Spaľováky sú v obrovskej predajnej kríze, elektromobily naopak šokujú výsledkami
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Koronakríza nepriaznivo ovplyvňuje takmer všetky odvetvia priemyslu. Počas najhorších časov, keď nikto nevedel čo bude, sa nakupovalo len to najpotrebnejšie. Síce vo veľkých množstvách, ale aj tak. Predaje automobilov teda výrazne klesli – až na jednu výnimku. Batériové vozidlá, čiže plug-in hybridy a čisté elektromobily, zaznamenali ohromný nárast, píše portál Euractiv.
Za prvý kvartál 2020 bolo v Európskej únii, v Spojenom kráľovstve a v Európskom združení voľného obchodu registrovaných niečo vyše troch miliónov automobilov, informuje asociácia ACEA. Na benzín jazdí 52 % zo všetkých áut registrovaných počas prvých troch mesiacov a 28 % z nich tankuje naftu. Tieto čísla v tebe možno nevyvolávajú zásadné emócie, no automobilky zrejme dôvod na radosť nemajú.
Predaje v Európe totiž za prvý kvartál celkovo klesli o 52,9 %. Tento pokles je spôsobený uzavretím všetkých predajní počas pandémie koronavírusu. Pokles však našťastie zmierňujú spomínané elektromobily a plug-in hybridy, ktorých registrácie stúpli až o 57,4 %. To ale predstavuje len 4,3 % nárast na trhu v Európe.
Ekonomika v súčasnosti čelí veľkej recesii, a preto je ťažké primäť ľudí ku kúpe nového auta. Napríklad v Nemecku sú predajne otvorené už od konca apríla, no dopyt po nových autách rapídne klesol, čo spôsobilo neobvyklé zaplnenie skladov v období, ktoré sa inak údajne vyznačuje vysokými tržbami, píše nemecká asociácia ZDK.
„V nemeckých skladoch je momentálne niečo vyše 800-tisíc nepredaných automobilov,“ tvrdí hovorca ZDK Ulrich Koester. „Veľkú väčšinu z nich tvoria práve automobily so spaľovacím motorom.“ Zvýšený záujem o elektromobily pocítili aj v nemeckých skladoch, keďže ich dovoz je obmedzený veľkým počtom nepredaných áut so spaľovacím motorom.
ACEA tiež informuje, že od januára do marca sa na území Európy zaregistrovalo viac ako 130-tisíc nových elektromobilov. V Nemecku ich registrácie stúpli o 63 % a vo Francúzsku až o takmer 150 %. Nórsko, ktoré elektromobilitu podporuje už niekoľko rokov a je stredobodom Európy v tomto smere, zaznamenalo 12 % nárast.
Podľa noriem Európskej komisie však automobilky musia predať ešte viac elektromobilov. Medzi rokmi 2007-2021 musia pod hrozbou mastných pokút znížiť emisie oxidu uhličitého o 40 %. Do roku 2030 ich musia následne znížiť o ďalších 37,5 %. Priemerné emisie nového auta budúci rok nemajú presahovať 95 gramov CO2 na kilometer. Podľa posledných štatistík z roku 2018 boli celkové emisie na úrovni 120,4 gramu CO2 na kilometer.
New York Times píše, že analytici na základe týchto údajov vyhodnotili, koľko elektromobilov by výrobcovia automobilov museli do budúceho roka predať, aby splnili normy dané EÚ. Celkovo by do budúceho roka teda mali predať viac ako 2,5 milióna elektromobilov, čo predstavuje zvýšenie ich predajov o astronomických 1280 %.
S pokutami za vysoké emisie, ktoré do budúceho roka na požadovanú úroveň zrejme neznížia, sa niektorí výrobcovia už možno zmierili. Do budúcich rokov sa však plánuje masívna výroba nových elektromobilov, napríklad koncern Volkswagen Group avizoval, že do roku 2028 vyrobí 70 nových modelov elektromobilov a do roku 2025 chce predať 1,5 milióna elektrických áut značky Volkswagen, písali sme o tom tu.
BMW má v pláne ponúknuť 25 elektrifikovaných modelov už do roku 2023, z ktorých polovica budú čisté elektromobily. Korporácia FCA, kam patria značky ako Fiat či Alfa Romeo, plánuje budúci rok predstaviť 12 elektrifikovaných modelov. Ceny elektromobilov však zrejme tak skoro neklesnú, keďže nabíjačiek pre elektromobily je stále pomerne málo.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
Elektromobil Xiaomi mal prvú nehodu. Veľmi prekvapil a z Mercedesu takmer nič nenechal
805 koní a 440 km dojazd. Známa automobilka dala spaľovákom košom, predstavila brutálny elektromobil
Spaľováky dostali podpásovku. Pre elektromobily postavia tisíce nových nabíjačiek (+kde)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Skvelé správy pre Slovensko. Milovaná automobilka tu bude vyrábať úplne nový elektromobil
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Elektromobil Xiaomi mal prvú nehodu. Veľmi prekvapil a z Mercedesu takmer nič nenechal
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Za týždeň mi ukázal, prečo spaľováky vymierajú. Tento elektrický Mercedes má len jednu chybu
Google investuje viac ako 100 miliárd dolárov do AI s cieľom prekonať Microsoft
NASA plánuje novú misiu. Má opraviť chybný teleskop na ISS
Google dupol na plyn. Chce urýchlene integrovať AI naprieč všetkými produktami
Vedci objavili nebezpečné baktérie, kŕmia sa ľudskou krvou
Tesla v Berlíne prepúšťa stovky zamestnancov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené