Populácia stále nemá v otázkach súvisiacich s elektrickými vozidlami jasno. Prieskum, ktorý vykonala automobilka Ford, ukázal, že 4 z 10 Američanov stále verí, že elektrické vozidlá sú poháňané benzínom.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Nový prieskum automobilky Ford, na ktorý upozornila platforma Medium, ukazuje, že populácia potrebuje vyššiu popularizáciu elektromobility a oboznámenie sa s jej výhodami. Okolo elektrických vozidiel panuje vo svete mnoho dezinformácií, čo sa odzrkadlilo aj na prieskume vykonanom na respondentoch z USA, Európy a Číny.

Elektrické vozidlá vraj nie sú schopné plniť ťažké práce

Zatiaľ čo technickejšie orientovaná časť populácie môže mať v otázkach elektromobility jasno, zdá sa, že zvyšok populácie až tak v týchto otázkach zorientovaná nie je. Napríklad, až 42 % opýtaných Američanov si myslí, že motory elektrických automobilov sú poháňané benzínom. Až 90 % opýtaných uviedlo, že neveria, že rýchla akcelerácia a skvelý zážitok z jazdy môže byť výhodou elektrických vozidiel.

Ďalší z výsledkov prieskumu hovorí, že 68 % Európanov a 67 % Američanov sa domnieva, že elektrické vozidlá nie sú schopné plniť úlohu ťahačov či ťažkých strojov ako je napríklad eDumper. Tieto zistenia Ford prekvapili, nakoľko automobilka už stihla predviesť prototyp elektrického Pick-up-u Ford F-150 EV.

Na vine je možno utkvelá predstava návštevy čerpacích staníc

V otázkach o elektromobilite tak panuje množstvo mylných predstáv a dezinformácií. Ted Cannis, ktorý je globálnym riaditeľom spoločnosti Ford Motor Company pre elektrifikáciu uviedol, že dôvodov môže byť viacero. Asi prvým z nich sú hybridy a plug-in hybridy, ktoré uviedli do omylu Američanov veriacich, že elektromobily sú poháňané benzínom.

Zobraziť celú galériu (1)
Nabíjanie v domácnosti považuje mnoho vodičov za neprirodzené. Zdroj: Ford

Cannis sa tiež domnieva, že za problémom možno stojí utkvelá predstava, že automobily je potrebné tankovať na čerpačkách. Nabíjanie vozidiel v domácnostiach a pri elektrických stojanoch je pre mnohých opýtaných neprirodzené. Napríklad aj spoločnosť Tesla už celých 10 rokov vyrába elektrické vozidlá a je stále svedkom toho, že jej automobily sú častokrát nepochopené. Verejnosť tak potrebuje osvetu a hlavne zmenu zmýšľania.