Ruské autá budú totálne na smiech, zabudni na akúkoľvek výbavu a bezpečnosť. Toto všetko z nich zmizne
V správe sú materiály TASR.
Aktualizované: Rusko zmiernilo bezpečnostné normy pre autá vyrábané na jeho území. Upustilo napríklad od požiadavky na airbagy, keďže pre sankcie Západu za jeho inváziu na Ukrajinu čelí nedostatku elektronických komponentov a autodielov. TASR o tom informuje na základe správy AFP.
Vo vyhláške, ktorá bola podpísaná 12. mája, zverejnila ruská vláda zoznam znížených požiadaviek na certifikáciu niektorých typov nových vozidiel vyrábaných v krajine. Zahŕňa výrobu automobilov bez senzorov protiblokovacieho systému (ABS), airbagov alebo navíjačov núdzového blokovania (ELR) bezpečnostných pásov. Vyhláška je platná do 1. februára 2023.
Naspať do 20. storočia
Podľa toho istého dekrétu Rusko výrazne zníži aj svoje environmentálne normy pre autá, uviedol to v pondelok (16. 5.) hospodársky denník Kommersant, čím sa vráti k normám pre vozidlá vyrábané do roku 1988.
Západné štáty uvalili na Rusko množstvo sankcií po tom, ako koncom februára poslalo svoju armádu na Ukrajinu. Tie okrem iného zakazujú dodávky automobilových dielov.
Mnohí západní výrobcovia vozidiel zastavili predaj svojich modelov alebo dielov v Ruska vrátane Audi, Hondy, Jaguara a Porsche, zatiaľ čo BMW, Ford, Hyundai, Mercedes, Volkswagen a Volvo zastavili výrobu v ruských závodoch.
Začiatkom tohto mesiaca Rusko povolilo dovoz stoviek kategórií tovarov vrátane veľkých automobilových značiek a náhradných dielov bez súhlasu vlastníka duševného vlastníctva s cieľom obísť sankcie.
Prezident Vladimir Putin opakovane povedal, že ruská ekonomika sankcie zvláda dobre, ale analytici sa domnievajú, že ich najhoršie dôsledky ešte len prídu.
Pôvodný článok z 13. apríla 2022: Ruský automobilový priemysel na tom kvôli sankciám nie je najlepšie, čo dokazujú aj pripravované modely domácej značky Lada, informuje portál Politico. Jednoduchá a kompaktná Lada Granta tak príde na trh bez kľúčových komponentov, ktoré sú v moderných autách štandardom a vzdá sa aj novších emisných noriem.
Žiadne airbagy či ABS
Lada Granta bude po novom vyrábaná bez modernej elektroniky zo zahraničia a dokonca, nedostane ani len nesmierne dôležité a mnohých vyspelých krajinách povinné airbagy či systém ABS, ktorý taktiež denne zachraňuje životy.
To, že tento lacný sedan viac nedostane ani jazdných asistentov či núdzové komunikačné systémy, už potom nikoho neprekvapí.
„Lacný“ je však v tomto prípade pomerne relatívne označenie, keďže kvôli rubľu narástla cena niektorých modelov značky Lada medziročne až o 50 %, no ruské platy ostali prakticky nezmenené.

Auto nedostane ani len senzory vo výfukovom potrubí, čím sa vzdáva emisných noriem Euro 5 a vracia sa až do časov Euro 2. Vzhľadom na veľkosť ruského trhu to rozhodne nie je dobrá správa pre životné prostredie a klimatické zmeny, kvôli ktorým bijú vedci na poplach.
Musí pokryť takmer celý trh
Zmeny sa dotknú aj riadiacej jednotky motora, ktorú Rusko vymení za jednoduchšiu, vyrobenú ruskou firmou, nie Renaultom, píše Autostat.
Francúzsky Renault však aj naďalej, napriek sankciám a odchodu z miestneho trhu, vlastní 68 % podielov v spoločnosti AvtoVAZ, ktorá vozidlá LADA vyrába.
V minulom roku pritom Rusko vyprodukovalo viac ako 1,5 milióna vozidiel a AvtoVAZ pokryl až 23 % domáceho trhu. Na jednej strane musí kvôli odchodu drvivej väčšiny zahraničných automobiliek pokryť oveľa viac, no zároveň klesne dopyt po automobiloch celkovo, keďže ich cena stúpa a platy sa nemenia.

Kvôli zlej situácii ruského automobilového priemyslu ho nútene opustili tisícky zamestnancov a AvtoVAZ bude po novom vyrábať len modely Granta a Niva, keďže má dostupné komponenty len pre nich. Okrem zastavenia výroby niekoľkých modelov dostali zamestnanci nútenú dovolenku od 4. do 24. apríla a od 6. júna spoločnosť prejde na štvordňový pracovný týždeň.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Autá záhadne kolabujú: Stovky ruských Porsche prestali v momente fungovať, nikto nevie prečo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h

Semafor Andreja Danka má vážnu konkurenciu. Na Google Mapách sa objavil Sad Martiny Šimkovičovej

MIMORIADNE: V Bratislave došlo k zrážke vlaku a auta, vozidlo uviazlo na koľajisku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h

Semafor Andreja Danka má vážnu konkurenciu. Na Google Mapách sa objavil Sad Martiny Šimkovičovej

