CEO švédskej automobilky Volvo, Håkan Samuelsson, na konferencii Financial Times Global Boardroom hovoril o tom, ako by sa mohol zmeniť trh s automobilmi po skončení pandémie koronavírusu. Ako informoval portál Insideevs, podľa jeho názoru sa rapídne zvýši záujem o elektromobily na úkor vozidiel so spaľovacími motormi.

Svetová pandémia koronavírusu „zastavila“ život v mnohých krajinách. Obmedzenia spojené s pandémiou sa dotkli nielen bežných ľudí, ale aj automobiliek a všeobecne všetkých firiem v takmer každom odvetví.

Situácia sa ale pomaly začína dostávať späť do normálu, no od ideálneho stavu sme však ešte stále ďaleko. Napríklad Volkswagen musel spomaliť výrobu vo Wolfsburgskej fabrike v dôsledku nízkeho dopytu a Volvo skrátilo pracovný týždeň iba na tri dni.

Volvo

Ako však píše Autocar, samotná pandémia by podľa CEO Volvo mohla vo finále pomôcť segmentu elektromobilov. Podľa slov Samuelssona bude po prekonaní pandémie oveľa vyšší záujem o elektromobily ako doteraz. Toto vyjadrenie je prekvapivé najmä z dôvodu, že samotné Volvo má vo svojej flotile zatiaľ iba jeden sériovo vyrábaný elektromobil, model XC40 Recharge.

Samuelsson hovoril aj o tom, že sa samotné krajiny po prekonaní pandémie nesmú snažiť vrátiť svet do „starých koľají“, ale mali by podporovať rozvoj elektromobility rovnako, ako tomu bolo pred vypuknutím samotnej pandémie.

Youtube / Volvo Cars

Ďalším dôležitým faktorom je podľa neho nesústrediť väčšinu výroby elektromobilov do Číny. Autá by sa mali vyrábať na tých trhoch, kde ich chcú automobilky predávať.

Nárast o záujem elektromobilov po prekonaní aktuálneho stavu očakáva z niekoľkých dôvodov. Prvým je, že na vybraných trhoch, ako napríklad Južná Kórea, predaj elektromobilov dokonca vzrástol aj počas zúriacej pandémie koronavírusu.

Taktiež odhaduje, že mnoho ľudí uskutoční takzvaný „nákup z pomsty“, čo má byť akási „oslava“ toho, že sa ľudstvu podarilo prekonať globálny problém, ktorým aktuálna situácia rozhodne je.

Spaľováky poriadne trpia predajmi

Za prvý kvartál 2020 bolo v Európskej únii, v Spojenom kráľovstve a v Európskom združení voľného obchodu registrovaných niečo vyše troch miliónov automobilov, informuje asociácia ACEA. Na benzín jazdí 52 % zo všetkých áut registrovaných počas prvých troch mesiacov a 28 % z nich tankuje naftu. Tieto čísla v tebe možno nevyvolávajú zásadné emócie, no automobilky zrejme dôvod na radosť nemajú.

Predaje v Európe totiž za prvý kvartál celkovo klesli o 52,9 %. Tento pokles je spôsobený uzavretím všetkých predajní počas pandémie koronavírusu. Pokles však našťastie zmierňujú spomínané elektromobily a plug-in hybridy, ktorých registrácie stúpli až o 57,4 %. To ale predstavuje len 4,3 % nárast na trhu v Európe.

ACEA tiež informuje, že od januára do marca sa na území Európy zaregistrovalo viac ako 130-tisíc nových elektromobilov. V Nemecku ich registrácie stúpli o 63 % a vo Francúzsku až o takmer 150 %. Nórsko, ktoré elektromobilitu podporuje už niekoľko rokov a je stredobodom Európy v tomto smere, zaznamenalo 12 % nárast. Detailne sa téme predajov elektromobilov v porovnaní so spaľovacími automobilmi venujeme v tomto článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú