoducho milujú. Aj preto máme na trhu modely ako BMW M3 Touring alebo Audi RS4 Avant.
NIO ET5 Touring prináša pohon všetkých štyroch kolies a výkon 489 koní. Konkurencia od Audi v podaní RS4 Avant má takisto pohon 4×4, výkon „iba“ 450 koní a cenu od 87 890 €.
Nakoniec je tu BMW s jeho M3 Competition Touring, ktorý má výkon až 510 koní, no cenovka začína na 99 900 €, čo je o 40 000 € viac než v prípade NIO. Čínska automobilka týmto modelom rozhodne rozvíri vody ostrých športových kombi a nemecké automobilky by sa mali mať na pozore. NIO ET5 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a na športovú jazdu ho predurčuje aj rozloženie hmotnosti 50:50.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mužov, ktorí ušli z psychiatrie, našli. Polícia odvolala pátranie
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Vedci zbúrali mýtus o 10 000 krokoch: Na počte nezáleží, stačí detail a tvoje telo bude o 16 rokov mladšie
Ubytovanie od 15 eur a obed za „päťku“. Toto je dovolenkový raj, ktorý ti nezruinuje rozpočet
Prekvapivý zvrat vo výskume omega-3: Štúdia odhalila ich nečakaný vplyv na zápalové markery
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Obrovský zvrat v čínskej automobilke. BYD po rokoch raketového rastu nestíha predávať
Letecký gigant nakupuje vo veľkom. China Airlines investuje vyše 2 miliardy na nové Airbusy
Škoda valcuje Teslu. Tento elektromobil láme predajné rebríčky
600 metrov káblov zmizlo. Sabotáž paralyzovala trasu medzi Parížom a Londýnom
Bez plynu sa nedá vyrábať sklo, hliník ani chlieb. Klub 500 varuje pred dôsledkami zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mužov, ktorí ušli z psychiatrie, našli. Polícia odvolala pátranie
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Vedci zbúrali mýtus o 10 000 krokoch: Na počte nezáleží, stačí detail a tvoje telo bude o 16 rokov mladšie
Ubytovanie od 15 eur a obed za „päťku“. Toto je dovolenkový raj, ktorý ti nezruinuje rozpočet
Prekvapivý zvrat vo výskume omega-3: Štúdia odhalila ich nečakaný vplyv na zápalové markery
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené