Norma Euro 7 je nezmysel, zaplatíme to my všetci. Šéf veľkej automobilky má pre EÚ jasný odkaz
Emisné normy sú nepochybne dôležitou reguláciou na znižovanie emisií z dopravy, no spaľovacie motory nebude možné robiť „čistejšie“ do nekonečna.
Šéf automobilky Renault Luca de Meo si to uvedomuje a Európsku úniu v tomto smere kritizuje. Norma Euro 7 údajne prinesie zníženie emisií iba o pár percent, informuje Autocar.
Nástup elektrickej éry je už nezvratný, veľké automobilky investujú do vývoja elektromobilov prakticky všetky prostriedky a úsilie. Otázkou zostáva, kedy a za akých okolností príde definitívny zlom, teda moment, keď už automobilky nebudú mať záujem vyrábať žiadne auto so spaľovacím motorom.
Pre spokojnosť trhu by však tento prechod mal byť prirodzený a pozvoľný, no Meo sa obáva toho, že emisná norma Euro 7 bude práve tým zlomom, ktorý automobilky donúti, aby nadobro skoncovali s výrobou spaľovákov.
Vyššie náklady a žiadne zlepšenie
Podľa šéfa automobilky Renault sú už súčasné motory dosahujúce normu Euro 6d tak čisté, že ich ďalšie „zlepšovanie“ nemá prakticky žiaden efekt na ekológiu.
Norma Euro 7, ktorá nastúpi do platnosti v roku 2026, prinesie zníženie produkcie emisií iba o 3-4 % oproti súčasným motorom.
Automobilky ale budú musieť vynaložiť obrovské finančné prostriedky na vývoj, respektíve úpravu spaľovacích motorov. Iba Renault to bude stáť zhruba 1 miliardu eur.
Tieto náklady musí automobilka pochopiteľne preniesť na zákazníka, ktorého vyjde auto so spaľovacím motorom v priemere o 1 000 € viac než v súčasnosti. Tieto prostriedky by pritom mohli výrobcovia investovať inam, napríklad do vývoja elektromobilov.
Elektrické autá by vďaka tomu mohli byť lepšie a spotrebiteľom by sa oveľa jednoduchšie prechádzalo na elektromobily úplne prirodzenou cestou.
Do pár rokov už iba elektromobil
Tradiční výrobcovia áut postupne ohlasujú dátumy, odkedy skoncujú s predajom spaľovákov v Európe a nedávno sa k nim pridal aj Renault. Od roku 2030 si od francúzskej automobilky kúpiš v Európe už iba elektromobil, informuje portál InsideEVs.
Túto dôležitú správu uviedol sám CEO automobilky, Luca de Meo a urobil tak na mediálnom evente francúzskeho výrobcu áut. Ak bude nástup elektromobility v Európe napredovať takým tempom, ako si EÚ zaumienila, od roku 2030 bude značka Renault už iba elektrická.
Ako uvádza Automotive News Europe, vedenie automobilky však má aj plán B. Ak by v progrese elektrifikácie nastali problémy, ako napríklad nedostatočná infraštruktúra či rapídne zvýšenie cien elektriny, Renault bude aj po roku 2030 pokračovať s predajom iných, ako čisto elektrických modelov v Európe.
Očakávame teda, že automobilka by v takomto prípade aj naďalej predávala svoje hybridné modely, ktoré sa nemusia nabíjať zo siete. Jeden z nich je napríklad nový Renault Arkana, ktorý sme nedávno testovali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti zabezpečí pasívny príjem
Odstávka obľúbenej banky Slovákov: V jeden deň nepôjde internet banking, web ani aplikácia
Trump chystá zásadný odkaz Rusku. Veľké vyhlásenie má prísť v tento dátum
MIMORIADNE: Polícia vyšetruje požiar bytovky pri nábreží Dunaja. Našli mŕtveho muža
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP