Elektrický Rimac Nevera je najbrutálnejšie auto súčasnosti. Za jeden deň zlomil 23 rekordov
Rýchlosť a elektromobily idú spolu ruka v ruke, čo potvrdzuje aj chorvátsky hyperšport Rimac Nevera. Elektromobil s výkonom takmer 2 000 koní v minulosti stanovil už niekoľko rýchlostných rekordov. Portál Electrek informuje, že Nevera teraz dokonca dokázal stanoviť rekord „v stanovovaní rekordov“, pričom za jeden deň ich prekonal až 23.
Chorvátsky hyperšport stanovil rekordy na testovacom okruhu Automotive Testing Papenburg v Nemecku. Táto trať je ideálna na odhaľovanie rýchlostných limitov auta vďaka jej dlhým 4-kilometrovým rovinkám, na ktorých dokáže Nevera dosiahnuť svoju maximálnu rýchlosť cez 400 km/h.
Najlepšie zrýchľujúci a brzdiaci elektromobil sveta
Medzi tie najzaujímavejšie rekordy Nevery patrí napríklad zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ktoré elektromobil zvládol za 1,81 sekundy. Rýchlosť 400 km/h dosiahol za 21,31 sekundy a štvrť míle Rimac Nevera prekonal za 8,25 sekundy.
Rýchle auto musí aj dobre brzdiť. Brzdná dráha pri rýchlosti 100 km/h bola iba 28,96 metra, čo je ďalší z rekordov. Všetky merania boli zaznamenávané dvojicou nezávislých spoločností, ktoré sa venujú telemetrii vozidiel. Ide o firmy Dewesoft a RaceLogic. Rekordy pritom boli prekonané na štandardnom obutí určenom na bežné cesty. Nevera mala na sebe pneumatiky Michelin Cup 2 R a takisto ani trať nebola nijak špeciálne upravená.
Nová definícia rýchlosti
Elektromobily sú rýchle, o tom niet pochýb. Aj elektromobil s nižším výkonom dokáže v šprinte poraziť auto so spaľovákom, no ako to vyzerá, keď dostane elektromobil takmer 2000 koní?
Pozrieť si to môžeš vo videu nižšie. Na „čiaru“ sa proti sebe postavili Rimac Nevera, Porsche Taycan a BMW M5 Competition. Už len pri pohľade na technické parametre musí byť každému jasné, že Rimac Nevera s výkonom 1914 koní, nedá Taycanu Turbo S s výkonom 761 koní a BMW M5 Competition s výkonom 625 koní, žiadnu šancu na výhru.
Aj krútiaci moment Rimacu hovorí sám za seba. 2360 Nm je niečo neuveriteľné a Nevera dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 1,81 sekundy. Akonáhle teda trojica vozidiel vyštartovala z miesta, Rimac sa okamžite začal drať dopredu. Prvých pár metrov s ním Porsche zvládalo držať krok, no následne bol aj tento luxusný elektromobil „zahanbený“ obrovským výkonom Rimacu.
Výkonné BMW M5 v porovnaní s týmito dvoma elektromobilmi v šprinte vyzeralo, akoby tu ani nemalo čo hľadať. Rimac dosiahol štvrť míle za 8,7 sekundy, Taycan za 10,2 sekundy a BMW M5 to zvládlo za 11,5 sekúnd.
Vyrobí sa len 150 kusov
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP