Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
Prvý výrobca solárnych elektromobilov na svete sa dostal do problémov. Holandský startup Lightyear musel vyhlásiť bankrot svojej dcérskej spoločnosti Atlas Technologies, ktorá mala byť zodpovedná za výrobu ich prvého sériového modelu Lightyear 0. Na tému upozornil portál InsideEVs na základe tlačovej správy spoločnosti Lightyear.
Spoločnosť ďalej upresnila, že to neznamená koniec značky Lightyear. Chcú sa naďalej zamerať na iné modely, predovšetkým na lacnejší Lightyear 2, ktorý sa má uviesť na trh v roku 2025. Problémy však môžu byť zakorenené omnoho hlbšie, než spoločnosť oficiálne pripúšťa.
Bankrot po šiestich týždňoch produkcie
Lightyear 0 sa vyrábal len krátkych 6 týždňov predtým, než holandský súd rozhodol o vyhovieť žiadosti o bankrot spoločnosti. „Dnes súd vyhlásil bankrot Atlas Technologies B.V. Súd vymenoval za správcu pána R. van Oeijena zo spoločnosti Holla legal & tax,“ uviedol Lightyear v tlačovej správe.
Situácia v startupe je momentálne veľmi napätá. Aj keď samotný Lightyear nemá byť bankrotom podľa vlastných slov priamo ovplyvnený, zamestnanci prejavili obrovské obavy. „Spolu s mnohými ďalšími ľuďmi budem čoskoro bez práce a mnohí z nás môžu mať problémy s uspokojením svojich základných potrieb,“ napísal Luke Akal, PR manažér spoločnosti Lightyear na LinkedIn.
„Lightyear ľutuje, že musí urobiť toto oznámenie pre všetkých zamestnancov, zákazníkov, investorov a dodávateľov a bude úzko spolupracovať s kurátorom a všetkými zúčastnenými ľuďmi a dúfať v ich pochopenie a podporu. V nadchádzajúcom období sa správca zameria na postavenie zamestnancov a veriteľov, ako aj na posúdenie, ako možno v koncepte Lightyear pokračovať,“ píše spoločnosť v tlačovej správe.
Zachrániť ich má neexistujúci model
Spoločnosť práce na novom modeli Lightyear 2 odhalila počas tohtoročnej výstavy CES a treba podotknúť, že vývoj určite nie je na konci. Uvedenie na trh spoločnosť predpovedá na rok 2025, takže práce je ešte veľa.
Na druhej strane má ísť o relatívne dostupný elektromobil s cenovkou okolo 40 000 dolárov na americkom trhu. Spoločnosť navyše tvrdí, že už teraz má cez 60 000 predobjednávok.

Nanešťastie, Lightyear neposkytol detailné informácie, prečo dcérska spoločnosť Atlas končí. Hovoriť o modeli Lightyear 2 (pri najlepšom) dva roky pred uvedením na trh sa zároveň zdá priskoré.
Najmä v momente, kedy plne dokončený elektromobil s uvádzaným dojazdom 1 000 kilometrov a solárnym pohonom vydržali pred bankrotom vyrábať len 6 týždňov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km

Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUMŠtát si od januára 2026 posvieti na firmy: Ako si vyplácať peniaze z s. r. o. a kedy zvážiť prechod na živnosť?
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Pacienta, ktorý nezaplatí, musia odmietnuť: Zamestnanci bratislavskej nemocnice odhalili problémy

Legenda svetového bankovníctva varuje pred budúcnosťou Európy. „Máte reálny problém,“ odkazuje Jamie Dimon
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
EÚ sa dohodla na kľúčovom klimatickom cieli. Čisté emisie sa majú znížiť o 90 % do roku 2040
Autá z Číny si podmaňujú ďalší trh. Susedná krajina zmenila názor a európske značky sú pod tlakom
Slováci zaspali digitálny novovek. Až 66 % z nás robí na webe najnebezpečnejší zlozvyk
Stopka je definitívna: Európa urýchľuje zákaz dovozu ruského plynu
Rok 2025 vystrašil vedcov. Zem pokračuje v špirále otepľovania, počasie je čoraz extrémnejšie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUMŠtát si od januára 2026 posvieti na firmy: Ako si vyplácať peniaze z s. r. o. a kedy zvážiť prechod na živnosť?
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Pacienta, ktorý nezaplatí, musia odmietnuť: Zamestnanci bratislavskej nemocnice odhalili problémy

