Volkswagen zatvára ústa odporcom elektromobility. Spustil továreň na recykláciu batérií
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Volkswagen napreduje v oblasti elektromobility azda najrýchlejšie zo všetkých tradičných automobiliek. Najnovšie to však automobilka nepotvrdila novým elektrickým modelom, ale závodom na recykláciu batérií, informuje v tlačovej správe.
Elektromobily sa považujú za najzelenší spôsob dopravy, avšak množstvo ich odporcov poukazuje na tému recyklácie batérií a ich dopad na prírodu. Odpoveďou na tento problém môže byť nová továreň nemeckej automobilky. Prvý závod na recykláciu batérií otvoril Volkswagen v Salzgitteri.
Recyklovateľné batérie v elektromobiloch
Dá sa povedať, že revolúcia v automobilovom priemysle už nastala. Takmer všetky svetové automobilky chrlia jeden nový elektrický model za druhým, znižujú náklady na ich výrobu a už čoskoro budú dostupné rovnako ako spaľovacie automobily. Ešte prednedávnom tu však bol problém, čo robiť s batériami v elektromobiloch po ich životnosti.
Riešenie problému môže byť v recyklácii batérií. Ku kroku k zelenej udržateľnosti elektromobilov od výroby až po zánik sa odhodlal Volkswagen, ktorý vo svojom novom závode začína recyklovať batérie. Cieľom je priemyselné zhodnotenie cenných surovín, ako sú lítium, nikel, mangán a kobalt spolu s hliníkom, meďou a plastmi, čím sa z dlhodobého hľadiska dosiahne miera recyklácie viac ako 90 %.
Jedinečnou vlastnosťou závodu v Salzgitteri je, že bude recyklovať iba batérie, ktoré už nie je možné použiť na iné účely. Pred recykláciou batérie analýza určí, či je batéria stále dostatočne silná, aby získala druhý život, napríklad ako jednotka na ukladanie energie. Podobným spôsobom už v minulosti začal využívať batérie elektromobilov Nissan vďaka technológii xStorage.
Závod v Salzgitteri bol navrhnutý, aby počas pilotnej fázy dokázal recyklovať až 3600 batériových systémov ročne, čo je približne 1500 ton batérií. V budúcnosti bude možné systém zväčšiť, aby zvládol väčšie množstvá, nakoľko väčšie objemy vrátenia batérií sa očakávajú najskôr na konci tohto desaťročia.
Inovatívny proces recyklácie
Nový závod nemeckej automobilky na recykláciu batérií navyše nevyžaduje energeticky náročné tavenie vo vysokej peci a neprodukuje tak vysoké množstvo oxidu uhličitého (CO2). Batéria musí byť v prvom rade čo najviac vybitá a demontovaná. Oddelia sa hliníkové, medené a plastové časti a následne sa jednotlivé časti batérie zomelú v drviči na granule, ktoré sa potom vysušia.
Okrem hliníka, medi a plastov sa pri procese sušenia granúl získa aj cenný „čierny prášok“, ktorý obsahuje dôležité suroviny pre batérie, ako sú lítium, nikel, mangán a kobalt, ale aj grafit. Tieto zložky sa potom môžu využiť na výrobu katód pre nové batérie bez straty kvality v porovnaní s primárnym materiálom.
Volkswagen vďaka tomuto procesu predpokladá úspory CO2 približne až 1,3 tony na 62 kWh batériu vyrobenú pomocou katód z recyklovaného materiálu.
Ďalšie témy týkajúce sa recyklácie batérií:
- Európu trápi veľký problém s elektromobilmi. Nezvládame recykláciu batérií, lítiové články sú nešťastné riešenie
- Slovenská katastrofa: Nikto nevie, čo robiť s vrakmi elektromobilov, všetci dávajú ruky preč
- Recyklácia batérií elektromobilov detailne. Slovensko je prekvapivo lídrom celej EÚ
- Toto sú temné stránky elektromobilov
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
RECENZIA Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
-
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ušetríš tisíce eur. Našli sme najlepší spôsob, ako kúpiť jazdený elektromobil
Europoslanci odobrili zníženie objemu obalov a ich recykláciu
Z Boeingu s 200 ľuďmi na palube sa dymilo, japonská aerolínia ho evakuovala
Už ich vidí úplne každý. Windows 11 pridal reklamy na najotravnejšie miesto (+ako ich vypneš)
Slovak stál za Bugatti Veyron aj Rolls-Royce. Neuveríš, ktorá automobilka si ho teraz uchmatla
Nezmeškaj to: Jednu z najlepších hier 2023 si teraz zahráš za pár eur
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené