Dojazd 688 km a nabíjanie rýchlejšie než tankovanie. Nový elektromobil je postrach spaľovákov
Ďalší výrobca tvrdí, že má v rukách prelomovú batériu. Takýchto vyjadrení tu už bolo viacero, či už sa jednalo o sodíkové batérie od výskumníkov z Kórejského pokročilého inštitútu vedy a technológie (KAIST) alebo o tzv. „kondenzované batérie“ od čínskej spoločnosti CATL.
Svet je v súčasnosti v ostrom závode o najlepšiu batériu pre elektromobily a vyzerá to tak, že do prvej pozície sa dostane čínsky výrobca elektromobilov Zeekr. Podľa tlačovej správy spoločnosti, s ich novou batériou totižto nabiješ elektromobil skôr ako natankuješ auto.
@LudicrousFeed @Rizflip https://t.co/tKMARFqTna
— Rahul Prasad (@rahul_prasad74) August 14, 2024
Najrýchlejšie sa nabíjajúca batérie na svete
Zeekr si po odhalení novej batérie pre ňu rovno uchmatol titul najrýchlejšie sa nabíjajúcej batérie na svete. S podporou 5,5 °C nabíjania búra všetky bariéry a prináša vylepšenia, ktoré ovplyvnia vnímanie elektromobilov. Z 10 na 80 % ju totiž nabiješ len za 10 minút, čo pri súčasných elektromobiloch možné nie je.
Pre porovnanie, Tesla tvrdí, že 15 minút nabíjania umožňuje jej Modelu 3 prejsť 282 kilometrov, čo je menej ako polovica celého dojazdu auta. Prvým modelom s novou batériou bude najnovší sedan Zeekr model 007 s dojazdom 688 km, ktorého dodávky sú plánované už budúci týždeň.
Pripravovaný elektromobil tak dostane batériu zloženú s lítium-železofosfát (LFP) namiesto nikel-kobalt-mangánových batérií, ktoré sa bežne používajú v elektromobiloch.
V kombinácii s treťou verziou (V3) ultrarýchleho nabíjania poskytujú tieto dva komponenty superrýchle nabíjanie, aké tu ešte nebolo. Systém správy batérie (BMS) na najnovšom sedane tiež zaisťuje stabilné nabíjanie aj v náročných podmienkach.
Batérie EV sú známe pomalšími a nepravidelnými cyklami nabíjania a vybíjania pri extrémne nízkych teplotách. Zeekr tvrdí, že jeho najnovšia batéria dokáže nabiť z 10 – 80 % SOC za 30 minút, aj keď je okolitá teplota až -10 °C.
Tesla a BYD nemajú šancu
Americký výrobca elektromobilov Tesla ponúka možnosť 15-minútového nabíjania, ktorá umožňuje jeho Modelu 3 prejsť 282 km. Napriek tomu je to necelá polovica celého dojazdu auta. Takže ponuka spoločnosti Zeekr nabiť sedan na 80 % SOC za takmer 10 minút je veľkým skokom vpred.
Rovnako ako jeho krajan BYD, aj Zeekr sa snaží expandovať globálne a prísľub nabíjania elektromobilu približne v rovnakom čase, ako je potrebné na naplnenie nádrže auta na benzínový pohon, je skvelý spôsob, ako vstúpiť na nové trhy. Už len naplniť sľuby a priniesť takú technológiu, ktorá usmerní celý trh s elektrickými vozidlami.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
NÁROČNÝ KVÍZ: Tretia otázka potrápi 99 % Slovákov. Zisti, čo vieš z fascinujúceho sveta biológie
Najnavštevovanejšie destinácie zasiahne extrémne počasie: Krajiny sú v pohotovosti
65-ročný lekár má biologický vek pod 40: „Starnutie je len ďalšia diagnóza, ktorú možno liečiť“
Rusi nechcú zomierať za Putina. Tisíce vojakov odmietajú bojovať, trestajú ich ako v gulagoch
Nešťastie na trati: Školák sa vracal z vysvedčenia, cesta domov sa skončila tragicky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
Najhorší máj pre automobilky od roku 1949. Výroba klesla o tretinu
Európa a USA Mazde neveria. Predaj klesol o viac ako 20 %
Arktída sa mení na vodu. Vedci zapínajú AI alarm, ktorý varuje celý svet
V Európe lietajú milióny dronov. Telekom ukázal systém, ktorý ich dokáže zastaviť
Ceny palív na Slovensku prudko stúpli. Sú najvyššie od apríla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP