Nemecká vláda dosiahla s Európskou komisiou dohodu v spore o zákaze automobilov so spaľovacími motormi. Uviedli to v sobotu nemecký minister dopravy Volker Wissing a podpredseda EK Frans Timmermans. TASR správu prevzala za agentúry DPA.
Obavy sú preč
„Európa zostáva neutrálna v oblasti technológii. Vozidlá so spaľovacími motormi budú môcť byť vyrábané aj po roku 2035, ak budú tankovať výlučne uhlíkovo neutrálne palivá,“ napísal Wissing na sociálnej sieti. Dodal, že záväzne bude dohodnutý konkrétny postup a časový plán.
„Chceme, aby bol proces uzavretý do jesene 2024,“ napísal Timmermans na Twitteri. EK sa podľa jeho vyjadrení s Nemeckom dohodla na budúcom používaní tzv. e-palív. Teraz budú obe strany pracovať na čo najskoršom zavedení CO2 štandardov pre automobily.
Výnimka na predaj spaľovacích motorov sa má týkať aj automobiliek s nízkou produkciou, ktoré väčšinou vyrábajú drahé a luxusné modely. Ide o tie najluxusnejšie automobilky, ktoré vyrábajú extrémne drahé exotické hyperautá, ako napríklad Pagani, Bugatti či Koenigsegg.
Vážne nezhody
Zákaz spaľovacích motorov nie je jediným problémom v EÚ, s ktorým sa automobilky museli popasovať. Prísť totiž mala aj úplne nová emisná norma, kvôli ktorej by museli automobilky investovať obrovské financie do vývoja napriek tomu, že by krátko na to s predajom spaľovacích motorov úplne prestali. Povolenie spaľovania uhlíkovo neutrálnych palív tak môže byť riešením tohto problému.
Nešťastné riešenie
Členské krajiny EÚ a Európsky parlament sa už v októbri minulého roka dohodli na zákaze predaja nových áut so spaľovacími motormi od roku 2035. Konsenzus však narušili požiadavky vznesené predovšetkým nemeckou vládou, aby boli zo zákazu vyňaté vozidlá používajúce syntetické palivá.
Na jednej strane je toto riešenie v poriadku, keďže bude do značnej miery eliminovaný dopad na životné prostredie a klimatické zmeny, pričom budú o niečo spokojnejší aj zákazníci a výrobcovia. Na druhej strane však budú autá aj naďalej emitovať lokálne emisie, ktoré sú najmä v mestách vážnym zdravotným rizikom.
Znečistené ovzdušie súvisí s chronickým kostným ochorením oveľa viac, ako si vedci doteraz mysleli. Experti sa zamerali na osteoporózu, ktorej riziko narastá vekom, avšak, ako potvrdzuje nová štúdia prezentovaná v The Lancet, aj so zvyšujúcim sa znečistením ovzdušia.
Čím horšie je na tom ovzdušie, tým nižšia hustota minerálov v kostiach v celom tele a vzniká tak priestor pre závažné ochorenia, ako je napríklad práve spomínaná osteoporóza.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Izrael má futuristické riešenie pre elektromobily. Budú sa dobíjať bezdrôtovo a za jazdy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nový benefit pre 150-tisíc slovenských rodín. Čo sú Rodinné karty, ktoré chce rozdávať minister Tomáš
STVR ruší ďalšiu reláciu, dôvod neuvádza. „Nerozhodli sme sa tak my, ale nové vedenie,“ píšu autori
MIMORIADNE: Putin vyzval Zelenského, aby prišiel do Moskvy
Putin a Si debatovali o nesmrteľnosti: Mikrofón odhalil, čo si svetoví lídri šepkali
Busta z Levoče nie je originál, vyhlásil Machala: Odborníci potvrdili, že ide o falzifikát
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
Fico to povedal Putinovi jasne: Slovensko má s ruskými energiami jasný plán, spomenul aj USA
Známy podvod opäť terorizuje celé Slovensko. Podvodníci chcú pripraviť ľudí o úspory zákerným spôsobom
Populárna športová TV aj filmová špecialita. Slovenská služba sprístupnila zákazníkom prémiové kanály
Slovensko nedokáže opraviť kľúčovú elektráreň už 10 rokov. Cena jej opravy exponenciálne stúpa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP