Takto vyzerá 2000 elektrických koní v praxi. Rimac v šprinte šialene rozdrvil Taycan aj BMW M5
Hyperšport z chorvátskej produkcie je aktuálne najrýchlejším sériovým autom na svete. Rimac Nevera sa v tradičnom šprinte na kanáli Carwow postavil proti Porsche Taycan a spaľováku BMW M5 Competition, ktorým pochopiteľne nedal žiadnu šancu.
Elektromobily sú rýchle, o tom niet pochýb. Aj elektromobil s nižším výkonom dokáže v šprinte poraziť auto so spaľovákom, no ako to vyzerá, keď dostane elektromobil takmer 2000 konských síl?
Pozrieť si to môžeš vo videu nižšie. Na „čiaru“ sa proti sebe postavili Rimac Nevera, Porsche Taycan a BMW M5 Competition. Už len pri pohľade na technické parametre musí byť každému jasné, že Rimac Nevera s výkonom 1914 koní, nedá Taycanu Turbo S s výkonom 761 koní a BMW M5 Competition s výkonom 625 koní, žiadnu šancu na výhru.
Aj krútiaci moment Rimacu hovorí sám za seba. 2360 Nm je niečo neuveriteľné a Nevera totiž dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 1,97 sekundy. Akonáhle teda trojica vozidiel vyštartovala z miesta, Rimac sa okamžite začal drať dopredu. Prvých pár metrov s ním Porsche zvládalo držať krok, no následne bol aj tento luxusný elektromobil „zahanbený“ obrovským výkonom Rimacu.
Výkonné BMW M5 v porovnaní s týmito dvoma elektromobilmi v šprinte vyzeralo, akoby tu ani nemalo čo hľadať. Rimac dosiahol štvrť míle za 8,7 sekundy, Taycan za 10,2 sekundy a BMW M5 to zvládlo za 11,5 sekúnd.
Závodenie ako v počítačovej hre
Rimac Nevera dostal až štvoricu elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej hnacej sústavy 1408 kW (1914 koní) a krútiaci moment 2360 Nm. Dva elektromotory vpredu majú výkon 220 kW (299 koní) a to rovno každý z nich, respektíve zadné elektromotory disponujú výkonom 480 kW (653 koní), taktiež každý z nich.
Zaujímavou funkciou je Rimac AI Driving Coach. V podstate by sme ju mohli nazvať ako „autopilot určený na pretekársku trať“. Tento systém má za úlohu pomôcť vodičovi zlepšiť svoje časy na pretekárskom okruhu.
Auto je vybavené 12 ultrazvukovými senzormi, 13 kamerami a 6 radarmi, ktoré v kombinácii so systémom Nvidia Pegasus vodičovi na vybraných okruhoch znázorňuje ideálnu stopu, brzdné body a mnoho ďalšieho, teda podobne, ako by hral počítačovú hru so zapnutými pomocnými asistentami. Funkcia však bude dostupná až v roku 2022 a príde skrz OTA aktualizáciu.
Že pôjde o poriadnu exkluzivitu na cestách, o tom niet najmenších pochýb. Vyrobených bude iba 150 kusov a cena má začínať na sume 2 milióny eur s takmer neobmedzenými možnosťami personalizácie. Rimac Nevera bude dostupný globálne, kúpiť si ho tak bude môcť každý, kto naň pochopiteľne nájde peniaze.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
V Bratislave sa bude vyrábať nový elektromobil Porsche
Ford vypálil rybník VW. Na ich technike postavil najkrajší elektromobil
ROZHOVOR: Pre spaľováky tu časom nebude miesto. Aj zo 40-ročného vraku urobíme špičkový elektromobil
Audi kvôli elektromobilom radikálne mení názvy modelov. Zmätení sú najväčší fanúšikovia značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
Irán údajne obnovil dodávky bojových dronov do Ruska
Futbal sa konečne vracia na RTVS. Nie však v takej podobe, ako by Slováci chceli
Legenda je po 20 rokoch späť. Ikonická hra Slovákov dostala obrovské vylepšenie
Na Slovensku sa pripravujú miliardové investície do veternej energetiky
V Berlíne prebieha referendum o urýchlení klimatických cieľov o 15 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené