Po Európe bude do 9 rokov jazdiť 50-násobne viac elektromobilov. Na nabíjačky však potrebujeme šialenú sumu peňazí
Plán Európskej únie (EÚ) na zvýšenie počtu elektromobilov na cestách v tomto desaťročí až na päťdesiatnásobok v rámci zníženia emisií skleníkových plynov si bude vyžadovať investície vo výške 80 miliárd eur do nabíjacích staníc. Uviedla to v utorok vo svojej správe energetická skupina Eurelectric.
EÚ potrebuje, aby do roku 2030 jazdilo po jej cestách 30 miliónov alebo viac automobilov s nulovými emisiami, aby dosiahla svoj cieľ, ktorým je znížiť v tomto desaťročí emisie najmenej o 55 % v porovnaní s úrovňami z roku 1990.
Únia chce viac elektromobilov. Musí investovať do nabíjačiek
Podľa európskeho združenia výrobcov automobilov na konci roku 2019 jazdilo v bloku len asi 615.000 takýchto vozidiel. K dispozícii mali menej ako 250.000 verejných nabíjacích miest. Ich počet sa pritom musí do roku 2030 zvýšiť na 3 milióny, aby Únia splnila svoje zelené ciele, tvrdí správa Eurelectric.
Rozšírenie nabíjacej infraštruktúry si bude vyžadovať investície vo výške 20 miliárd eur do verejných nabíjacích staníc a 60 miliárd eur do súkromných, pokračuje správa. Ich počet je pritom v súčasnosti „hlboko pod cieľom“, dodala správa. Podobné obavy vyjadrili aj zástupcovia automobilového priemyslu.
Eurelectric odhaduje, že do roku 2030 bude v EÚ vo vozových parkoch súkromných firiem aj verejných úradov približne 10,5 milióna elektrických vozidiel. V súčasnosti je to len 420.000 elektromobilov. Rozmach elektronického obchodu počas pandémie ochorenia COVID-19 priniesol nový impulz do pretekov vo vývoji elektrických dodávkových a nákladných vozidiel, pretože momentálne je k dispozícii pomerne málo takýchto modelov.
Skupina Eurelectric vyzvala tiež EÚ, aby stanovila povinné kvóty pre výrobcov automobilov na predaj vozidiel s nulovými emisiami. EÚ v uplynulých rokoch použila normy emisií oxidu uhličitého (CO2) pre automobily na podporu predaja elektrických vozidiel a v priebehu tohto roka navrhne ich sprísnenie s cieľom urýchliť prechod k tzv. čistej doprave.
Ďalšie články:
- Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil
- Rakúsko povolilo vyššie rýchlosti na diaľnici aj pre elektromobily zo Slovenska. Akou rýchlosťou môžeme jazdiť?
- Volkswagen zatvára ústa odporcom elektromobility. Spustil továreň na recykláciu batérií
- Vyrobili ich len 2500 kusov a na Slovensku to bola poriadna exotika. Ivan odhalil, aké je jazdiť s najvýstrednejším plug-in hybridom sveta (ROZHOVOR)
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
USA sú pripravené ukončiť úsilie o dohodu medzi Ruskom a Ukrajinou. „Máme aj iné priority,“ povedal Rubio
Pellegrini spôsobil rozruch v Petržalke: K barberovi mal prísť v sprievode majákov. Miestni si mysleli, že horí
Rusku hrozí finančný kolaps: Moskva nebude schopná financovať vojnu. Prispeli k tomu Trumpove clá
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Gates o budúcnosti práce: AI vyrieši krízu, ktorú roky nikto nevedel zvládnuť
Zákaz sa nekoná. EÚ sa bojí prázdnych zásobníkov a ostáva pri ruskom plyne
Svetové laboratóriá čelia výzve. Musia ochrániť kľúčové genetické dáta pred kyberútokmi
OpenAI predstavilo nový model, ktorý láka na polovičné ceny. Ľudom testuje trpezlivosť
Ukrajina tlačí na Spojené štáty. Zelenskyj chce tieto zbrane zbrane, nie „prázdne slová“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
USA sú pripravené ukončiť úsilie o dohodu medzi Ruskom a Ukrajinou. „Máme aj iné priority,“ povedal Rubio
Pellegrini spôsobil rozruch v Petržalke: K barberovi mal prísť v sprievode majákov. Miestni si mysleli, že horí
Rusku hrozí finančný kolaps: Moskva nebude schopná financovať vojnu. Prispeli k tomu Trumpove clá
Slovenky zomierajú na zákerný typ rakoviny najviac v EÚ. Na významné ošetrenie ťa po novom lekár nepošle
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené