Revolučný parkovací asistent už dostávajú prvé Tesly. Vyradí ho tma aj kvapka dažďa
Asistenčné systémy nových Tesiel využívajú výhradne obraz z kamier okolo vozidla. Odstránením senzorov chce automobilka znížiť výrobné náklady, no napríklad v prípade parkovacieho asistenta sú tie ultrazvukové v prednom a zadnom nárazníku, ktoré ti umožnia zaparkovať len na pár centimetrov od iného auta, považované za prakticky nenahraditeľné.
Muskova Tesla ale ide proti prúdu aj tu a už na konci minulého roka ich pre Model 3 a Model Y prestala ponúkať. Portál InsideEVs teraz informuje, že náhrada, systém Tesla Vision Park Assist, bol vypustený pre širšiu verejnosť a jeho výsledky sú zatiaľ poriadne rozporuplné.
Odstránenie parkovacích senzorov mnohí považovali za hlúpy nápad, nakoľko kamery nemôžu byť nikdy tak presné a „bezchybné“, ako senzor priblíženia. Koniec-koncov, prvé výsledky pri beta testovaní Tesla Vision parkovacieho asistenta túto teóriu iba potvrdzovali.
Automobilka ale na systéme výrazne zapracovala a teraz ho sprístupnila širšej verejnosti. Na internete sa tak začali objavovať videá z testovania parkovacieho asistenta založeného len na základe obrazu z kamier okolo vozidla.
Presnosťou sa senzorom ešte nevyrovnáva
Vizuálny asistent monitoruje priestor okolo celého auta, čím má oproti ultrazvukovým senzorom jednoznačne navrch. Tie totiž mali Tesly, rovnako ako iné autá, namontované iba vpredu a v zadnej časti vozidla. Vision Park Assist dokáže monitorovať aj priestor po bokoch, čo sa môže hodiť napríklad pri parkovaní vedľa obrubníka.
Vizuálny asistent parkovania prichádza s aktualizáciou 2023.6.9 a ako pre FonTech.sk uviedol odborník na Tesly Jaroslav Kapšo, funkcia je zatiaľ dostupná iba v USA a Kanade pre tých, ktorí sú zapojení do programu testovania FSD Beta.
V súčasnej verzii Vision Park Assist ešte vozidlá nedokážu samé zaparkovať, no odhadovanie vzdialenosti od okolitých objektov už funguje relatívne presne. Vodič dostáva vizuálne a zvukové upozornenia, ktoré mu pomáhajú odhadnúť vzdialenosť od objektov v okolí vozidla. Ako uviedol @EVBaymax na Twitteri, kamery dokázali určiť vzdialenosť od objektu s odchýlkou 1 až 2 palce, čiže 2,5 až 5 cm.
Vision Park Assist measurement was surprisingly accurate in this case! Distance verified with tape measure @klwtts @WholeMarsBlog @itskyleconner @BeardedTesla @teslascope @NotATeslaApp pic.twitter.com/7j8eOlt66G
— kEVin (@EVBaymax) March 24, 2023
S takouto presnosťou sa už rozhodne dá pracovať, hoci napríklad neškodne nízke obrubníky považuje za „stenu“. Otázna je aj spoľahlivosť v prípade zlých svetelných podmienok alebo vtedy, keď sú kamery špinavé. Aj na túto otázku máme odpoveď v podobe ďalšieho videa na Twitteri. Vision Park Assist pri manévrovaní v garáži absolútne prestal fungovať. Ako zhodnotil Kevin v príspevku, mohlo to byť spôsobné práve tým, že vo vnútri bolo málo svetla, alebo bola kamera mierne špinavá. Systém si teda nebol istý vzdialenosťami okolo vozidla a tak vodičovi radšej neposkytol informácie, ktoré by mohli byť mylné.
Rovnaký problém podľa všetkého spôsobuje aj dážď. Pár kvapiek na kameru a systém prestáva fungovať, informuje Andrew Che na Twitteri.
This bs doesn’t work. A drop of water on your camera simply disable park assist pic.twitter.com/xD4TdLJ4pT
— Andrew Che (@tigunin) March 26, 2023
Čo ak sa situácia zmení?
Ďalší problém je pomerne očakávaný – umelá inteligencia totiž pracuje len s tým, na čo priamo vidí. To funguje pomerne dobre vo chvíli, keď na parkovacie miesto prichádzaš z väčšej vzdialenosti a auto tak má príležitosť si priestor „načítať“ počas pohybu auta aj s obmedzeným množstvom kamier.
Pokiaľ však auto práve naštartuješ, pracuje výrazne horšie, pretože nemá ani potuchy o tom, čo sa nachádza v miestach, kde kamery nevidia. Podobný systém načítavania obrazu ponúkajú aj iné autá, čím suplujú oveľa drahší systém 360° kamier s viacerými objektívmi okolo vozidla. Tie však jeho nedostatky limitujú aj obyčajnými senzormi.
Tesla aktuálně nemá kameru v nárazníku vepredu “pouze” nahoře pod zrcátkem. Tedy musí pak AI úplně stejně jako člověk domýšlet předměty co se schovali před kapotou kam nevidí. Což už díky “Ocupacy Network” kterou si @tesla vyvinula už zvládne bez problému. Problém ale je jak…
— Ondrej Bacina ⚡️?? ????? (@OndrejBacina) March 25, 2023
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

