Takto vyzerá 2000 elektrických koní v praxi. Rimac v šprinte šialene rozdrvil Taycan aj BMW M5
Hyperšport z chorvátskej produkcie je aktuálne najrýchlejším sériovým autom na svete. Rimac Nevera sa v tradičnom šprinte na kanáli Carwow postavil proti Porsche Taycan a spaľováku BMW M5 Competition, ktorým pochopiteľne nedal žiadnu šancu.
Elektromobily sú rýchle, o tom niet pochýb. Aj elektromobil s nižším výkonom dokáže v šprinte poraziť auto so spaľovákom, no ako to vyzerá, keď dostane elektromobil takmer 2000 konských síl?
Pozrieť si to môžeš vo videu nižšie. Na „čiaru“ sa proti sebe postavili Rimac Nevera, Porsche Taycan a BMW M5 Competition. Už len pri pohľade na technické parametre musí byť každému jasné, že Rimac Nevera s výkonom 1914 koní, nedá Taycanu Turbo S s výkonom 761 koní a BMW M5 Competition s výkonom 625 koní, žiadnu šancu na výhru.
Aj krútiaci moment Rimacu hovorí sám za seba. 2360 Nm je niečo neuveriteľné a Nevera totiž dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 1,97 sekundy. Akonáhle teda trojica vozidiel vyštartovala z miesta, Rimac sa okamžite začal drať dopredu. Prvých pár metrov s ním Porsche zvládalo držať krok, no následne bol aj tento luxusný elektromobil „zahanbený“ obrovským výkonom Rimacu.
Výkonné BMW M5 v porovnaní s týmito dvoma elektromobilmi v šprinte vyzeralo, akoby tu ani nemalo čo hľadať. Rimac dosiahol štvrť míle za 8,7 sekundy, Taycan za 10,2 sekundy a BMW M5 to zvládlo za 11,5 sekúnd.
Závodenie ako v počítačovej hre
Rimac Nevera dostal až štvoricu elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej hnacej sústavy 1408 kW (1914 koní) a krútiaci moment 2360 Nm. Dva elektromotory vpredu majú výkon 220 kW (299 koní) a to rovno každý z nich, respektíve zadné elektromotory disponujú výkonom 480 kW (653 koní), taktiež každý z nich.
Zaujímavou funkciou je Rimac AI Driving Coach. V podstate by sme ju mohli nazvať ako „autopilot určený na pretekársku trať“. Tento systém má za úlohu pomôcť vodičovi zlepšiť svoje časy na pretekárskom okruhu.
Auto je vybavené 12 ultrazvukovými senzormi, 13 kamerami a 6 radarmi, ktoré v kombinácii so systémom Nvidia Pegasus vodičovi na vybraných okruhoch znázorňuje ideálnu stopu, brzdné body a mnoho ďalšieho, teda podobne, ako by hral počítačovú hru so zapnutými pomocnými asistentami. Funkcia však bude dostupná až v roku 2022 a príde skrz OTA aktualizáciu.
Že pôjde o poriadnu exkluzivitu na cestách, o tom niet najmenších pochýb. Vyrobených bude iba 150 kusov a cena má začínať na sume 2 milióny eur s takmer neobmedzenými možnosťami personalizácie. Rimac Nevera bude dostupný globálne, kúpiť si ho tak bude môcť každý, kto naň pochopiteľne nájde peniaze.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
Viac ako 400 km dojazd za 25 000 €. Škoda predstavila prelomový elektromobil Epiq
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
Musk priznal užívanie omamných látok. Pomáhajú mu odbúravať negatívne myšlienky, investori sú znepokojení
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené