Európske automobilky sa trasú. Spustili predaj čínskeho elektromobilu, ktorý si Slováci zamilujú
Automobilka NIO nie je v Európe nováčikom. Čínsky výrobca, ktorý je okrem špičkových elektromobilov známy aj stanicami na výmenu batérií, konečne oficiálne predstavil a zároveň aj spustil predaj kombi NIO ET5 Touring, ktorý sa dostal aj do Európy. Ako píše portál ArenaEV, poznáme aj oficiálne ceny, za ktoré sa bude tento výkonný elektrický kombík predávať.
Model ET5 Touring vychádza zo sedanu ET5, pričom karosárske prevedenie „kombi“ je medzi Európanmi nesmierne populárne a tak je dosť možné, že tento elektromobil u nás bude nesmierne populárny.
Univerzálne kombi s poriadnym výkonom
NIO ET5 Touring je dlhé 4,79 metra a rázvor mierne presahuje 2,8 metra. Ide tak o pomerne priestranné auto, obzvlášť v novej verzii s väčším kufrom, ktorý má až 1 300 litrov. Nakoľko je tento model z technického hľadiska prakticky identický známemu a dlho predávanému NIO ET5 sedan, prekvapenia z hľadiska dojazdu či výkonu sa nekonajú.
Zatiaľ nepoznáme hodnoty WLTP dojazdu pre verziu kombi, no odraziť sa môžeme od sedanu NIO ET5, ktorý sa predáva aj v Nemecku. Verzia s menšou 75 kWh batériou má dojazd na jedno nabitie 456 km podľa WLTP a verzia s väčším 100 kWh akumulátorom prejde až 590 km na jedno nabitie. Na webe však NIO uvádza, že maximálny dojazd verzie Touring môže byť až 990 km podľa CLTC. Tu však pravdepodobne pôjde o 150 kWh batériu, ktorú NIO zaradí do ponuky až v lete tohto roka.

ET5 Touring by sa však už mal dať objednať aj s touto batériou, nakoľko prvé dodávky v Európe automobilka predpokladá na štvrtý kvartál 2023. Ceny sú pritom prakticky identické ako v prípade sedanu.
Verzia so 75 kWh akumulátorom začína na 59 500 €, za 100 kWh akumulátor v NIO ET5 Touring zákazník zaplatí 68 500 € a ak by chcel elektromobil bez batérie, pričom by mesačne platil za jej prenájom, vyšlo by ho auto iba na 47 500 €.
Nemecké prémiové kombi by sa mali začať báť
Výkon spojený s praktickosťou kombi karosérie je niečo, čo Európania jednoducho milujú. Aj preto máme na trhu modely ako BMW M3 Touring alebo Audi RS4 Avant.

NIO ET5 Touring prináša pohon všetkých štyroch kolies a výkon 489 koní. Konkurencia od Audi v podaní RS4 Avant má takisto pohon 4×4, výkon „iba“ 450 koní a cenu od 87 890 €.
Nakoniec je tu BMW s jeho M3 Competition Touring, ktorý má výkon až 510 koní, no cenovka začína na 99 900 €, čo je o 40 000 € viac než v prípade NIO. Čínska automobilka týmto modelom rozhodne rozvíri vody ostrých športových kombi a nemecké automobilky by sa mali mať na pozore. NIO ET5 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a na športovú jazdu ho predurčuje aj rozloženie hmotnosti 50:50.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu

V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)

Slováci ešte nič rýchlejšie nevyrábali. Porsche predstavilo najsilnejší model vo svojej histórii, má 1 150 koní

Vodíková pomsta: Technológia, ktorú sme odpísali, sa vracia v najväčšom štýle

Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci objavili prekvapivý kľúč k prevencii demencie v strednom veku. Mozog ti poďakuje za tento jednoduchý zvyk

Slovensko zasiahne výrazná zmena. Experti odhalili predpoveď pre začiatok roka 2026

Vlaky na Slovensku meškajú až 140 minút. Počasie spôsobuje problémy na trati

Byt za 15 000 eur a chata za rozprávkovú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

85-ročný Chuck Norris prekonáva limity vlastného tela. Prezradil recept na udržanie formy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
Obľúbené sociálne siete čaká obrovská čistka. Radikálny zákon im prikazuje okamžite vymazať tisíce účtov
Slovensko sa pridalo k dôležitej iniciatíve. Ministerstvo investícií podpísalo novú strategickú deklaráciu
Odborník otvorene: Na kryptomenovom trhu vládne panika. Ide o najtemnejšie obdobie tohto roka
Klimatický summit zrejme skončí katastrofou. Skupina mocných štátov sa postavila na zadné
Namiesto paliva budúcnosti sa vraciame v čase. Uhlie a ropa zažívajú nečakaný zvrat
USA radšej mlčia, Brusel ho ešte ani nevidel. Čo sa skrýva za „mierovým plánom“ pre Ukrajinu?
NATO sa pripravuje na najhoršie. Holandsko posiela na Východ vojakov aj rakety
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci objavili prekvapivý kľúč k prevencii demencie v strednom veku. Mozog ti poďakuje za tento jednoduchý zvyk

Slovensko zasiahne výrazná zmena. Experti odhalili predpoveď pre začiatok roka 2026

Vlaky na Slovensku meškajú až 140 minút. Počasie spôsobuje problémy na trati

Byt za 15 000 eur a chata za rozprávkovú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

