Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
Prvý výrobca solárnych elektromobilov na svete sa dostal do problémov. Holandský startup Lightyear musel vyhlásiť bankrot svojej dcérskej spoločnosti Atlas Technologies, ktorá mala byť zodpovedná za výrobu ich prvého sériového modelu Lightyear 0. Na tému upozornil portál InsideEVs na základe tlačovej správy spoločnosti Lightyear.
Spoločnosť ďalej upresnila, že to neznamená koniec značky Lightyear. Chcú sa naďalej zamerať na iné modely, predovšetkým na lacnejší Lightyear 2, ktorý sa má uviesť na trh v roku 2025. Problémy však môžu byť zakorenené omnoho hlbšie, než spoločnosť oficiálne pripúšťa.
Bankrot po šiestich týždňoch produkcie
Lightyear 0 sa vyrábal len krátkych 6 týždňov predtým, než holandský súd rozhodol o vyhovieť žiadosti o bankrot spoločnosti. „Dnes súd vyhlásil bankrot Atlas Technologies B.V. Súd vymenoval za správcu pána R. van Oeijena zo spoločnosti Holla legal & tax,“ uviedol Lightyear v tlačovej správe.
Situácia v startupe je momentálne veľmi napätá. Aj keď samotný Lightyear nemá byť bankrotom podľa vlastných slov priamo ovplyvnený, zamestnanci prejavili obrovské obavy. „Spolu s mnohými ďalšími ľuďmi budem čoskoro bez práce a mnohí z nás môžu mať problémy s uspokojením svojich základných potrieb,“ napísal Luke Akal, PR manažér spoločnosti Lightyear na LinkedIn.
„Lightyear ľutuje, že musí urobiť toto oznámenie pre všetkých zamestnancov, zákazníkov, investorov a dodávateľov a bude úzko spolupracovať s kurátorom a všetkými zúčastnenými ľuďmi a dúfať v ich pochopenie a podporu. V nadchádzajúcom období sa správca zameria na postavenie zamestnancov a veriteľov, ako aj na posúdenie, ako možno v koncepte Lightyear pokračovať,“ píše spoločnosť v tlačovej správe.
Zachrániť ich má neexistujúci model
Spoločnosť práce na novom modeli Lightyear 2 odhalila počas tohtoročnej výstavy CES a treba podotknúť, že vývoj určite nie je na konci. Uvedenie na trh spoločnosť predpovedá na rok 2025, takže práce je ešte veľa.
Na druhej strane má ísť o relatívne dostupný elektromobil s cenovkou okolo 40 000 dolárov na americkom trhu. Spoločnosť navyše tvrdí, že už teraz má cez 60 000 predobjednávok.
Nanešťastie, Lightyear neposkytol detailné informácie, prečo dcérska spoločnosť Atlas končí. Hovoriť o modeli Lightyear 2 (pri najlepšom) dva roky pred uvedením na trh sa zároveň zdá priskoré.
Najmä v momente, kedy plne dokončený elektromobil s uvádzaným dojazdom 1 000 kilometrov a solárnym pohonom vydržali pred bankrotom vyrábať len 6 týždňov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Podporí trávenie, imunitu a môže ochrániť pred rakovinou: Nápoj, ktorý by nemal chýbať v tvojom jedálničku
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov zodpovie prvú otázku. Otestuj sa, či by ťa Einstein prijal do svojho klubu fyzikov
Raj na pokraji kolapsu: Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov chce obmedziť turistov
Mária sa presťahovala do „krajiny polárnych nocí“: Letenka na Slovensko by vyšla lacnejšie než kaderníčka. Chýbajú mi polievky
Prvý kandidát na budúceho primátora Bratislavy je známy. Chce priniesť finančnú zodpovednosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Honda čelí kríze: Prepad zisku a hrozba nových amerických ciel
Ministerstvo plánuje IT projekt za milióny. Chce zabrániť DDoS útokom na školy
Za nový iPhone možno zaplatíš viac. Apple reaguje na clá a presúva výrobu
Mochovce opäť dodávajú elektrinu. Prvá tohtoročná jadrová odstávka je za nami
AI v rukách zločincov: Microsoft odhaľuje nové metódy podvodov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Podporí trávenie, imunitu a môže ochrániť pred rakovinou: Nápoj, ktorý by nemal chýbať v tvojom jedálničku
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov zodpovie prvú otázku. Otestuj sa, či by ťa Einstein prijal do svojho klubu fyzikov
Raj na pokraji kolapsu: Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov chce obmedziť turistov
Mária sa presťahovala do „krajiny polárnych nocí“: Letenka na Slovensko by vyšla lacnejšie než kaderníčka. Chýbajú mi polievky
Prvý kandidát na budúceho primátora Bratislavy je známy. Chce priniesť finančnú zodpovednosť
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené