Európske automobilky sa trasú. Spustili predaj čínskeho elektromobilu, ktorý si Slováci zamilujú
Automobilka NIO nie je v Európe nováčikom. Čínsky výrobca, ktorý je okrem špičkových elektromobilov známy aj stanicami na výmenu batérií, konečne oficiálne predstavil a zároveň aj spustil predaj kombi NIO ET5 Touring, ktorý sa dostal aj do Európy. Ako píše portál ArenaEV, poznáme aj oficiálne ceny, za ktoré sa bude tento výkonný elektrický kombík predávať.
Model ET5 Touring vychádza zo sedanu ET5, pričom karosárske prevedenie „kombi“ je medzi Európanmi nesmierne populárne a tak je dosť možné, že tento elektromobil u nás bude nesmierne populárny.
Univerzálne kombi s poriadnym výkonom
NIO ET5 Touring je dlhé 4,79 metra a rázvor mierne presahuje 2,8 metra. Ide tak o pomerne priestranné auto, obzvlášť v novej verzii s väčším kufrom, ktorý má až 1 300 litrov. Nakoľko je tento model z technického hľadiska prakticky identický známemu a dlho predávanému NIO ET5 sedan, prekvapenia z hľadiska dojazdu či výkonu sa nekonajú.
Zatiaľ nepoznáme hodnoty WLTP dojazdu pre verziu kombi, no odraziť sa môžeme od sedanu NIO ET5, ktorý sa predáva aj v Nemecku. Verzia s menšou 75 kWh batériou má dojazd na jedno nabitie 456 km podľa WLTP a verzia s väčším 100 kWh akumulátorom prejde až 590 km na jedno nabitie. Na webe však NIO uvádza, že maximálny dojazd verzie Touring môže byť až 990 km podľa CLTC. Tu však pravdepodobne pôjde o 150 kWh batériu, ktorú NIO zaradí do ponuky až v lete tohto roka.
ET5 Touring by sa však už mal dať objednať aj s touto batériou, nakoľko prvé dodávky v Európe automobilka predpokladá na štvrtý kvartál 2023. Ceny sú pritom prakticky identické ako v prípade sedanu.
Verzia so 75 kWh akumulátorom začína na 59 500 €, za 100 kWh akumulátor v NIO ET5 Touring zákazník zaplatí 68 500 € a ak by chcel elektromobil bez batérie, pričom by mesačne platil za jej prenájom, vyšlo by ho auto iba na 47 500 €.
Nemecké prémiové kombi by sa mali začať báť
Výkon spojený s praktickosťou kombi karosérie je niečo, čo Európania jednoducho milujú. Aj preto máme na trhu modely ako BMW M3 Touring alebo Audi RS4 Avant.
NIO ET5 Touring prináša pohon všetkých štyroch kolies a výkon 489 koní. Konkurencia od Audi v podaní RS4 Avant má takisto pohon 4×4, výkon „iba“ 450 koní a cenu od 87 890 €.
Nakoniec je tu BMW s jeho M3 Competition Touring, ktorý má výkon až 510 koní, no cenovka začína na 99 900 €, čo je o 40 000 € viac než v prípade NIO. Čínska automobilka týmto modelom rozhodne rozvíri vody ostrých športových kombi a nemecké automobilky by sa mali mať na pozore. NIO ET5 zrýchli z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a na športovú jazdu ho predurčuje aj rozloženie hmotnosti 50:50.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP