Elektrický Rimac Nevera je najbrutálnejšie auto súčasnosti. Za jeden deň zlomil 23 rekordov
Rýchlosť a elektromobily idú spolu ruka v ruke, čo potvrdzuje aj chorvátsky hyperšport Rimac Nevera. Elektromobil s výkonom takmer 2 000 koní v minulosti stanovil už niekoľko rýchlostných rekordov. Portál Electrek informuje, že Nevera teraz dokonca dokázal stanoviť rekord „v stanovovaní rekordov“, pričom za jeden deň ich prekonal až 23.
Chorvátsky hyperšport stanovil rekordy na testovacom okruhu Automotive Testing Papenburg v Nemecku. Táto trať je ideálna na odhaľovanie rýchlostných limitov auta vďaka jej dlhým 4-kilometrovým rovinkám, na ktorých dokáže Nevera dosiahnuť svoju maximálnu rýchlosť cez 400 km/h.
Najlepšie zrýchľujúci a brzdiaci elektromobil sveta
Medzi tie najzaujímavejšie rekordy Nevery patrí napríklad zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ktoré elektromobil zvládol za 1,81 sekundy. Rýchlosť 400 km/h dosiahol za 21,31 sekundy a štvrť míle Rimac Nevera prekonal za 8,25 sekundy.

Rýchle auto musí aj dobre brzdiť. Brzdná dráha pri rýchlosti 100 km/h bola iba 28,96 metra, čo je ďalší z rekordov. Všetky merania boli zaznamenávané dvojicou nezávislých spoločností, ktoré sa venujú telemetrii vozidiel. Ide o firmy Dewesoft a RaceLogic. Rekordy pritom boli prekonané na štandardnom obutí určenom na bežné cesty. Nevera mala na sebe pneumatiky Michelin Cup 2 R a takisto ani trať nebola nijak špeciálne upravená.
Nová definícia rýchlosti
Elektromobily sú rýchle, o tom niet pochýb. Aj elektromobil s nižším výkonom dokáže v šprinte poraziť auto so spaľovákom, no ako to vyzerá, keď dostane elektromobil takmer 2000 koní?
Pozrieť si to môžeš vo videu nižšie. Na „čiaru“ sa proti sebe postavili Rimac Nevera, Porsche Taycan a BMW M5 Competition. Už len pri pohľade na technické parametre musí byť každému jasné, že Rimac Nevera s výkonom 1914 koní, nedá Taycanu Turbo S s výkonom 761 koní a BMW M5 Competition s výkonom 625 koní, žiadnu šancu na výhru.
Aj krútiaci moment Rimacu hovorí sám za seba. 2360 Nm je niečo neuveriteľné a Nevera dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 1,81 sekundy. Akonáhle teda trojica vozidiel vyštartovala z miesta, Rimac sa okamžite začal drať dopredu. Prvých pár metrov s ním Porsche zvládalo držať krok, no následne bol aj tento luxusný elektromobil „zahanbený“ obrovským výkonom Rimacu.
Výkonné BMW M5 v porovnaní s týmito dvoma elektromobilmi v šprinte vyzeralo, akoby tu ani nemalo čo hľadať. Rimac dosiahol štvrť míle za 8,7 sekundy, Taycan za 10,2 sekundy a BMW M5 to zvládlo za 11,5 sekúnd.
Vyrobí sa len 150 kusov
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
