Batérie do elektromobilov práve zaznamenali obrovský pokrok. Čínska spoločnosť CATL v Šanghaji odhalila svoju novú „kondenzovanú batériu“, ktorá dokáže lusknutím prsta zdvojnásobiť dojazd súčasných elektromobilov. Spoločnosť o tom informovala prostredníctvom tlačovej správy.

Nová batéria má energetickú hustotu až 500 Wh/kg, čo je zhruba dvojnásobok súčasných akumulátorov, ktoré zvyčajne dosahujú najviac 270 Wh/kg, ako uvádza portál EV Box. Tento typ batérie je dokonca podľa CATL ešte bezpečnejší.

Najlepšou správou však je, že nejde o žiaden koncept. Ide o skutočný produkt, ktorého masová výroba má začať už tento rok.

Unikátny prístup

Čínska spoločnosť CATL uviedla, že vo svojej novej kondenzovanej batérii využívajú vysoko vodivé biomimetické kondenzované elektrolyty na konštrukciu adaptívnej sieťovej štruktúry na úrovni mikrónov. Konkrétne materiály a procesy neboli upresnené, no tento nový prístup má umožniť upravovať interakciu medzi jednotlivými článkami batérie.

Výsledkom má byť dvojnásobne vyššia energetická hustota a zvýšená bezpečnosť a stabilita batérie.

Kondenzovaná batéria navyše integruje celý rad inovatívnych technológií vrátane katódových materiálov s veľmi vysokou hustotou energie, inovatívnych anódových materiálov, separátorov a výrobných procesov, ktoré ponúkajú vynikajúci výkon pri nabíjaní a vybíjaní, ako aj dobrú bezpečnosť,“ uviedla spoločnosť v tlačovej správe.

Revolúcia v elektromobilite

Energetická hustota je jedným zo základných pilierov toho, ako postaviť lákavý elektromobil. Tento nový typ batérie by dokázal pri zachovaní rovnakej hmotnosti hravo zdvojnásobiť dojazd. To znamená, že bežné elektromobily s dojazdom okolo 400 kilometrov by mohli čoskoro prejsť 800 kilometrov.

CATL

Zvyšovanie kapacity batérie však môže mať aj negatívny dopad, pretože predĺži čas nabíjania. Aj CATL preto uvádza, že nové batérie budú vhodné skôr na zníženie hmotnosti akumulátorov rovnakej kapacity o polovicu. To sa odrazí na výrazne nižšej spotrebe, pričom čas nabíjania zostane zhruba rovnaký. Dojazd by sa v takomto prípade tiež zvýšil, avšak už nie tak razantne.

Výrobné náklady a ceny nových batérií neboli priblížené, rovnako tak spoločnosť neposkytla veľa informácií ohľadom degradácie. Prezradili však, že na týchto revolučných batériách nepracujú sami.

Chcú ich dať aj do lietadiel

CATL sa vo vývoji spojil so spoločnosťami v leteckom sektore, aby testovali použitie týchto batérií v elektrických lietadlách. Podľa čínskej spoločnosti totiž tieto batérie môžu byť katalyzátorom, ktorý odštartuje elektrifikáciu v letectve a námorníctve.

Do masovej výroby by sa kondenzované batérie CATL mali dostať ešte počas 2023. To znamená, že ich čoskoro môžeme uvidieť aj v elektromobiloch. Vidieť by sme ich mali aj v BMW Neue Klasse, ktoré by na trh malo doraziť v roku 2025.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú